Ik ben Tijs, 17 jaar oud en ik heb gistermiddag mijn praktijkexamen gehaald. Ik werk 38 uur via een BBL opleiding en heb via die weg afgelopen jaren gespaard om op mijn 17e een leuke auto te kunnen kopen. En nu is dat moment dus daar. Na uren revisies lezen en eventuele problemen van de auto’s te vergelijken kom ik er op uit dat het een r53 cooper s moet worden. Het plan is om deze tussen de 2 en de 4 duizend euro aan te schaffen en daarna meteen wat voorbarig onderhoud uit te laten voeren. Daarnaast wil ik de mini door de komende jaren heen flink aan gaan passen, ik fiets naar werk en mag ook in een van de auto’s van mijn ouders rijden, dus een echte daily heb ik niet nodig(ik zag op dit forum een hyper blue mini voorbij komen (37-pr-kd), moet heel eerlijk zeggen dat daar wel een beetje verliefd op geworden ben dus die kant wil ik langzaam op gaan….maargoed dat is de toekomst (er staat natuurlijk al een klijn potje appart om hier zsm aan te beginnen
Nu heb ik natuurlijk zelf al uren over dit forum gestruint maar ik blijf toch nog achter met een paar vragen, dus bij deze.
- ik laat sowieso een aankoopkeuring doen, maar wat zijn nou echt dingen waar ik zelf even op moet Letten (roest achterklep, lekkage a stijlen en kruiskoppeling ben ik al van op de hoogte)
- Ik heb helaas geen plek om de mini straks binnen te zetten dus als er nog geen roest op de bekende plekken zit als ik de auto koop gaat dit er vast wel komen, wat kan ik het beste doen om dit van te voren te tackelen en als het opgelost is is het dan misschien een goede preventie om de auto te laten wrappen?, dan hoef ik bij aankoop meteen niet meer zo op de kleur te letten.
- en dat is meteen mijn 2e vraag, ik heb afgelopen dagen al flink rondgekeken op autoscout maar ik snap eigenlijk niet in welke kleuren de r53 er nou is, ik heb vooral heel veel zivere zien staan, maar dit vind ik echt niet mooi (er ook nog een dark silver toch???) En ik ben misschien echt een leek maar hoe belangrijk is de kleur van een auto als je hem koopt, er zijn genoeg opties om hier iets aan te veranderen toch??(wrappen, spuiten…)
- ik heb gelezen dat als je je auto aanpast en er vermogen bij krijgt dat je hem eigenlijk naar het rdw moet brengen zodat je verzekering hier ook vanaf weet, doen de meeste dit ook echt??, wat gebeurd er als je het niet doet? , en hoeveel invloed op je premie heeft het als je het wel doen ( die bij mij zoals je waarschijnlijk al voorspeld had al vrij pittig voor een cooper s)
- facelift en pre facelift, het enige belangrijke verschil dat ik gevonden heb is de versnellingsbak, is dit ook alles??
En ohja, ik heb er al een gevonden maar heb daar ook wat vragen over
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.
https://app.adjust.com/10r8c7lf_108xmz9 ... -copy_link
- vrij hoge km stand maar met echt lage km standen zijn zo ook niet meer te vinden, hoe erg is dit en hoe lang gaan deze auto’s mee??
- advertentie geeft aan dat het een Jcw is, maar ik heb mijn twijfels. Klopt dit??
- de kleur komt niet helemaal overeen met hyperblue als ik het opzoek maar komt dit door de foto of is dit echt weer een andere kleur??
Alvast bedankt voor het helpen van een mini en eigenlijk ook gewoon een auto Leek
Ik zie jullie reactie graag tegemoet
Vriendelijke groet Tijs
P.S Mocht je nou een mooie r53 te koop hebben stuur me even een dm, als er al voor aan gedaan is wil ik dit best meenemen in de prijs, komen we echt wel uit…