Hallo daar!
Egbert is de naam, inmiddels al weer bijna twee jaar een halve eeuw oud (jong?) en woonachtig in Duh Haag!! De afgelopen 10 jaar lekker bezig geweest met MX5'jes en Miata's, maar na een laatste slechte ervaring met een Mk3 nu voor een Mini gegaan. Voor die tijd voornamelijk met klassieke Alfa's bezig geweest. Al eerder een Mini gehad, een Cooper met automaatbak (cvt), automaat omdat mijn vrouw niet anders kan rijden. De cvt viel enorm tegen dus die was er snel weer uit.
Nu dus een R52 uit 2008 gekocht in de Sidewalk uitvoering. Leuk en lekker uitgebreid qua accessoires. Ga er zeker een hoop lol mee beleven, in ieder geval gaat ie mee naar Italia deze zomer.
Wel nog een paar issues aan het wagentje, maar ik heb nog een maand of acht om dat op te lossen. De eerste, een luidruchtig achterwiellager, wordt de 27e verholpen. Voor de andere vraag ik vast jullie raad nog wel eens.
Wie is Sidewalker?
- YannickM
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Mortsel
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Wie is Sidewalker?
Van harte welkom Egbert en gefeliciteerd met je aanwinst. Een cabrio is met de zomers van de laatste jaren een mooie keus en de R52 blijft een mooie verschijning.
Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum,
mvg. Milco
Veel (rij)plezier met de nieuwe aanwinst en hier op het forum,
mvg. Milco
- Sidewalker
- One wheel wonder
Bericht
Re: Wie is Sidewalker?
Heeft een tijd geduurd, maar nu weer even verder met de voorstelronde. Een foto van de Mini... niet zo'n hele goeie, I'm not quite the photographer…

De velgen heb ik sinds een paar weken, maar twijfel of ik ze hou. Iets te "bruut" voor het verder brave uiterlijk en met 17 inch toch ook iets minder comfortabel als de 16 inch exemplaren die ik er eerder onder had. Comfort is wel belangrijk omdat ik deze auto gebruik voor onze vakanties naar Italia, alhoewel ik vermoed dat dat er dit jaar niet in zit.
Tijdens de reparatie van het lager linksachter kwam er helaas meer narigheid naar boven, de binnenste remblokken achter zijn ooit verkeerd gemonteerd en waren volledig versleten (èzâh op èzâh zegge we hieâh…) waardoor ook de schijven beschadigd waren en dus ook vervangen moesten worden. Tijdens het vervangen van de rechter schijf en blokken bleek dat van deze klauw de cilinder(s) volledig vast zat dus moest ook de klauw vervangen. Dure grap... maar allemaal de moeite waard.
Twee weken geleden eens langs Beek gereden, voor mij letterlijk aan de overkant van de (snel)weg om te praten over stage 2 tuning… en uiteindelijk na een goed advies van Klaas en even geduld weg gereden met een stage 1. Man man man… dat is goed te merken, eigenlijk al vanaf de lage toeren, maar zeker zo rond de 3K. Zo'n stage 1 tuning gaat trouwens zo...

Voorlopig hou ik het bij de stage 1, als het goed is nu zo rond de 115 PK in plaats van 90 en dat is heel wat. Stage 2 klinkt heel aanlokkelijk, omdat je er dan nog eens 15 PK bij krijgt en rond de 130 uitkomt, maar het doen van het nodige (achterstallige) onderhoud is nu even belangrijker.
De velgen heb ik sinds een paar weken, maar twijfel of ik ze hou. Iets te "bruut" voor het verder brave uiterlijk en met 17 inch toch ook iets minder comfortabel als de 16 inch exemplaren die ik er eerder onder had. Comfort is wel belangrijk omdat ik deze auto gebruik voor onze vakanties naar Italia, alhoewel ik vermoed dat dat er dit jaar niet in zit.
Tijdens de reparatie van het lager linksachter kwam er helaas meer narigheid naar boven, de binnenste remblokken achter zijn ooit verkeerd gemonteerd en waren volledig versleten (èzâh op èzâh zegge we hieâh…) waardoor ook de schijven beschadigd waren en dus ook vervangen moesten worden. Tijdens het vervangen van de rechter schijf en blokken bleek dat van deze klauw de cilinder(s) volledig vast zat dus moest ook de klauw vervangen. Dure grap... maar allemaal de moeite waard.
Twee weken geleden eens langs Beek gereden, voor mij letterlijk aan de overkant van de (snel)weg om te praten over stage 2 tuning… en uiteindelijk na een goed advies van Klaas en even geduld weg gereden met een stage 1. Man man man… dat is goed te merken, eigenlijk al vanaf de lage toeren, maar zeker zo rond de 3K. Zo'n stage 1 tuning gaat trouwens zo...
Voorlopig hou ik het bij de stage 1, als het goed is nu zo rond de 115 PK in plaats van 90 en dat is heel wat. Stage 2 klinkt heel aanlokkelijk, omdat je er dan nog eens 15 PK bij krijgt en rond de 130 uitkomt, maar het doen van het nodige (achterstallige) onderhoud is nu even belangrijker.
- Peter
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Roelofarendsveen
Bericht
Re: Wie is Sidewalker?
Welkom! Als je aan een mooi set 17" bullet velgen kan komen dan zou ik die eronder zetten. Staan erg fraai. Is je huidige 17" set met RFT banden? Als je daar vanaf stapt is 17"echt prima te doen hoor.
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
- Locatie: Odijk
Bericht
Re: Wie is Sidewalker?
Heb nog een setje liggen met goede banden. Last maar weten of je geïnteresseerd bent. 

- Sidewalker
- One wheel wonder
Bericht
Re: Wie is Sidewalker?
Bedankt voor de tips en het aanbod, maar ik hou het voorlopig gewoon bij de BBS'jes. Daar zitten inderdaad geen rft's omheen dus dat scheelt qua comfort, heb gister toevallig twee nieuwe banden besteld voor de achterwielen, Hankook Ventus S1 Evo 3 kwam er met de door mij ingevoerde criteria als beste uit.
Maandag weer naar Beek, voor een verlaging deze keer. Voorlopig gewoon met alleen veren (Cobra), bevalt het goed kan ik na gaan denken over een schroefset.
Qua volgende mod twijfel ik tussen een andere uitlaat of de stage 2 tuning. Met de tuning weer wat xtra pk's er bij, maar met een uitlaat vang ik twee vliegen in één klap (vind ik...), dan doe ik immers ook wat aan onderhoud
alhoewel ik geen idee heb over de toestand van de huidige standaard uitlaat, maar het is gewoon een lelijk ding. Wil overigens niet zo'n "knetter bang baf pwaaaap…" herrie uitlaat, mooi geluid hoeft niet per se hard te zijn. Iemand een idee?
Maandag weer naar Beek, voor een verlaging deze keer. Voorlopig gewoon met alleen veren (Cobra), bevalt het goed kan ik na gaan denken over een schroefset.
Qua volgende mod twijfel ik tussen een andere uitlaat of de stage 2 tuning. Met de tuning weer wat xtra pk's er bij, maar met een uitlaat vang ik twee vliegen in één klap (vind ik...), dan doe ik immers ook wat aan onderhoud

Onze sponsors