Johan's R56 FJCW Senna Edition

Stel je hier even voor.
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

Re: Johan's R56 FJCW - Skroefset

05 mei 2015, 23:11

Hoi Johan,

als wat Manick zegt dat het misschien met het bandenspanning systeem te maken heeft heb ik een vraag vwb jou bandenspanning monitor systeem: heb jij het FTM (Flat Tire Monitor) systeem of het TPM (Tire Pressure Monitor) systeem. De eerste (FTM) gebruikt wiel snelheids informatie van de ABS sensor om te bepalen of een band druk verliest, het andere systeem (TPM) krijgt die informatie van een sensor die in je velg/band zit? TPM heeft sinds oktober 2007 het FTM systeem vervangen. Als jij het TPM systeem hebt (MINI van 2008), heb jij op je nieuwe 18 inch velgen de sensoren overgezet of zitten die nog op je 17 inch velgen? Als je toch het FTM systeem blijkt te hebben dan kun je bovenstaande vergeten.

(Je kunt in je computer bij settings / bandenspanning kijken, als je het nieuwe systeem hebt moet daar in het menu TPM staan en heb je een afbeelding met een MINI met een afbeelding van 4 banden rondom. Bij het FTM systeem bestaat het menu alleen uit tekst en geen afbeelding)

Hiernaast zegt de MINI service manual van Bentley Publishers bij ABS indicator and warning lights: Warning lights illuminate continuously if the ABS control module detects a malfunction or if DSC is deactivated. In case of such malfunction, connect MINI scan tool and interrogate fault memory.

Anders kijken of er iemand binnen het forum met zijn laptop met OBD kabel je MINI uit wil lezen want wat Martijn aangeeft kun je met een universele OBD scanner niet alles uitlezen, anders even een bezoekje aan de dealer om te laten uitlezen.

Suc6.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 mei 2015, 23:23

ik heb 2007 mini gehad en die had FTM en de coupe 2012 ook FTM.
volgens mij heeft alleen de F56 TPM.
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

05 mei 2015, 23:34

Daiel, dit is wat in de Service Manual stond van Bentley Publishers maar aangezien dit in Amerika is gemaakt kan het zijn dat dit verwijst naar de Amerikaanse markt. Ik heb ook FTM maar mijn MINI is van december 2006 dus ik had geen vergelijkingsmateriaal. Als hij dus FTM heeft dan kan hij mijn vraag onbeantwoord laten, dan verwacht ik eerder wat hij zelf al aangeeft dat hij misschien de ABS sensor rechtsachter geraakt heeft cq er een draadbreuk is ontstaan. Wel balen als je dat gebeurt, wel mooi al die sensoren in die MINI maar niet altijd even snel en simpel op te lossen. Hopen dat ie het maar snel weet te fixen.
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 mei 2015, 23:39

daarom geef ik ook een reactie dat het nieuwe systeem alleen op de f56 zit.
Ook de afbeelding van een mini met banden rondom heb je met mini connect en toch het FTM systeem ;)
Als je velgen vervangt door een andere set gaat 9 van de 10 keer altijd je bandenspanning lampje branden na een tijdje rijden.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

05 mei 2015, 23:40

van de rest van de lampjes heb ik geen idee waarom het brand.
Afbeelding
Schroefie
NMC Staff
NMC Staff
Contacteer:
Nederland

05 mei 2015, 23:50

speedy schreef:daarom geef ik ook een reactie dat het nieuwe systeem alleen op de f56 zit.
Is ook prima Daiel, ben niet boos hoor, haha, zo leer ik elke dag weer bij en begin steeds meer over de MINI te begrijpen en te leren dus ik ben blij met dit soort discussies, altijd leerzaam :icon_top:
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mei 2015, 08:29

Ik reed al wat langer met die nieuwe wielen rond en ik heb de bandenspanning al ingeleerd. Dat is nu niet het probleem.

Ik gok er nu ook op dat één van de stekkers een beetje los is gegaan met het monteren en verstellen van de schroefset. Althans, dat hoop ik.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 mei 2015, 12:25

Zag de foto's al op Fb voorbij komen... De verlaging en velgen staan 'm goed! Heb je dat idee van die led-bar nog steeds in je hoofd?

Van je Impreza heb ik nog wat foto's van DUMP'd. Stoer ding. 8)

Afbeelding
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mei 2015, 12:47

Dat idee is er nog wel, maar ga ik voorlopig nog niets mee doen. Past ook niet echt bij het plan wat ik nu in mijn hoofd heb qua bestickering.

Daar ga ik nog even niets over posten omdat ik nogal vaak van gedachten verander en het pas liever bekend maak als het 100% zeker door gaat :)
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mei 2015, 14:33

Net telefoon gehad van de garage dat de airco gefixed is. Waarschijnlijk. De vloeistof blijft er in zitten, maar echt 100% zeker weten of het echt helemaal dicht is weten we pas over een tijdje (over een paar weken weer terug om te controleren).

Er zit nu dus voor 5 euro nieuwe o-ringetjes in, en voor bijna 300 euro aan arbeid. Maar goed, altijd beter dan een nieuwe aircopomp of verdamper.
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2015, 19:30

Zei er iemand Led bar? :D
Afbeelding
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

06 mei 2015, 20:19

Filmpje Bram?
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mei 2015, 20:21

Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar. Hoeveel inch/watt is die bar?
BurnoutBram
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mei 2015, 21:00

Het is een 20 inch 126w led bar van Eyourlife van Ebay. Komt een bak licht uit! Ook gewoon goede kwaliteit, 1 ophangbracket is afgebroken en ik heb er echt achterlijk veel kracht opgezet toen ie pas afbrak! Enige probleem is nu de koeling. Olie werd plots 100°c wat nog nooit is geweest. Foutje in de sensor of toch veel rijwind weg? Wie zal het zeggen! Ik ga dit weekend weer een stukje rijden en als de olie weer zo warm wordt ga ik mijn brake ducts open maken en lucht naar het carter geleiden.

Koop aub ook geen dure led bar in NL/BE maar haal ze gewoon op ebay. Het zijn namelijk identiek dezelfde!
Ik heb deze.

Hij is overigens gewoon aangesloten op de voorste mistlichten. Ik heb hem aangesloten op maar 1 kant. Half uurtje laten branden en de kabeltjes werden niet warm dus dat zit wel goed! Hij trekt ook maar 5A ipv de theoretische 10,5A.

Heb 1 filmpje. Hier is hij niet gemonteerd. De eerste seconde zie je hoe helder hij echt is, daarna dimt mijn gsm het licht. Afstand tot aan de achterste vrachtwagen is een 50-60m.
filmpje!
Afbeelding

Voor de geïnteresseerde, deze foto is een 300w 50 inch led bar. Heb er 2 voor een vriend bestelt. Achterlijk veel licht! Container in de verte is 100m ver.
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”