Voorstellen met me nieuwe R53
- petedejong8
- Leerling Mini lid
- Locatie: Wierden
Bericht
Re: Voorstellen met me nieuwe R53
De Mini mag dan geen turbo hebben maar ik denk dat het hetzelfde verhaal is met een compressor, ikzelf laat hem dan ook meestal inderdaad even draaien. bedankt in ieder geval voor de tip!
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Oldeberkoop
Bericht
Re: Voorstellen met me nieuwe R53
Nee, is niet hetzelfde verhaal als met een turbo.
Turbo wordt aangedreven door hete uitlaatgassen, een supercharger niet.
Beetje uitleg leesvoer.
Maar als jij hem graag nog even laat na draaien dan mag dat natuurlijk ook.
Turbo wordt aangedreven door hete uitlaatgassen, een supercharger niet.
Beetje uitleg leesvoer.

Maar als jij hem graag nog even laat na draaien dan mag dat natuurlijk ook.

- petedejong8
- Leerling Mini lid
- Locatie: Wierden
Bericht
Re: Voorstellen met me nieuwe R53
Nouw ik ben weer wat wijzer! laten draaien na die tijd heeft dus meer zin bij een turboRonsworld schreef:Nee, is niet hetzelfde verhaal als met een turbo.
Turbo wordt aangedreven door hete uitlaatgassen, een supercharger niet.
Beetje uitleg leesvoer.![]()
Maar als jij hem graag nog even laat na draaien dan mag dat natuurlijk ook.

- petedejong8
- Leerling Mini lid
- Locatie: Wierden
Bericht
Re: Voorstellen met me nieuwe R53
Ondertussen rijd de mini weer!,
Nadat ik op de snelweg een enorm kabaal hoorde en me rot schrok heb ik hem direct langs de kant gezet, kapje open en eronder kijken maar ik kon niks vinden.
Toch maar weer starten en weer dat enorme kabaal, stukje gereden en vermogen getest, voelde allemaal goed aan behalve dat kabaal... Dus maar naar huis gereden met het geluid van een Rally auto
.
Thuis de auto omhoog gezet en daar zag ik het volgende:

Mijn spruitstuk was geknapt op de volgende plek:

Spruitstuk eronder vandaan gehaald en dat zag er als volgt uit:



Het zag er opzich zo slecht nog niet uit dus kreeg ik het idee om hem te laten lassen, eerst een stukje van 1 kant afgeslepen:

Hierna is de pijp gelast en hebben we hem er weer onder gezet, tot nu toe lijkt hij weer helemaal in orde! helaas geen foto van de las, als ik er binnenkort nog een keer onder kruip maak ik daar ook nog een foto van.
Ik kreeg zowat een hartverzakking toen ik op de snelweg reed
maar achteraf valt het allemaal weer mee 
Nadat ik op de snelweg een enorm kabaal hoorde en me rot schrok heb ik hem direct langs de kant gezet, kapje open en eronder kijken maar ik kon niks vinden.
Toch maar weer starten en weer dat enorme kabaal, stukje gereden en vermogen getest, voelde allemaal goed aan behalve dat kabaal... Dus maar naar huis gereden met het geluid van een Rally auto

Thuis de auto omhoog gezet en daar zag ik het volgende:

Mijn spruitstuk was geknapt op de volgende plek:

Spruitstuk eronder vandaan gehaald en dat zag er als volgt uit:



Het zag er opzich zo slecht nog niet uit dus kreeg ik het idee om hem te laten lassen, eerst een stukje van 1 kant afgeslepen:
Hierna is de pijp gelast en hebben we hem er weer onder gezet, tot nu toe lijkt hij weer helemaal in orde! helaas geen foto van de las, als ik er binnenkort nog een keer onder kruip maak ik daar ook nog een foto van.
Ik kreeg zowat een hartverzakking toen ik op de snelweg reed


- OwenV
- Leerling Mini lid
- Locatie: Nuth
Bericht
Re: Voorstellen met me nieuwe R53
Veel plezier ermee, ziet er heel netjes uit! Fijne opties ook.
Facelift xenons staan ook op mijn verlanglijstje.
Facelift xenons staan ook op mijn verlanglijstje.
Onze sponsors