Even voorstellen met bedankje + Terugblik van eerste 3 weken
- Mini-Cooper
- Mod virus alert!
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
welkom hier, je kan je autogegegevens direct opvragen op de site van mini.nl Dan heb je hem direct op je compu. Als je even de zoekfunctie gebruikt hier op het forum vind je zo de codes je moet hebben om het te kunnen opvragen. Als je moet wachten op de importeur wordt het niet dit jaar meer vrees ik.
Mooie MINI, ik zou echter ook voor zwarte striping gaan ipv witte. Of helemaal geen striping, want kaal = beter... toch?
Mooie MINI, ik zou echter ook voor zwarte striping gaan ipv witte. Of helemaal geen striping, want kaal = beter... toch?

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

- Autobot
- Leerling Mini lid
Bericht
Zo, onderhand zitten de eerste 3 weekjes met de Mini One Cabrio Chili Navi er al weer op.
... Tijd voor een terugblik ... :-p
Lekker rijden zeg! Met dat sportonderstel zijn bochtjes echt heerlijk snel en stabiel te nemen! Ook even wennen aan dat DSC, geeft me wel een prettig gevoel. Pas 1 keertje gehad dat hij ingreep bij een harde korte bocht. En als je niet al te beheerst hard wilt optrekken bij een stoplicht, grijpt hij ook in, maar dat doe ik toch zelden.
Het optrekken vanuit stilstand is ook niet spectaculair, helemaal in vergelijking met alles wat ik hier op het forum voorbij zie komen haha. Maar als je hem een beetje hoger in z'n toeren jaagt is het toch best fijn
Ik hoop dat de software nog niet getuned was, bij mijn weten niet, want dan betekent het dat er nog ruimte is voor verbetering!
Hier wat stats van de afgelopen 3 weken:
Gereden: ca. 2000 km (teller nu op ca 130.000)
Gemiddelde snelheid: 57 km/h
Verbruik: 13,8:1
Wel opvallend dat lage gebruik, vergeleken bij wat ik hier tegenkom. Ik denk dat ik gewoon echt als een oud wijf rijd ofzo?! Even serieus, ik schakel altijd heel snel door naar z'n 4 en 5, en kijk ver vooruit dus laat hem altijd uitrollen etc. Heb er ook een hekel aan om dicht op anderen te zitten, dus dan rij je ook wat gestager. Af en toe trap ik hem natuurlijk wel eens goed in, maar daar is in mijn geval maar weinig gelegenheid voor. Oh, wat ik niet had gemerkt tijdens de proefrit, is dat hij soms wat moeilijk in zijn achteruit gaat. Al meerdere malen gehad dat ik even hard tandjes heb gepoetst :/
Ik kijk uit naar de komende tijd, stap er elke keer echt in met heeeeel veel plezier. Laatst ook genoten van de stoelverwarming toen ik last had van mijn rug haha. Maar nu moet het GVD echt eens een keer heel snel zomer worden, want ik wil open rijden! Van en naar werk is het nog donker en koud, dus dat is helaas nog niet te doen.
... Tijd voor een terugblik ... :-p
Lekker rijden zeg! Met dat sportonderstel zijn bochtjes echt heerlijk snel en stabiel te nemen! Ook even wennen aan dat DSC, geeft me wel een prettig gevoel. Pas 1 keertje gehad dat hij ingreep bij een harde korte bocht. En als je niet al te beheerst hard wilt optrekken bij een stoplicht, grijpt hij ook in, maar dat doe ik toch zelden.
Het optrekken vanuit stilstand is ook niet spectaculair, helemaal in vergelijking met alles wat ik hier op het forum voorbij zie komen haha. Maar als je hem een beetje hoger in z'n toeren jaagt is het toch best fijn

