Dutchy's voorstelronde

Stel je hier even voor.
JorisD
Be Mini
Be Mini

14 sep 2010, 16:29

Gefeliciteerd! Ziet er goed uit! Zie ook dat ie cassette heeft en laat ik nou net nog een Mini-CDspeler hebben liggen :mrgreen:
Laat maar horen als je interesse hebt :wink:
zmorf
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 sep 2010, 16:40

@ joris
volgens mij heeft deze uitvoering een CD wisselaar achterin :wink:

Maar ehh die Mini ziet er goed uit :P
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

14 sep 2010, 16:59

JorisD schreef:Gefeliciteerd! Ziet er goed uit! Zie ook dat ie cassette heeft en laat ik nou net nog een Mini-CDspeler hebben liggen :mrgreen:
Laat maar horen als je interesse hebt :wink:
Er zit inderdaad een 6CD wisselaar achterin (was toch plek zat :lol: ). Ik was me er al op aan het verheugen dat ik mijn cassette met "Ben Liebrand's Grandmix '86" weer kon gaan draaien ;)

Voor het geval dat dat gaat vervelen: is er een mogelijkheid om op deze radio een ipod aan de gang te krijgen (anders dan via een FM transmitter)?

Mijn avatar gaat dan deze worden:

Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 sep 2010, 17:09

Gefeliciteerd 8)! Ziet eruit als een mooie complete Cooper en die garantie is toch ook wel fijn om te hebben.
Afbeelding
spenki
Sponsor
Contacteer:

14 sep 2010, 20:44

Gefeliciteerd!!!

Mooie complete Mini, en veel plezier ermee

Gr Roy
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

14 sep 2010, 23:46

mini cabrio schreef:Gefeliciteerd!!!
zitten alleen crown spokes onder volgens mij (is de velg van de 2e gen) maar dat is verder geen probleem... :lol:
De uitdraai op VIN heeft het over af fabriek "0369 Leichtmetallrader S-Spoke mit Notlaufeigenschaften". Ze zouden dus af fabriek moet zijn.

De Cooper is er een van 7-2003, 91.000km gelopen. 2e eigenaar. Altijd BMW/Mini onderhouden.
Kleur is Pure Silver Metallic met zwart dak en spiegelkappen. Intereur is stof/leer "Kaleido" Tartan red/black. Dashboard is Silber.

De verdere ausstattungsliste (ik tik het maar even over van de Duitse lijst):

- Sportliche Fahrwerksabstimmung (ik vond het nog gaan, in vergelijk met mijn 1 serie)
- Multifunktion f. Lenkrad
- Lederlenkrad Cooper S
- Heckspoiler
- Chrome line exterieur
- Leichtmetallrader S-Spoke mit Notlaufeigenschaften
- Glasdach
- Beifahrersitz hohenverstellung
- Sportsitze
- Ablagenpaket
- Sitzheizung
- Nebelscheinwerfer
- Klimaautomatik
- Innenlichtpaket
- Radio Boost
- 6CD Wechsler

Al met al een heel erg mooie uitrusting, waar we veel plezier van gaan beleven. Wat me opviel aan de lijst is dat er iets als een "chili pakket" niet op staat (de componenten wel). En dat de cruise control er niet bij staat (zit er wel op, dus BPM korting!), of hoort die bij het multifunktioneel stuurwiel?

Twee vragen heb ik nog:

De kap op het stuur, met het mini logo, is nogal verkrast.

Afbeelding

De verkoper dacht dat dit alleen los te bestellen is met een nieuwe airbag. Van BMW heb ik geleerd dat dit soort dingen vaak gewoon los te krijgen zijn, voor redelijke prijzen. (ik zoek de onderdelen voor de BMW altijd op deze site.. Is er ook zo eentje voor Mini parts?

Tweede vraag is de lederen hoes rondom de handrem. Is deze eenvoudig te verwijderen/vervangen? Er zitten namelijk een aantal gaatjes/krassen in/op. Dus die zou ik ook graag nieuw hebben.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2010, 00:29

De velgen die eronder zitten op de foto's van de vorige pagina zijn niet de S-Spokes, maar de Crown Spokes die pas bij het nieuwe type MINI in 2006 leverbaar werden. Ze zullen er dus later onder gekomen zijn, maar ze lijken erg op de S-Spokes en het is origineel MINI. Geen enkel probleem dus.

