Audissimo; zoektocht geslaagd!!!

Stel je hier even voor.
JorisD
Be Mini
Be Mini

02 mei 2011, 14:57

Inderdaad, altijd gaan voor die S, verbruikt wel redelijk veel, maar op de snelweg is prima te doen:) En anders is het maar wat meer, daar krijg je namelijk nog veel meer voor terug:)
Succes!~!
Afbeelding
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 mei 2011, 17:55

JorisD schreef:Inderdaad, altijd gaan voor die S, verbruikt wel redelijk veel, maar op de snelweg is prima te doen:) Succes!~!
het is niet dat de S een hoog verbruik heeft ...... het is die loden voet die je krijgt als je instapt in de S !! dat ding vraagt gewoon om een ruige behandeling !! mijn vrouw rijd met onze S woon / werk verkeer gewoon 1 op 10.
alleen ik haal dat nooit ....... 8)
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 mei 2011, 22:44

het verschil tussen een Gen 1 en een Gen 2 Cooper is dat de Gen2 Cooper een zesbak heeft, wat aanzienlijk scheelt in het verbruik en in het snelwegcomfort.

het verschil tussen een Gen1 S en een Gen2 S is dat de Gen1 een enorme bak benzine verbruikt en Gen2S veel zuiniger is. En je loopt met 32K km/jaar echt leeg op een Gen1 S (ik weet er alles van, 25K per jaar).

Moet jij niet gewoon een (nieuwe/vrijwel nieuwe) Cooper SD ?
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mei 2011, 23:00

Marcel Always Open schreef:Moet jij niet gewoon een (nieuwe/vrijwel nieuwe) Cooper SD ?
Ik weet niet wat Joeri wil uitgeven aan een MINI, maar een Cooper SD gaat al gauw zo'n 20k meer kosten dan een gebruikte R53. :wink:
Afbeelding
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mei 2011, 07:54

Cooper SD :dansen

Misschien over een jaar of 5... nee daar hebben we nu niet het geld voor...
Wat ik nu lees in jullie reacties is dat de r53 dus toch wel een litertje lust. waar moet ik nou echt rekening mee houden? Ik hoor dat 1/12 mogelijk is maar ook dat zelfs 1/10 utopie is. Ik ga er dagelijks mee naar het werk rijden. Enkele reis is dit 25 kilometer waarvan 23 autobaan. Ze staan er vaak te flitsen dus te hard rijden doe ik daar gewoon weg niet...
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2011, 08:56

audissimo schreef:Cooper SD :dansen

Misschien over een jaar of 5... nee daar hebben we nu niet het geld voor...
Wat ik nu lees in jullie reacties is dat de r53 dus toch wel een litertje lust. waar moet ik nou echt rekening mee houden? Ik hoor dat 1/12 mogelijk is maar ook dat zelfs 1/10 utopie is. Ik ga er dagelijks mee naar het werk rijden. Enkele reis is dit 25 kilometer waarvan 23 autobaan. Ze staan er vaak te flitsen dus te hard rijden doe ik daar gewoon weg niet...
Ik doe nu gemiddeld 1 op 8, maar daar zit redelijk wat file bij. Dus met die autobaan afstanden zal het verbruik wel meevallen zal ie veel zuiniger uitvallen als de mijne... Go for it, tis echt een leuke kar zo'n r53 :lol:
Afbeelding
jbcola
Brugse zot

03 mei 2011, 09:42

Op de autosnelweg is een Sje echt wel zuinig, bij stadsverkeer daarentegen valt het iet of wat tegen ja :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 mei 2011, 11:03

Idd, op de snelweg is die van mij redelijk zuinig, binnenstad en landweggetjes.. ABSOLUUT niet
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mei 2011, 12:58

Eerst de audi kwijt worden en dan gaan we gewoon voor r53... heb woon werk geen files en dat zijn toch de meeste kilometers die ik maak... :evil:
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 mei 2011, 17:01

Wat voor audi is het?
Afbeelding
JorisD
Be Mini
Be Mini

03 mei 2011, 18:33

Ik rijd ongeveer 20k per jaar waarvan denk ik ruim 15k snelweg en volgens mijn boordcompu red ik bijna 1 op 12
Afbeelding
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

03 mei 2011, 18:43

Adriaan schreef:Wat voor audi is het?
audi a4 sedan uit 2003.
130 pk tdi

Voor de geinteresseerden...
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

31 mei 2011, 19:01

Hey dorpsgenoot !

Als jij met je Audi diesel nu 1op 8 rijdt is er iets ernstig mis met je Audi !
Wij rijden elke dag van Beesel naar Eindhoven VV en doen makkelijk 1 op 18 met een gechipte 2l Audi A3 TD.

We hadden voorheen een Opel diesel voor deze afstand en vanwege een defecte dieselpomp hebben we die afstand een half jaar met de R53 (ook gechipt bij Beek etc) gedaan en ik kan je verzekeren dat je dat absoluut in je geldbuidel gaat merken al was het maar omdat je in de Cooper S erg graag het gaspedaal wil induwen.
Daar komt nog bij dat de 1-gen Mini niet erg storingsvrij is dus hou rekening met veel meer kosten.
Tjek mijn topic maar us en als je er een keer over wilt komen praten dan staat de koffie klaar !!!
audissimo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 jun 2011, 14:41

Che schreef:Hey dorpsgenoot !

Als jij met je Audi diesel nu 1op 8 rijdt is er iets ernstig mis met je Audi !
Wij rijden elke dag van Beesel naar Eindhoven VV en doen makkelijk 1 op 18 met een gechipte 2l Audi A3 TD.

We hadden voorheen een Opel diesel voor deze afstand en vanwege een defecte dieselpomp hebben we die afstand een half jaar met de R53 (ook gechipt bij Beek etc) gedaan en ik kan je verzekeren dat je dat absoluut in je geldbuidel gaat merken al was het maar omdat je in de Cooper S erg graag het gaspedaal wil induwen.
Daar komt nog bij dat de 1-gen Mini niet erg storingsvrij is dus hou rekening met veel meer kosten.
Tjek mijn topic maar us en als je er een keer over wilt komen praten dan staat de koffie klaar !!!

Dag drakenbouwer ;),

Tnx voor het berichtje!

Moet sowieso nog even een update doen in het algemeen.
Momenteel zijn er al wat meer mensen om me heen met een mini gekomen. Mijn pa heeft er nog eentje als hobby auto bijgenomen en een goede vriend van me heeft zich een r56S cadeau gedaan.

De audi is momenteel weer uit de verkoop omdat onze twingo (tweede auto) toch wel wat mankementen begon te vertonen. We hebben die dus maar eens eerst vervangen omdat dit toch noodzaak was. De overstap van Audi naar Mini was alleen maar voor het leuke...

Ik ga dus nog maar even doorsparen en dan toch een diesel nemen. heb nu op korte tijd alweer bijna 4000 km erop zitten. Uiteindelijk loopt die teller voor een benzine auto veel te hard omhoog.

Ondanks dat ik er voorlopig nog geen ga rijden blijf ik hier wel actief, ik blijf het gewoon geweldige auto's vinden.

Gr. Joeri
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jun 2011, 14:48

Dag drakenbouwer ;),

.... dat was mijn "kleine" broertje ......

Terug naar “Who are U?”