Hallo, wij zijn helaas nog niet in het bezit van een Mini.
Wij zijn wel op zoek naar een mini(cabrio).
En we hebben besloten om mijn vrouw dr peugeot 108 van 2014 te wisselen voor een leuke mini cabrio. Zelf rijd ik een mazda CX5 van 2018, en mijn vrouw rijd ongeveer 3 a 4000km per jaar met haar peugeot.
Indien het een mini cabrio gaat worden zal dat iets meer worden ik denk 6 a 7000km per jaar.
Daarom willen we graag wat suggesties of advies inwinnen hier wat we we nu gaan kiezen.
keuze stress dus. We zoeken buiten een goede mini cabrio dus ook hulp bij wat afweging aangezien het budget beperkt is.
We denken tussen de 8 en 10K
We twijfelen over gen.1 met meer "luxe" weinig km's of een Gen.2 en met stuk meer km's en meestal iets minder "luxe"
We hebben bijv. Leuke auto's zien staan bij DS auto in Lelystad (is daar iemand bekend mee?)
We laten ons graag adviseren door ervarings deskundige. We hebben dan ook geen haast. Alhoewel voor de zomer leuk zou zijn.
We horen en graag van jullie.
Mvg
Richard
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Voorstellen met vraag
- NickT
- Enthousiast
Bericht
Re: Voorstellen met vraag
Hallo Richard,
Altijd leuk zoeken naar een cabrio. Heb ervaring met een eerste generatie Cooper cabrio in sidewalk uitvoering en die was echt compleet: als je er een kan vinden binnen budget is dat een no-brainer.
Wat betreft DS auto in Lelystad: ik zeg overslaan. Beetje sjofele loods en alle ‘goede’ auto’s staan op een grasveld ernaast. Verkoper staat me met droge ogen te verkondigen dat hij geen schadebakken opknapt terwijl ze achter hem één met zeer heftige schade probeerden op te lappen.
Ik had er totaal geen goed gevoel bij en ben weggegaan, maar misschien hebben anderen een betere ervaring.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Altijd leuk zoeken naar een cabrio. Heb ervaring met een eerste generatie Cooper cabrio in sidewalk uitvoering en die was echt compleet: als je er een kan vinden binnen budget is dat een no-brainer.
Wat betreft DS auto in Lelystad: ik zeg overslaan. Beetje sjofele loods en alle ‘goede’ auto’s staan op een grasveld ernaast. Verkoper staat me met droge ogen te verkondigen dat hij geen schadebakken opknapt terwijl ze achter hem één met zeer heftige schade probeerden op te lappen.
Ik had er totaal geen goed gevoel bij en ben weggegaan, maar misschien hebben anderen een betere ervaring.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
- Peter koster
- Mod virus alert!
Bericht
Gewoon ff zoeken op gaspedaal.nl daar staat zowiezo niets op van MP en kun je gericht op type zoeken, kleur ,vermogen e.d. gaspedaal verzameld alle info van de div.auto en dealer sites die nog enigszins betrouwbaar zijn.
Altijd leuk een cabrioletje

- Diesel
- Nieuw Lid
Bericht
We hebben gelukkig geen haast , maar mocht iemand op het forum een mooie te koop hebben, dan kunnen we die ook altijd in overweging nemen.
Mvg Richard
Alvast heel erg bedankt, idd DS auto lijkt af en toe net iets te mooi om waar te zijn. Daarom zijn we toch een béétje voorzichtig.Peter koster schreef:Gewoon ff zoeken op gaspedaal.nl daar staat zowiezo niets op van MP en kun je gericht op type zoeken, kleur ,vermogen e.d. gaspedaal verzameld alle info van de div.auto en dealer sites die nog enigszins betrouwbaar zijn.
We hebben gelukkig geen haast , maar mocht iemand op het forum een mooie te koop hebben, dan kunnen we die ook altijd in overweging nemen.
Mvg Richard
- MINIf57JCW
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat vaak ook. Je wilt geen ellende kopen. Dus geduldig zoeken is altijd het beste en wat onderzoek of bijvoorbeeld een aankoop keuring laten doen.Diesel schreef: ↑15 feb 2021, 17:49Alvast heel erg bedankt, idd DS auto lijkt af en toe net iets te mooi om waar te zijn. Daarom zijn we toch een béétje voorzichtig.Peter koster schreef:Gewoon ff zoeken op gaspedaal.nl daar staat zowiezo niets op van MP en kun je gericht op type zoeken, kleur ,vermogen e.d. gaspedaal verzameld alle info van de div.auto en dealer sites die nog enigszins betrouwbaar zijn.
Mvg Richard
Onze sponsors