Onderhoud is voor de JCW en Cooper S hetzelfde.
Als het deze MINI is, is deze wel met het complete JCW pakket.
Bij de R53 MINI's was de JCW kit een optie de achteraf op de auto gebouwd werd.
Hallo graag advies! Member van hier?
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Re: Hallo graag advies! Member van hier?
jcw is ander bougies en elke olie wissel bougies ipv om de olie wissel.
remschijven en blokken zijn aanzienlijk duurder tov de cooper s en de jcw verbruikt meer benzine.
remschijven en blokken zijn aanzienlijk duurder tov de cooper s en de jcw verbruikt meer benzine.
- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
Bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wat mee.
Vandaag in een Cooper S uit 2008 een proefrit gemaakt. Redelijk goed uitgerust, dus dat is wel tof.
Ik miste wel een beetje pit tov de JCW. Nu weet ik dat chippen altijd nog kan, maar deze heeft al een ton op de teller (turbo recentelijk wel vervangen). Ben erg in dubio.
Vandaag in een Cooper S uit 2008 een proefrit gemaakt. Redelijk goed uitgerust, dus dat is wel tof.
Ik miste wel een beetje pit tov de JCW. Nu weet ik dat chippen altijd nog kan, maar deze heeft al een ton op de teller (turbo recentelijk wel vervangen). Ben erg in dubio.
- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Op het forum zijn nog wel wat ervaringen te vinden aangaande tuning op 2e generatie.
Daar is niet iedereen kapot van. Persoonlijk heb ik liever een eerste generatie (compressor) dan een 2e generatie (turbo).
Daar is niet iedereen kapot van. Persoonlijk heb ik liever een eerste generatie (compressor) dan een 2e generatie (turbo).

- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
kogel door de kerk...
Volgende week de JCW ophalen
oei oei oei... kleine jongetjes hebben altijd moeite met wachten op hun cadeautjes toch? Nou, ik wel!

Volgende week de JCW ophalen

oei oei oei... kleine jongetjes hebben altijd moeite met wachten op hun cadeautjes toch? Nou, ik wel!
- Daniel_S
- NMC Moderator
- Contacteer:
Bericht
Hallo graag advies! Member van hier?
Gefeliciteerd. En je bent volgens mij echt niet de enige die niet kan wachten op cadeautjes.... Benieuwd naar foto's van de uiteindelijke keuze!
- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
Vanmiddag de Mini opgehaald. Sindsdien is de grijns niet meer van mijn gezicht gegaan. Allemachtig wat gaat dat ding
ben er net nog ff een blokje mee omgegaan. Wat een heerlijk geluidje ook! Af en toe een plofte als je het gas loslaat. Het heerlijke directe sturen, aangenaam stug (mag zelfs nog stugger) en vooral het vermogen.... Wauw!!!!
Ik heb bijna vakantie. Dan heb ik tijd om hem te wassen, detailen en pics te maken. Zal dan een topicje ervoor openen.
Heb al wel een paar plannen met de wagen, maar mezelf kennende worden dat er vanzelf meer
Voor nu, vroeg naar bed, want dan kan ik morgen weer naar m'n werk rijden

Ik heb bijna vakantie. Dan heb ik tijd om hem te wassen, detailen en pics te maken. Zal dan een topicje ervoor openen.
Heb al wel een paar plannen met de wagen, maar mezelf kennende worden dat er vanzelf meer

Voor nu, vroeg naar bed, want dan kan ik morgen weer naar m'n werk rijden

- MacDeluxe
- 4 op een rij!
Bericht
Wat een genot is het om erin te rijden zeg. Ben er helemaal weg van.
Moet wel zeggen dat ik een zere linkervoet heb van de koppeling, want ben niet zo'n zware gewend, maar beetje eelt erop en het is over
Morgen de radio die ik besteld heb ophalen (Pioneer DEH8700BT) en ook meteen een inbouwframe en stuurwielbediening / isostekker. Dan kan het inbouwen van de audio beginnen... zal wel een klus worden.
Moet nog wel ff bedenken hoe ik de sub en de versterker in de kofferruimte vast ga maken. Zit te denken aan iets van een plaat op de bodem te leggen en die te bekleden. Iemand tips?
Eerst morgen maar eens lekker wassen, eindelijk tijd voor!
Moet wel zeggen dat ik een zere linkervoet heb van de koppeling, want ben niet zo'n zware gewend, maar beetje eelt erop en het is over

Morgen de radio die ik besteld heb ophalen (Pioneer DEH8700BT) en ook meteen een inbouwframe en stuurwielbediening / isostekker. Dan kan het inbouwen van de audio beginnen... zal wel een klus worden.
Moet nog wel ff bedenken hoe ik de sub en de versterker in de kofferruimte vast ga maken. Zit te denken aan iets van een plaat op de bodem te leggen en die te bekleden. Iemand tips?
Eerst morgen maar eens lekker wassen, eindelijk tijd voor!
Onze sponsors