Even buurten bij het zustermerk...

Stel je hier even voor.
Joop!
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Even buurten bij het zustermerk...

09 nov 2014, 12:17

Nu stuurt die (aangepaste) coupe van jou wel heel strak. Met dat korte ritje was het moeilijk inschatten wat de auto doet, aangezien hij niet tot nauwelijks rolt en met die Toyo's goed bleef plakken ondanks het koudere weer.
Ik kan je wel zeggen dat de F56 dan toch een heel stuk beweeglijker is, ook in sport trim.

De 1M hebben ze me ook al vaker proberen 'aan te smeren'.... :wink:

Harold (Ibinco) en Peter (Peet) hebben inmiddels ook beide zo'n monster. Met de van Harold al even kunnen sturen. Met licht aangepast vermogen (ca.380-390) is het wel een beest van een auto en gaat de auto ook erg goed de bocht om al wordt de achterkant erg licht als je een lange doordraaier op hoge snelheid doorknalt. De M235i die ik ook al geprobeerd heb doet hetzelfde, alleen de 1M voelt veel solider en zekerder aan in dat vergelijk. Toch een echte M die parts bin special. :rijden

Toch denk ik dat die coupe van jou 'm goed zal kunnen volgen, ondanks het verschil in power.

Qua onderhoud lijkt het denk ik wel meer op een huis-tuin-en-keuken 335i op wat specifieke onderhoudsgevoelige M-onderdelen na. Al wel eens met Harold zitten brainstormen en het zou qua runningcosts ook redelijk vergelijkbaar zijn. Een M3 isdan wel echt duurder. Alleen de aanschaf van die krengen zint me nog niet helemaal; 60k aftikken voor een 2-3jr oude auto is wel veel voor een Einser, hoe bijzonder ook.
Verder ook een beetje zonde om hoge km-standen op zo'n 1M te zetten, nu deze nog knap de hemel in wordt geprezen. Wellicht veranderd dat met de komst van de M2, maar dan zijn we al weer een dik jaar verder.

Het zou me wel lijken in ieder geval en de auto is ook goed 'normaal' te rijden voor alle dag, net als de M235i. Beide snel oppakkend, maar niet nerveus op het gas reagerend.

We'll see.

Heb je de Noble nog?
Joop!
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

09 nov 2014, 12:57

Het dynamic trio op weg maar de Ring en de Eifel... :wink:

Afbeelding

Afbeelding
Casper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2014, 14:39

Pffff als de coupe ooit weg gaat zou ik dit graaaaaag er voor terug willen hebben vind het een heel mooi model :icon_top:
Afbeelding

mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
PjV
Be Mini
Be Mini

09 nov 2014, 15:12

Joop! schreef: Toch denk ik dat die coupe van jou 'm goed zal kunnen volgen, ondanks het verschil in power.
Zou het? Ik kan het me haast niet voorstellen, alhoewel nadat 'ie getuned was het autootje een BMW 640 eruit trok :)
Heb je de Noble nog?
Nee, omdat ik 'm niet voor de deur durfde te laten staan reed ik er uiteindelijk nooit in.
Ding stond altijd in de opslag en voordat je kon rijden was je een kwartier bezig.
Dit was het stappenplan voor je ff een blokkie om kon:
1: met de mini naar de opslag
2: hek openen
3: mini achterom rijden (parkeren)
4: lift naar boven
5: garagebox openen
6: noble eruit
7: garagebox sluiten
8: noble lift in
9: liftdeuren sluiten
10: lift naar beneden
11: liftdeuren weer openen
12: noble naar buiten
13: liftdeuren sluiten
14: hek weer openen (is ondertussen weer automatisch gesloten))

Misschien, ooit, als ik een huis met een garage heb, komt er weer één; ik heb de gemodificeerde stoel gehouden :)
Afbeelding
highperformance
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 jan 2015, 14:14

He Joop. Op 31-12 een F56 Cooper voor Meriam gekocht. Geen S, maar wel het nieuwe type. Kunnen we weer gelijk ff een Grieks restaurant aandoen in Zandvoort ;-)
Joop!
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 feb 2015, 20:11

Moeten we eigenlijk maar weer eens doen John...

...al even een tijdje niet op het forum geweest met alle drukte van dien...
...inmiddels ook een andere auto op mijn pad gekomen die ik eigenlijk niet kon laten staan. Het is wederom een BMW geworden. De M235i en de 435i waren nog te duur in de aanschaf, maar een 3er coupe met hetzelfde blokje en met nog geen 25k KM op de teller kun je moeilijk laten staan als de prijs goed is en de inruilprijs mogelijk nog beter. Het is een E92 LCI 335i M-sport met DCT-bak geworden, die er op de facelift en een paar andere puntjes na precies hetzelfde uitziet als mijn vorige E92 330i coupe.

Het MINI hoofdstuk is daarmee ook weer even op een lager pitje gezet. Ik heb de auto nu bijna 2 weken en eens zien of dit voor de langere termijn bevalt. Zo'n turboblokje is en blijft toch weer heel een andere manier van rijden... Misschien iets te veel GT-style, want echt je best moeten doen om hard vooruit te gaan is niet meer nodig en daarmee gaat het dan toch al snel (te) hard in dit Kikkerlandje...

Een paar fotootjes van mijn 'nieuwe trots' voor de beeldvorming:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Who are U?”