Beste Mini vrienden, even een korte introductie.
Ik ben Marco Pas, bouwjaar 66 en hoop volgende week een R56 Cooper S op te gaan halen voor mijn vrouw Anneke. Het zal haar auto gaan worden; een oude jeugdliefde, zeg maar.
Wij wonen in Noordwijk en het wagenpark bestaat op dit moment nog uit een '97 Cherokee 4.0L (mijn kind), een Fiat Tipo SW leasebak en een Alfa Mito (de huidige auto van mijn vrouw). De Alfa was haar eigen keuze, na 2 Fiat 500's.
Mijn eigen autoverleden bestaat eigenlijk (buiten de leasebakken) uit een heleboel Alfa's; daar ligt nog steeds mijn hart. De Jeep is er eigenlijk ooit gekomen als trekauto voor de skiboot. Die boot is inmiddels 2 jaar weg, maar de Jeep is gebleven. Zo'n fijne auto en ook leuk omdat het het tegenovergestelde is van een Alfa.; beiden met hun eigen charme.
Maar goed, de Mito gaat nu verdwijnen ten faveure van de 2007 Cooper S met bizar weinig kms. Ik ben me inmiddels bewust van de pijnpunten van dit type Mini en ga ook proberen door goed en preventief onderhoud en vaderschap, de auto van mijn meisje in goede staat te houden.
Ik heb me bij dit forum aangemeld omdat ik de kracht van dergelijke fora al eerder met zowel auto's, boten als klassieke Vespa's heb ondervonden. Ik zal, zodra ik meer ervaring heb met de Mini, ook trachten andere forumleden te helpen.
Voorstellen: Marco en Anneke
- niekcarfreak
- NMC Moderator
Bericht
Re: Voorstellen: Marco en Anneke
Welkom Anneke en Marco en proficiat met de Mini.
Je bent van hetzelfde bj. als ik.
Let op! Ik ben in 2013 begonnen met 1 Mini en mijn vrouw en ik hebben er inmiddels 3.
Je bent van hetzelfde bj. als ik.

Let op! Ik ben in 2013 begonnen met 1 Mini en mijn vrouw en ik hebben er inmiddels 3.

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Re: Voorstellen: Marco en Anneke
Marco en Anneke,
van harte welkom bij het NewMINIclub forum. De 2de generatie was vwb de PSA motor niet de beste generatie maar met goed onderhoud en wat TLC kun je er veel (rij)plezier mee beleven. Genoeg info en ideeën hier te vinden. Voor specifieke schema's en tips voor onderhoud is de volgende site ook wel een aanrader:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56-cooper-s-hat/
Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum.
Mocht je vragen hebben dan kun je je vragen in de daarvoor bestemde rubrieken stellen en zullen we daar waar mogelijk verder helpen.
Mvg. Milco
van harte welkom bij het NewMINIclub forum. De 2de generatie was vwb de PSA motor niet de beste generatie maar met goed onderhoud en wat TLC kun je er veel (rij)plezier mee beleven. Genoeg info en ideeën hier te vinden. Voor specifieke schema's en tips voor onderhoud is de volgende site ook wel een aanrader:
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/r56-cooper-s-hat/
Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum.
Mocht je vragen hebben dan kun je je vragen in de daarvoor bestemde rubrieken stellen en zullen we daar waar mogelijk verder helpen.
Mvg. Milco
Onze sponsors