Ook aan de Mini (Cooper S)

Stel je hier even voor.
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 mar 2013, 09:46

Bedankt voor het warme welkom allemaal :D

Ik had al gelezen dat het normaal is dat ze wat olie verbruiken, zal mezelf moeten aanleren om netjes iedere week te peilen. Maar dat komt goed.

@krikkie: klinkt goed. Er is vast wel een topic over jouw Mini hier te vinden of niet? Dan zal ik eens een kijkje nemen.
krikkie
4 op een rij!
4 op een rij!
België

19 mar 2013, 12:15

Anto
Be Mini
Be Mini

19 mar 2013, 14:14

mooie S , een Mini das een ziekte , maar een gezonde :D
Guppie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

19 mar 2013, 14:21

Mooie S veel plezier ermee 8)
*Never Back Down*
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 mar 2013, 14:43

Thnx, ziet er goed uit.
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

19 mar 2013, 14:59

Hier trouwens nog even een voorbeeldje van één van mijn vorige auto's (beetje uit de hand gelopen :oops: )

Afbeelding

Afbeelding
krikkie
4 op een rij!
4 op een rij!
België

19 mar 2013, 17:35

Vts'en, die gaan ook goed, wel beperkt in vermogentuning
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 apr 2013, 12:17

Afgelopen zondag de Mini helemaal schoongemaakt en gepolijst e.d. Was even werk, maar zeker de moeite waard.

Gelukkig lekker binnen kunnen werken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 apr 2013, 12:18

Nog 2 plaatjes in de zon :wink:

Afbeelding

Afbeelding
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 apr 2013, 12:30

En inmiddels hebben ook de eerste modificaties plaatsgevonden.

-sticker kofferbak verwijderd
-witte zijknipperlichten
-luxe kentekenplaten (nog niet op de foto's)
-flatblade ruitenwissers
-"oog" stickers
-Aero grill bovenste deel gemonteerd (middelste volgt nog)

Verder afgelopen woensdag een bezoekje gebracht aan Beek voor het laten monteren van een Cobra EVO 1 schroefset 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 apr 2013, 15:38

Hi Patrick,

Hij staat er iig weer mooi glimmend bij :-) mag ik vragen welke polijstmiddelen en pads je hebt gebruikt en dan ook met een DAP?
Vindt zelf het detailen ook erg leuk en wil ook aan de DAP want met alleen de hand en Monello Raffini Mezzo krijg ik geen gewenst resultaat.

En mooi schroefset, ik ben er iig uit dat er ook een (beter) schroefset moet komen op de R50. Zitten nu Eibach verlagingsveren (3cm) onder, maar vindt ze nog veel te hard. Comfort is koning, maar de looks eigenlijk ook. Dus ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met de Evo set?

Gr,
Nico
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 apr 2013, 15:46

Hoi Nico,

Ik heb zelf een DAP500. Ik heb een redelijk scala aan polijstmiddelen en pads. Voor de Mini ben ik begonnen met Monello Mezzo op een oranje pad, daarna Finale op een witte pad. Daarna gevoed met PB Black Hole en als laatste PB EXP. De kunststof delen heb ik behandeld met CQuartz DLUX.

Maar het licht er natuurlijk maar net aan in wat voor staat jouw lak is en welke combinatie van polijstmiddelen en pads voor jouw auto voldoet. Kan me voorstellen dat je met de hand niet het gewenste resultaat behaald.
patrickf.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

05 apr 2013, 15:49

Mijn Mini is wel ietsje stugger geworden met de schroefset, maar dat vind ik niet erg. Ben wel wat gewend :wink: Maar is nog goed rijdbaar hoor.

Verder is de Cobra schroefset van prima kwaliteit (voor zover ik tot nu toe kan beoordelen). Zeker gezien de netto prijs.
Nix
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 apr 2013, 18:03

patrickf. schreef:Hoi Nico,

Ik heb zelf een DAP500. Ik heb een redelijk scala aan polijstmiddelen en pads. Voor de Mini ben ik begonnen met Monello Mezzo op een oranje pad, daarna Finale op een witte pad. Daarna gevoed met PB Black Hole en als laatste PB EXP. De kunststof delen heb ik behandeld met CQuartz DLUX.

Maar het licht er natuurlijk maar net aan in wat voor staat jouw lak is en welke combinatie van polijstmiddelen en pads voor jouw auto voldoet. Kan me voorstellen dat je met de hand niet het gewenste resultaat behaald.
Grappig, heb bijna dezelfde poets spullen, alleen (nog) geen Finale, wilde eerst ff kijken of het met alleen de Mezzo en met de hand ging lukken. En ipv CQuartz DLUX heb ik BlackWOW.

Idd ligt aan de staat van de lak icm met de middelen. Eerst op onderzoek gegaan hier en op het forum van Carclean en op basis daarvan mijn poetsmiddelenkit samengesteld, waarna door Carclean mijn lak is beoordeeld en ik redelijk goed zat met mijn samenstelling. Alleen heb ik nu dus blijkt beter een DAP nodig.

Met de Cobra set is ie dus nog stugger geworden ..... jammer (voor mij) ... aan de prijs zal het niet liggen, want die is schappelijk (naar mijn menig dan). Zal me nog even verder moeten inlezen vwb de andere (ook duurdere merken) en wat de ervaringen hiervan zijn.
Ik wil laag blijven, maar meer comfort dan nu.
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

05 apr 2013, 22:23

Nix schreef: Idd ligt aan de staat van de lak icm met de middelen. Eerst op onderzoek gegaan hier en op het forum van Carclean en op basis daarvan mijn poetsmiddelenkit samengesteld, waarna door Carclean mijn lak is beoordeeld en ik redelijk goed zat met mijn samenstelling. Alleen heb ik nu dus blijkt beter een DAP nodig.
Er loopt een GB op een DAP900 op het forum.

Terug naar “Who are U?”