Of zo'n kap voor op het stuur los te bestellen is durf ik niet te zeggen. Er is wel een vergelijkbare site waar ook alle verschillende MINI's met bijbehorende onderdeelnummers op staan: www.realoem.com.

Succes!
Afbeelding
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

15 sep 2010, 09:54

dank voor de realoem link.

het ziet er naar uit dat de beste meneer van Mini Dusseldorf gelijk heeft. volgens RealOEM is de afdekplaat alleen te bestellen met complete airbag, a $440 (waarschijnlijk ex VAT).

Dan eerst maar eens dat krassenverwijderingsspulletje proberen wat ik voor de koplampen van de Z3 heb gekocht.

De hoes van de handrem is $57, dus dat is de moeite waard om de prijs na te vragen bij de BMW dealer.
Laatst gewijzigd door Dutchy op 15 sep 2010, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

15 sep 2010, 09:57

welkom en veel plezier met de mini!
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

15 sep 2010, 19:04

Ivo schreef:De velgen die eronder zitten op de foto's van de vorige pagina zijn niet de S-Spokes, maar de Crown Spokes die pas bij het nieuwe type MINI in 2006 leverbaar werden.
Heb je een plaatje van de "S Spoke" velgen die eronder horen?

dit is iig een shot van de velgen die eronder zitten (de "Crown Spokes" dus schijnbaar)
Afbeelding

Edit: Google is your friend, hier de "S Spoke"
Afbeelding

Die zijn eigenlijk wel wat mooier, zonder kapje op de wielbouten. Maar die Crown Spokes zijn ook mooi.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2010, 20:43

gefeliciteerd met jullie MINI!

:feest
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 sep 2010, 23:40

Gefeliciteerd met je Mini !!!! :lol: :P :) :D
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

16 sep 2010, 15:04

Ik zit alvast in de voorpret modus te kijken welke accessoires mini levert.

Ze hebben een soort "bak met klep" voor in de kofferbak, zodat ie vlak wordt als je de bank neerklapt. in de bak kun je dan de losse dingen kwijt die anders ook maar ronzwerven.
afbeelding hier

Heeft iemand ervaring met dit ding? En zou het bij mijn Mini wel passen omdat rechts de ab werk geleverde CD wisselaar gemonteerd is?
Afbeelding
Dutchy
One wheel wonder
One wheel wonder

17 sep 2010, 21:15

Vandaag ben ik naar de Mini dealer in Düsseldorf geweest om de laatste zaken af te ronden.

Zij gaan hem afleveren op een (geel) 5 dags-exportkenteken, inclusief verzekering. Hij krijgt nog een nieuwe HU en abgasuntersuchung. Hij was vandaag bij de spuiter voor een kras op het spatbord rechtsachter, komt nog een nieuwe voorruit in en ze hadden al de chroomstrip op de achterbumper vervangen. Aan het eind wordt ie nog "showroomklaar" gemaakt.

In september was net een Inspectie II gedaan, maar ze doen wel nog een of andere standaard Mini "zoveel punts aflevercheck". Ze doen in ieder geval hun best voor de centen, dus dat geeft wel vertrouwen.

Woensdagmiddag aanstaande gaan we 'm ophalen, dat worden een aantal lange dagen.

Wel heb ik vandaag al een presentje gekregen, eenmaal per uur horen we al een Mini een rondje door de keuken toeren (onze dochters rennen dan gauw naar de keuken om te zwaaien :s ):

Afbeelding

Als ie eenmaal hier is zal ik de Cooper wel netjes voorstellen in de "show your ride" sectie!
Marcel Always Open
Cabrio-King

18 sep 2010, 21:39

Nou dat gaat helemaal goed komen met de nieuwe Mini :wink:

De opbergbak voor in de achterbak is best een mooi ding, en degelijk ook.
Er zijn twee nadelen:
1. Nu is de achterbak verdiept waardoor zaken minder gaan schuiven. Det voordeel ben je kwijt.
2. Grote boodschappen-kratten passen niet meer.

De bak is echt helemaal netjes pas op een normale achterbak dus als je zo'n cd-wisselaar hebt, past de bak niet.

De stuurring zou je misschien wel bij NearlyNewParts (NNP) in Belgie kunnen bestellen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"

Terug naar “Who are U?”