Voorstellen 2.0: Barto
- bartacuss
- Enthousiast
Bericht
als je naar gallery gaat komen al je foto`s tevoorschijn;
dan klik je de foto aan die je wilt plaatsen;
onder de foto staat een regel tekst en die tekst moet je kopieren van img tot en met de andere img (img meekopieren)
en dan bij je bericht plakken
dan druk je even op voorbeeld om te kijken of de regel een plaatje word en voila...
dan klik je de foto aan die je wilt plaatsen;
onder de foto staat een regel tekst en die tekst moet je kopieren van img tot en met de andere img (img meekopieren)
en dan bij je bericht plakken

dan druk je even op voorbeeld om te kijken of de regel een plaatje word en voila...
- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
@BigD:
Dank je! de Breyton's zijn idd wel een aandachtstrekker. Ze zijn 18"
Ze rijden ook heerlijk. Laats in een R53 gereden met 17" (de blauwe uit mn gallery) en dat stuurt wel wat makkelijker bij het inparkeren ed, maar tja, wie mooi wil zijn moet pijnlijden..
Dank je! de Breyton's zijn idd wel een aandachtstrekker. Ze zijn 18"

Ze rijden ook heerlijk. Laats in een R53 gereden met 17" (de blauwe uit mn gallery) en dat stuurt wel wat makkelijker bij het inparkeren ed, maar tja, wie mooi wil zijn moet pijnlijden..

- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Hoi BigD
Omdat we beiden dezelfde velgen hebben (18") kun jij wellicht mijn grote vraag beantwoorden:
Hoeveel bar moet ik in mijn banden hebben? Ik rijd op normale banden en niet op Run (on) flats.
Ik heb een bandenmaat van 225 x 35zr x 18, 87Y
m.a.w.: breedte 225 x hoogte 35(%) x diameter 18"
"Internet" (lees Google) helpt mij niet verder, maar brengt mij alleen maar in de war..
Ik heb geen boekje waarin de LoadIndex (LI) verhouding staat. Geen idee nu hoeveel bar ik in mijn banden moet hebben
Op de gok heb ik er nu 2.3 bar in zitten, vind ikzelf wel ok
denk ik.
Hoeveel Bar heb jij in je 18" banden?
Alvast bedankt voor je reactie (reacties van anderen zijn ook meer dan welkom)
Omdat we beiden dezelfde velgen hebben (18") kun jij wellicht mijn grote vraag beantwoorden:
Hoeveel bar moet ik in mijn banden hebben? Ik rijd op normale banden en niet op Run (on) flats.
Ik heb een bandenmaat van 225 x 35zr x 18, 87Y
m.a.w.: breedte 225 x hoogte 35(%) x diameter 18"
"Internet" (lees Google) helpt mij niet verder, maar brengt mij alleen maar in de war..

Ik heb geen boekje waarin de LoadIndex (LI) verhouding staat. Geen idee nu hoeveel bar ik in mijn banden moet hebben

Op de gok heb ik er nu 2.3 bar in zitten, vind ikzelf wel ok

Hoeveel Bar heb jij in je 18" banden?
Alvast bedankt voor je reactie (reacties van anderen zijn ook meer dan welkom)

- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik pomp er altijd 2,5 bar in , dat werd mij aanbevolen ..
Maar zo zullen ze allemaal wel wat anders zeggen ..
Ik vond 2,5 al aan de hoge kant gezien het lichte gewicht van een Mini !!
BigD jij 2,7 ja
Maar zo zullen ze allemaal wel wat anders zeggen ..
Ik vond 2,5 al aan de hoge kant gezien het lichte gewicht van een Mini !!
BigD jij 2,7 ja

- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Barto
- Mod virus alert!
Bericht
Thx vd tip Big D & Blue Chaser
Ik begrijp dat er sowiezo lucht bij moet en dat mijn 2.3 een beetje laag is.
Blue Chaser, heb jij trouwens ook 18" ? Ik ben nl een beetje bang, dat bij een te lage druk, de velgen eerder beschadigd kunnen raken (bij slecht wegdek).
Anyway, ik heb inmiddels begrepen dat bij het rijden, de banden opwarmen, en daarmee de druk in de band stijgt met 0.3 bar.
Dus mijn koude band = 2.3 (koud) + 0.3 = 2.6 (warm)
BigD = 2.7 (koud) + 0.3 = 3.0 (warm)
Blue Chaser = 2.5 + 0.3 = 2.8 (warm)
BigD hoe staat het met jouw nieren? Ik krijg de indruk dat jouw banden behoorlijk hard zijn.
Ik ga dus lucht kopen en in de banden doen
en snel een beetje.
Is "gewoon" of Run (on) Flat nog van invloed op de bandendruk (omdat RoF veel hardere wangen hebben?)
thx vd tips guys

Ik begrijp dat er sowiezo lucht bij moet en dat mijn 2.3 een beetje laag is.
Blue Chaser, heb jij trouwens ook 18" ? Ik ben nl een beetje bang, dat bij een te lage druk, de velgen eerder beschadigd kunnen raken (bij slecht wegdek).
Anyway, ik heb inmiddels begrepen dat bij het rijden, de banden opwarmen, en daarmee de druk in de band stijgt met 0.3 bar.
Dus mijn koude band = 2.3 (koud) + 0.3 = 2.6 (warm)
BigD = 2.7 (koud) + 0.3 = 3.0 (warm)
Blue Chaser = 2.5 + 0.3 = 2.8 (warm)
BigD hoe staat het met jouw nieren? Ik krijg de indruk dat jouw banden behoorlijk hard zijn.
Ik ga dus lucht kopen en in de banden doen

Is "gewoon" of Run (on) Flat nog van invloed op de bandendruk (omdat RoF veel hardere wangen hebben?)

thx vd tips guys
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
hahaha nieren? gewoon een goede niergordel
Neej gaat goed hoor. Is ook wat veiliger voor de velgen denk ik zo. Maar moet er eerlijk bij bekenen dat ik ze al in tijden niet meer gecontroleerd heb
Verschil tussen normaal of RoF durf ik zo niet te zeggen. Ik heb iig zelf gewoon normale banden
BigD

Neej gaat goed hoor. Is ook wat veiliger voor de velgen denk ik zo. Maar moet er eerlijk bij bekenen dat ik ze al in tijden niet meer gecontroleerd heb

Verschil tussen normaal of RoF durf ik zo niet te zeggen. Ik heb iig zelf gewoon normale banden

BigD
the F56 story of Brenda
- sander_r53
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors