MichMich goes Mini

Stel je hier even voor.
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 nov 2008, 21:35

rini.odette schreef:Marcel,

Eigenlijk raar dat je hem nog niet kwijt bent voor die prijs.
Tja dat vind ik dus ook , maar iedereen die een kennis heeft op zoek naar een leuke mini, ik hoor ik graag van u! :wink:
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

19 nov 2008, 22:07

Clubmenneke, je bent geweldig! :)
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 nov 2008, 22:09

MichMich schreef:Clubmenneke, je bent geweldig! :)
Hij bedoelt DEZE thread.
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 nov 2008, 22:10

MichMich schreef:Clubmenneke, je bent geweldig! :)

:lol:
Afbeelding
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

19 nov 2008, 22:36

Che schreef:Hij bedoelt DEZE thread.
Ik maar zoeken op "code" staat het onder "nummersysteem".... tja :P
marijke boon
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: MichMich goes Mini

21 nov 2008, 19:17

Hallo Michael,

Ik heb wel ervaring met de Fa. Milo Klijn in Kaatsheuvel.

In Januari heb ik daar mijn mini cooper van 2002 gekocht.

Een fantastische auto en ik heb daar geen enkele problemen mee gehad.

De service is gewoon heel goed en betrouwbaar, je wordt dan ook nog teruggebeld als je even een voice-mail ingesproken hebt.

Nadat ik de auto gekocht had wilde ik er nog graag wat accessoires op hebben ook dit is keurig netjes verzorgd.

Het voordeel vind ik dan ook dat hij hele mooie auto's heeft staan met weinig km. en er keuze genoeg is.

Ook de prijs is aantrekkelijk en heb je later nog vragen of wensen dan is dit altijd te realiseren.

Het feit dat het ingevoerde auto's zijn is geen enkel probleem omdat de Fa. alle now how en service in huis heeft.

Per 1 januari is er zelfs dagelijks een monteur aanwezig en ook diverse accessoires aanwezig of te bestellen.

Mocht je verder nog vragen hebben over mijn ervaringen mail gerust.

Groeten,

Marijke Boon.
MichMich schreef:Hoi Allemaal,

Dank dat ik me bij jullie club mag voegen... :)

Ik zal mezelf even voorstellen.
Ik ben MichMich, beter bekend onder de naam Michael, maar uitsluitend in het echte leven ;) Ik werk nu bijna 8 jaar bij een grote TV producent, maar ga dit bedrijf vanaf 1 Januari verlaten en voor mijzelf beginnen. Tijd dus om mijn leaseauto (Seat Leon Sport Up) in te leveren en zelf een representatief autotje te kopen. Eind januari wil ik er een aanschaffen... (ik heb dus nog even de tijd... :))

En zo belanden we aan bij de reden waarom ik mezelf hier voorstel. Ik ben gegrepen door het Mini-virus. Afgelopen zaterdag een stuk gereden in een Mini One, en vanochtend mijn eerste proefrit gemaakt in een Mooie Cooper bij Autobedrijf Klijn in Kaatsheuvel. Ik ben verliefd.

Mijn budget loopt tot Max €15.000,- en heb het gevoel dat ik hiervoor wel een leuke Cooper moet kunnen kopen. Aangezien ik ook mijn tankpas kwijt raak, laat ik de Cooper S maar even buiten de mogelijke opties. Te duur qua verbruik.

Een leuke Cooper Chili gaat het dus worden. Althans... dat is het plan.

Echter wel een paar vraagjes. Bij de BMW dealer waarschuwde ze mij voor import Mini's. Maar bij garage Klijn gaven ze aan dat dit totaal geen probleem hoeft te zijn. Dit maakt de prijs juist interessant. Tevens is garage bedrijf Klijn niet echt een dealer maar meer een handelaar. Ook dit geeft mij wat twijfels.

Als ik op dit forum ga zoeken, merk ik dat er wel wat mensen zijn die bij Klijn een mini hebben gekocht en tevreden zijn. Negatieve ervaringen heb ik niet kunnen vinden. Mochten jullie hier aanvullende info op hebben dan hoor ik dit graag.

Voor mezelf heb ik een paar vragen, deze zijn waarschijnlijk hier prima te vinden, en dus ga ik het forum doorspitten opzoek naar de antwoorden. Een direct antwoord op deze vragen is dus niet verplicht (zelf zoeken is wel zo netjes), maar is uiteraad wel erg welkom. ;)

Ik ben hier dus om antwoord te vinden op de volgende vragen:

- Wat zijn de ervaringen met Autobedrijf M. Klijn in Kaatsheuvel?
- Wat zijn de risico's, voors- en tegens van import Mini's vanuit Duitsland?
- Wat zijn punten waar ik op moet letten bij de aanschaf van een Mini?
- Waar kan ik meer info vinden over bovenstaande vragen?

