Voorstelronde Timo/Mini R56

Stel je hier even voor.
RedR56
Nieuw Lid
Nieuw Lid
Contacteer:

Voorstelronde Timo/Mini R56

22 apr 2020, 20:42

Beste mede-Miniliefhebbers,

Mijn naam is Timo en ben sinds een maand eigenaar van een chilired Mini Cooper S R56 uit 2008. Na een paar jaar in een grijze Toyota Yaris te hebben gereden mocht het wel wat spannender worden. Wel graag weer een (kleine) hatchback, maar dan wat vlotter. De keuze is enorm in dit segment. Denk aan een Clio RS, Fiesta ST, Polo GTI, Corsa OPC, 208 GTI etc. Ik dacht mijn ideale hot hatch te hebben gevonden in de vorm van een Ford Fiesta ST van de vorige generatie. Hoewel dit qua rijden een fantastische auto is, miste er toch iets aan de auto. Je zag het er niet zo zeer aan af dat het iets bijzonders is. Gelukkig heb ik dat wel gevonden in de vorm van deze Mini. Toen ik dit specifieke exemplaar tegen kwam was ik op slag verkocht.

Mini's heb ik altijd wel erg gaaf gevonden maar de R56 generatie afgehouden vanwege de vele problemen met de motor (N14). Zeker als je van een Toyota Yaris komt waar werkelijk nooit iets mee was (ergens ook wel saai) is het even schrikken als je alle mogelijke kwalen voorbij ziet komen. Bij dit exemplaar goed bij de verkopende partij nagevraagd wat er allemaal is gedaan de afgelopen jaren en daar ook bewijzen van opgevraagd. Gelukkig zag alles er goed uit en was er bij het inkopen van de auto door de verkopende partij flink wat aan versleuteld. Dus uiteindelijk overgegaan op de koop, ook met dank aan MaikR53. Inmiddels heb ik ruim 2000 km gereden. De auto rijdt fantastisch en gelukkig is er nog geen druppel olie verbruikt (elke week even checken).

Onlangs bij Beek Auto Racing de thermostaatsoftware aangepast. Leek mij een verstandige eerste aanpassing. Bij rijden blijft de temperatuur (water) netjes rond de 80 graden. Alleen bij stilstaan (stationair draaien) kruipt de temperatuur toch nog omhoog naar de 105 graden. Binnenkort hier nog maar eens wat dieper in duiken dus.

De auto is gekocht bij MEMO Performance. Zij hebben de auto uit België gehaald en gelijk onder handen genomen. De auto is qua specificatie helemaal naar mijn wens. Wat leuke opties die erop zitten zijn: JCW spoiler, bumpers, uitlaat, recaro stoelen (met JCW logo). Ook zijn verschillende carbon delen aanwezig zoals spiegelkappen, hoodscoop, versnellingspook, handrem en interieurlijsten. Zelf vind ik de verstralers op de grill een leuke toevoeging evenals de temperatuur meter links en turbopercentage meter rechts.

Ik kijk er naar uit om met de NewMiniclub leuke ritten/meetings te doen. Helaas is dat nu natuurlijk lastig, hopelijk is de corona-ellende snel voorbij. Hieronder nog de optielijst af fabriek, wat foto's die ik de afgelopen weken heb gemaakt.

Gehele fabrieks optielijst

S736A 2e radiografische afstandsbediening
S785A Witte richtingaanwijzerlichten
S420A Bescherming tegen de zon
S423A vloermatten velours
S450A Passagiersstoel in hoogte verstelbaar
S473A Armleuning voorzijde
S493A Opbergvakpakket
S4A7A Color Line Donkergrijs
S4AAA hemelbekleding antraciet
S4UFA Sport-knop
S481A sportstoel
S4AUA Uitgebreide decoraccessoires
S609A Navigatiesysteem Professional
S620A Spraakbesturing
S6NEA ERWEITERTE HANDIG VORBEREITUNG BLUET
S507A Park Distance Control PDC achter
S520A Mistlampen
S521A Regensensor
S522A Xenon Light
S534A Automatische airconditioning
S550A-boordcomputer
S563A Lichtpakket
S5DDA-hefkrik
S548A Kilometer gekalibreerde snelheidsmeter
S5AAA Mistachterlicht
S210A Dynamische stabiliteitscontrole
S226A Instellingen sportvering
S249A Multifunctioneel F-stuurwiel
S255A lederen lederen stuurwiel
S2PAA Wielbouthouder
S2RPA MINI LA ??WheelCrown Spoke Flatrunn Pro
S2TAA Differentieelslot 25
S302A Alarmsysteem
S314A Buitenspiegel Drivers Lock verwarmd
S329A Hood Stripe Zwart
S383A Dak- en spiegelkappen Zwart
S843A Vermogensreductie
S863A Retailer Directory Europa
S872A Uitrusting Chili
S877A Crosspattern-bewerking verwijderen
S886A Nederlandse voertuigliteratuur
S896A Schakelaar voor rijden overdag
S8SPA-regeleenheid COP
S851A Taalversie Duits
S8S2A Codering alarmsignaal
S1CAA Selectie van COP Relevante voertuigen
S1CBA CO2-pakket
S1CCA Auto Startstop-functie
S1CDA Brake Energy Regeneration

563

566

564

569

568

565

562
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Voorstelronde Timo/Mini R56

22 apr 2020, 22:15

Timo van harte welkom bij de NewMINIclub / forum.

Wat een gaaf exemplaar, ziet er goed uit een echt "bommetje". Ja helaas zijn alle events zo'n beetje tot 1 september afgelast dus de vraag of er nog wat dit jaar gereden gaat worden. Hopelijk hebben we volgend jaar weer een volle agenda.

Veel (rij)plezier met de MINI en hier op het forum,

mvg. Milco
Daniel_S
NMC Moderator
NMC Moderator
Contacteer:

23 apr 2020, 10:21

Helaas geen foto’s bij mij zichtbaar. Desalniettemin van harte welkom . Wel een mooie intro en veel veilige kilometers gewenst
Afbeelding
MaikR53
Be Mini
Be Mini

23 apr 2020, 11:24

Hey Timo!
Leuk dat je je ook hebt aangemeld, je hebt echt een heerlijk bommetje gekocht!
Binnenkort maar eens een stiekem toertje doen met de R56 en R53!

Terug naar “Who are U?”