Programma's kosten idd een hoop. Maar studenten versies vallen mee zoals het schijnt. Dit is gemaakt met het programma van mijn werk, dus dat scheelt.
Nu even wat updaten.. Heerlijk dagje met mijn vriendin weg geweest en voor de rest weinig gedaan dit weekend, behalve dingen uitzoeken. De flowbench dmv maf sensor, is van de baan. Ik moet flow meten, niet massa. Dus toch nog even verder zoeken naar mogelijkheden, anders toch maar echt sparen en investeren.
Verder ben ik wat heel cools tegen gekomen. Aangezien mijn revisie bedrijf niet alles kan maken zoals ik het graag wil hebben, heb ik zelf wat gezocht, en kwam uit op dit:
Een valve grinder van neway... Daarmee zou ik een klep kunnen slijpen.
En voor de kop:
Met wat tools en al zou ik dan de kop zelfs kunnen modificeren tot een multiangle.. En daar heb ik toch oren naar..
Tijd dat nog wat autos stranden met een kapotte bak, dat er weer wat verdiend kan worden en ik dit allemaal kan gaan kopen
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Sjees man: goed bezig daar.
Blijft leuk om te zien hoe je destijds op het 106 forum al ah modden was en nu ook bent overgestapt op een S.
Te gek als je het zelf kunt. Ik heb het Beek maar laten doen anders weet ik het wel
Ja, modden zit in mijn aard hahaha.
En het probleem is dat ik overal heel veel interesse in heb, en wat ik niet kan, wil ik leren. En wat andere neit voor mij kunnen/willen, of wat ik te duur vind, koop ik zelf de spullen voor en doe het zelf
Dit heeft geleid tot aardig wat spul hier..Wideband controllers, stand alone computer motormanagementsystemen, fabrikant specifieke interfaces, tig apparaat, realtime eprom emulator enz enz..
Betekend automatisch ook dat ik geen groot spaarboekje heb:)
Maar wel hele leuke tools en de meeste vragen van mijzelf beantwoord
Maar update... Ik heb de plannen aangeschaft voor een Flowbench. Bankje is niet digitaal, maar heeft wel de nauwkeurigheid van een top end bank.
Plus heeft deze een omschakelbare flow. Zodat je niet met onderdruk in de verbrandingskamer je flow van je uitlaat traject aan het meten bent.
Ander voordeel is, dat de software ook compensatie heeft voor de onderdruk. Dus als je vacuum niet meer 28" water aan onderdruk is, maar nog maar slechts 22" omdat de motoren niet meer vacuum kunnen trekken, dan rekent de software de flow uit, en compenseert de druk.
Dit geeft een groter dynamisch bereik.
Maar we proppen er gewoon voor 8000 watt motoren in als het moet en hangen we er een 380 stekkertje aan :)D
Zo moet die worden.
let the games begin
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Stel... Ik haal er elke gram aan paarden uit wat eruit te halen valt, en kan het wel eens zijn dat de compressor te koop staat er er een GT28RS op komt...
Laat ik zo ene toevallig nog hebben liggen.....
Of ik verkoop de S en ga voor een nieuwe S met turbo waar ik dan weer opnieuw kan beginnen.
Ben zowiezo een grotere fan van Turbo autos. Vind het een veel leukere rijervaring. Onvoorspelbaarder
Maar heb ook nog alles liggen om een 280 PK 106 Turbo te bouwen.. Dus ik ga nog wel even door. en heb ook nog een vriendin, Daar spendeer ik ook heeeel graag mijn tijd aan hoor...
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Nou, ik werk bij een bedrijf wat gespecialiseerd is in het reviseren van automaten. Ik zelf heb altijd als hobby autos gehad, en later dan ook versnellingsbakken. En sinds een jaartje of 2-3 doe ik dan ook handbakken binnen het bedrijf.
Dus ik doe het voor mijn werk, maar ik doe het hobbymatig al veel langer. Dat en ook andere reparaties/onderhoud doe ik dan hobbymatig om mijn hobby te bekostigen. Ik wil nog wel eens dure dingen tegen komen
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Vandaag pakketje binnen gekregen met injectoren.
Zoals ik al verwachte, geen direct fit, maar met een kleine mod, zo erin te stoppen. Dan heb je Dual cone 440 cc injectoren.
Je ziet dat de injectoren wat groter zijn en een iets andere aansluiting. Maar dat is een kwestie van schijfjes draaien, langere bouten en conversie sterkkertjes, of andere stekkers op de kabelboom.
Ben benieuwd. En omdat ik zo benieuwd ben, heb ik dan ook weer wat nieuws wat ik erbij wil maken.. Een injector test bank. Dus waar ik het flowbeeld kan bekijken bij verschillende drukken, maar waar ik ook de opbrengst kan meten tussen 4 injectoren.
Dus dat komt erbij naast de flow bank... Je zou bijna zeggen dat ik iets daarmee zou willen gaan doen
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Nee, heb helaas maar 1 liggen, en die is al gereserveerd voor of de mini, of de peugeot.
Maar als je een beetje zoekt, vind je wel ene op ebay of MP.
Gisteren alles besteld voor mijn multiangle valve setup. En ook meteen wat spullen besteld voor mijn injector testbank als mijn flow bank. Grote druk meter, en manometers
if it doesn't break, your not driving it hard enough.
Topic info is niet meer up to date... Ben weer single... Dus tijd voor de mini.
Ben flink aan de kop bezig. Is een pokkewerk om de kanalen te krijgen zoals ik ze wil hebben, maar denk dat er bijna een golfbal aan stof af is gekomen. Is natuurlijk ook stof van het gereedschap.
Maar einde is in zicht. Nu nog de finishing touch en dan de multiangle valves freezen. Dan kan die daarna gevlakt worden en weer worden opgebouwd.
Blok is inmiddels compleet uitgebouwd en bestaat nu echt uit losse onderdelen. ACL lagers besteld en carterset. Ook overmaat zuigerveren zijn van de partij. Die gaan we dan instellen op de gap wat wij willen.
Zuigers worden schoongemaakt, drijfstangen ontstrest en daarna op gewicht gebracht.
Vliegwiel is aan het afvallen, en gaat deze week met krukas, poulie en drukgroep naar Vortex om gebalanceerd te worden.
En als laatste. Ben nu aan het kijken voor een sper differentieel. Heb misschien een leverancier gevonden die ze me voor 800 euro inclusief btw wil versturen. uiteraard origineel quaife. Dus maar eens even kijken.
Planning was dat die eind dit jaar zou lopen, maar quaife was neit gepland, afdraaien vliegwiel enz ook niet. Dus tel er een maand bij op. Ook voor dingen als beugels poedercoaten enzo..
We gaan nog steeds voor 260 pk
if it doesn't break, your not driving it hard enough.