En wellicht komen er nog heel wat vragen bij...

Belangrijk voor nu is echter:
Hallo allemaal, leuk dat ik mag gaan meegenieten van het Miniplezier, en dat jullie me gaan begeleiden in mijn zoektocht... ;)

Groetjes MichMich
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

23 dec 2008, 16:52

Hoi Allemaal,

Het is zo ver, de centjes zijn binnen, het budget is bekend, ik kan een Mini uit gaan zoeken.
Omdat het vandaag een verloren dag in de kerstweek is, was het het ideale moment om eens een online-adverteerde op te zoeken om te zien of er iets leuks te vinden was....

Na het zien van http://remconieuwenhuis.nl, ben ik dus maar even naar Ermelo gereden waar ik de volgende Mini heb zien staan.

Afbeelding
Afbeelding

Even snel wat specs:
• 65.000km gelopen
• Afleverdatum 02-11-2004 (After facelift model)
• Chili pakketje
• Paars metallic

Volledige specs: http://remconieuwenhuis.awdvoorraad.nl/ ... 487&page=2

De prijs is inclusief 17" velgen en 6 maanden Bovag garantie 15.950, maar hij was (zonder inruil) wel bereid tot 15.250 te zakken. Ik heb verder nog niet echt onderhandeld, dus denk dat ik het sowieso nog wel tot 15.000 naar beneden krijg.

Ik gaf aan dat ik graag een technische keuring zou willen, en hij adviseerde dit via Dekra.nl te doen, omdat die op locatie konden keuren, wat voor ons alletwee makkelijker zou zijn. Heeft iemand hier ervaring mee? En is dit betrouwbaar?

De auto komt uit België vanaf en leasemaatschappij. Is dit een kwalijke zaak (onzorgevuldig mee omgegaan...) of juist een goed teken (goed onderhouden)? En wat zijn de ervaringen met import vanuit België?

Verder ben ik benieuwd of 15.000 euro een nette prijs is voor deze auto? Eigenlijk zou ik ook graag een Panoramisch dak willen, maar ben bang dat dat binnen dit budget (met een after facelift model) lastig wordt.

Qua kleur ben ik een beetje Manisch... het ene moment vind ik hem cool, het volgende moment twijfel ik... Wat vinden jullie?

Alle tips, opmerkingen en suggesties zijn welkom. En mocht iemand de behoefte voelen hem voor mijn neus weg te kapen: graag... scheelt mij weer een hoop twijfelen... ;)
3rikk
One wheel wonder
One wheel wonder

23 dec 2008, 17:08

Paars vind ik hem niet, ik vind hem eerder donkerblauw! :oops:
Wel een mooie kleur trouwens! :lol:

Maarja lease.. als ik zo zou denken dan is er altijd minder netjes mee om gegaan dan als iemand hem echt heeft gekocht.. :oops:
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

23 dec 2008, 17:15

Ben ik ook bang voor... En denk toch dat ik Indy Blauw mooier vind...
3rikk
One wheel wonder
One wheel wonder

23 dec 2008, 17:20

Achja, elke kleur is mooi van een Mini ! 8)

Net even Gegoogled op Indy Blauw en ik kreeg meteen deze link:
http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

Misschien kun je eens op www.autotrack.nl kijken? Daar heb je veel meer Mini's dan Marktplaats.
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

23 dec 2008, 17:31

Die is al verkocht (weet ik toevallig), maar ga zeker nog eens kijken bij Klijn... Autotrack & Autoscout ben ik inderdaad helemaal aan het geksurfen... ;)

Dank voor de Tips in ieder geval!
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

23 dec 2008, 17:41

Hoi Mich

heb je al gekeken op www.mini.nl en dan bij de gebruikte wagens?
Ik zie er een Chili Red staan voor 14950 van 07-05-2004 met 88000 km en je hebt nog 2 jaar mini next garantie, dus volledige fabrieksgarantie, plus nu geloof ik de aanbieding dat je nog voor 500 euro accessoires uit mag zoeken.

Maar zie ook DS, EB enz.
MichMich
4 op een rij!
4 op een rij!

23 dec 2008, 18:01

DS & EB?

Wel weer een paar mooie gevonden.... Gelukkig heb ik tot 5 januari mijn Leaseauto nog, dus ik kan nu nog flinke afstanden gratis rijden... ;)
MiniBeardie
Be Mini
Be Mini

23 dec 2008, 19:27

Dark Silver en Electric Blue 8)

Zie ook topic MINI afkortingen

Succes met de zoektocht.

Groetjes, Ron
BNmini
Enthousiast
Enthousiast

24 dec 2008, 13:40

Wellicht ten overvloede, onze clubsponsor Spenky heeft ook een paar leuke staan. Heb de mijne daar gekocht en ben er erg tevreden over.

http://www.autospenkelink.nl/occasion.htm

Terug naar “Who are U?”