Hier wat stats van de afgelopen 3 weken:
Gereden: ca. 2000 km (teller nu op ca 130.000)
Gemiddelde snelheid: 57 km/h
Verbruik: 13,8:1
Wel opvallend dat lage gebruik, vergeleken bij wat ik hier tegenkom. Ik denk dat ik gewoon echt als een oud wijf rijd ofzo?! Even serieus, ik schakel altijd heel snel door naar z'n 4 en 5, en kijk ver vooruit dus laat hem altijd uitrollen etc. Heb er ook een hekel aan om dicht op anderen te zitten, dus dan rij je ook wat gestager. Af en toe trap ik hem natuurlijk wel eens goed in, maar daar is in mijn geval maar weinig gelegenheid voor. Oh, wat ik niet had gemerkt tijdens de proefrit, is dat hij soms wat moeilijk in zijn achteruit gaat. Al meerdere malen gehad dat ik even hard tandjes heb gepoetst :/
Ik kijk uit naar de komende tijd, stap er elke keer echt in met heeeeel veel plezier. Laatst ook genoten van de stoelverwarming toen ik last had van mijn rug haha. Maar nu moet het GVD echt eens een keer heel snel zomer worden, want ik wil open rijden! Van en naar werk is het nog donker en koud, dus dat is helaas nog niet te doen.
- Casper
- Volledig MINI minded!
Bericht

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Leuk stukje om te lezen herken hier veel in top dat je ook geen spijt hebt en bij mij valt het verbruik ook erg mee. Heel veel plezier met je Mini

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
Die knarsende achteruit is een typisch "kwaaltje" inderdaad. Hoef je je geen zorgen om te maken. Wat vaak helpt is om de auto is z'n vrij te zetten, de koppeling los te laten en weer in te trappen en 'm dan in z'n achteruit te zetten.
Verbruik is idd supernetjes! Maar over dat open rijden.....ik heb eigenlijk met de MX5 alleen maar open gereden de afgelopen weken, dus het kan prima!
Have fun nog!
Verbruik is idd supernetjes! Maar over dat open rijden.....ik heb eigenlijk met de MX5 alleen maar open gereden de afgelopen weken, dus het kan prima!
Have fun nog!
MINI Dubman '07 PureSilver

- Autobot
- Leerling Mini lid
Bericht
Schijnt toch niet echt goed te zijn voor het dak om hem open te hebben onder de 10 graden? Kan je hem misschien wel eventjes "warm" rijden ofzo, maar ik gebruik hem bijna alleen voor woon-werk verkeer, en met die korte dagen van nu is dat dus alleen in het donker in de kou. En dan heb ik er toch weinig zin in 

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
Bericht
Ik ben vandaag ook nog een uurtje wezen rijden met de Roadster. Natuurlijk met de kap eraf en zonnetje aan de hemel :-)
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik reed met mijn beide R50 Coopers altijd gemiddeld 1:11 tot 1:12, maar daarvan was meer dan de helft in Rotterdam, met een hele hoop rode verkeerslichten (15 stuks in 10 km
) en file in de stad in de spits. Dat was echt killing voor het verbruik.
Jouw verbruik lijkt me wel reëel als je rijdt zoals je beschrijft.

Jouw verbruik lijkt me wel reëel als je rijdt zoals je beschrijft.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
In elke cabrio (en roadster) is het slecht om het dak nat of in de kou open te gooien. Je krijgt er dakslijtage van. Je weet gewoon dat het materiaal er niet tegen bestand is, en dat je op den duur van die doorslijtplekken krijgt.
Bij een cabrio vormt zich dat ter hoogte van de achterste zijruiten. Bij een roadster weet ik het niet, maar zal het zich ook uiten op soortgelijke plek waar er een "vouw" in het dak zit. Bij cabrio's van andere merken precies eender.
Maar, het is wel gaaf. (vooral als het hard sneeuwt).
Stom en gaaf dus.
Bij een cabrio vormt zich dat ter hoogte van de achterste zijruiten. Bij een roadster weet ik het niet, maar zal het zich ook uiten op soortgelijke plek waar er een "vouw" in het dak zit. Bij cabrio's van andere merken precies eender.
Maar, het is wel gaaf. (vooral als het hard sneeuwt).
Stom en gaaf dus.

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"