Even voorstellen

Stel je hier even voor.
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

Re: Even voorstellen

09 feb 2015, 14:58

En het stopt niet, een poosje stil geweest van deze kant maar uiteraard gaan de aanpassingen aan de mini onverminderd door :mrgreen:

Onlangs eerlijk gezegd niet heel veel veranderd, vooral gewoon wat onderhoud gehad en een kapotte dynamo, gelukkig zonder bijwerkingen en alles is netjes gerepareerd. Afgelopen tijd een poosje contact gehad met Beek Auto Racing, wat zij precies konden betekenen voor de Mini m.b.t. het motorische verhaal.

Nadat de pulley vorig jaar al was vervangen door Roy (spenki) met een 15% exemplaar leek het mij toch leuk om er wat meer uit te halen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en afgelopen vrijdag ben ik bij Beek langs geweest. En niet zonder resultaat. Zij hebben er een andere nokkenas ingezet en de software volledig op mijn auto aangepast. Dit alles heeft ertoe geleid dat de Mini nu maar liefst 237 pk doet ipv de eerder gemeten 184. Erg blij mee!

Video:

En uiteraard, omdat jullie zo gek zijn van foto's.. :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En uiteraard de uitdraai van de rollenbank:
Afbeelding
Afbeelding
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

09 feb 2015, 15:15

De Catcam 1302469
Afbeelding
Ward
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2015, 20:09

Dat is een lekkere toename! :rijden
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 feb 2015, 21:20

Zo, dat is serieuze power zeg! Gaaf! 8)
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 feb 2015, 23:59

kijk... dat bedoel ik maar!:D
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

15 feb 2015, 09:35

Gisteren een 2tal draagarm rubbers vervangen, helaas moest daarvoor het hele subframe eronder weg. Dit omdat een bout was afgeknapt. Maargoed, alles zit weer op zijn plek met nieuwe rubbers
Afbeelding
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

16 feb 2015, 16:03

morgen om 10 uur even langs Roy alias spenki om ff een paar onderdelen te vervangen
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 feb 2015, 16:44

Moet ik ook komen?:p haha nee grap!
We hebben het anders 3 april wel over!!
R59S

Afbeelding
Website
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

16 feb 2015, 17:17

langskomen mag altijd natuurlijk 8)
Afbeelding
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

16 feb 2015, 17:36

helaas heb ik wat anders te doen, anders was ik wel even gekomen!
R59S

Afbeelding
Website
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

20 feb 2015, 11:50

Uiteraard weer gelukt, roy (spenki) bedankt! Hij doet het prima :) en hopelijk raak ik nu geen wheel arches kwijt.
Afbeelding
peerxd
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

30 apr 2015, 10:50

poosje geen bericht van mijn kant, druk druk met werk maar de aanpassingen aan de Mini gaan gewoon door natuurlijk, kan moeilijk stil zitten haha! :rijden

next, upgrades! Verhaaltje is leuk, maar plaatjes nog leuker! Heb wat inkopen gedaan bij Carbonmini, niet goedkoop, maar wel super kwaliteit en pasvorm!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Enige dat nog mist zijn de koplamp ringen, maar die worden momenteel op maat gemaakt en dat zal nog eventjes op zich laten wachten. Iemand misschien interesse in de carbon ventieldopjes? Op de roti's staan ze niet namelijk.

Goed, na het carbon verhaal :P op naar Belgie! Daar meegereden met de Antwerp Store Mini Rally, zoals meerdere van hier :).
Afbeelding

Erg leuk en goed geregeld allemaal, helaas heeft het mijn auto niet echt goed gedaan. Na de rit kwam ik erachter dat hierdoor een bout is losgelopen bij de katalysator aan de kant van het blok. Resultaat; een kromme katalysator. Gelukkig niks afgeknapt, maar wel een pokke herrie doordat het niet meer afsloot. Enfin, heb ervoor gekozen direct maar een nieuwe te kopen, en wel 1 van Ragazzon, degelijke kwaliteit dus!
Afbeelding

Next up; wielen! Ik had niets in de planning, maar aangezien Brightly zijn XXR velgen te koop had staan kon ik ze niet voorbij laten gaan. Heb ze altijd al erg mooi gevonden en dus zijn we overeengekomen dat ik ze kon ophalen. En jawel, alle 4 gewoon in 1x in de Mini, zonder problemen.

Resultaat 8)
Afbeelding
Afbeelding

Fat ass (shakeit)
Afbeelding

Erg dik naar mijn mening, helaas moesten ze er naar een paar meter wel weer even onder weg. Moet achteraan iets meer negatief camber hebben om ze te laten passen. Dus voor nu nog even de rotiforms eronder, wat ook geen straf is natuurlijk.

Ben het weekend na het kopen van de velgen ook richting de NewMINIclub sponsor RA Performance geweest, leuke opkomst en prima geregeld. Daarna zijn Andor (en Anna), Brightly, Ruben en ik doorgegaan richting Circuit Zolder, ik had nog niet eerder daar gereden, maar een prima baantje! Filmpje van op de baan:

En nee, het het houdt niet op, niet vanzelf. Dat Mini virus is killing. Next upgrade; andere camberlinks:
Afbeelding

Vervolgens mijn auto maar eens gepoetst;
Afbeelding
Afbeelding

Aangezien op Zolder m'n remmerij flink aan het faden was, beetje rondgekeken naar andere remmerij, en gevonden. Het is een dikke bigbrakekit van JCW geworden! Alles staat in bestelling, de klauwen heb ik al binnen, de rest van de onderdelen + schijven en blokken van EBC zijn onderweg maar dat duurt nog eventjes.
Afbeelding

Zal misschien wat kleine dingetjes vergeten zijn, maar goed, motor on!
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”