
Johan's R56 FJCW Senna Edition
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition
Super mooi geworden en echt een origineel idee! Hier mag je zeker trots op zijn! 

- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rotterdam
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition
Deze pagina mag ondertussen wel verplaatst worden naar een 'Show your ride' denk ik?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- RemcoMINI
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gooische Matras
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition
Erg gaaf!!
...ondanks dat er Renault op staat en ik dat nu vooral associeer met een grid penalty van 15 plaatsen voor Max.

...ondanks dat er Renault op staat en ik dat nu vooral associeer met een grid penalty van 15 plaatsen voor Max.

"Orange is the happiest color!"


- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Locatie: Molenhoek
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition
Hij stond er erg gaaf bij Johan.... Veel mensen kwamen kijken... Erg mooi om zo eentje binnen de club te hebben.
- JosCountrymanCooper
- Bijna verslaafd
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition
Als MINI-, Formule 1 en Senna-fan moet ik deze wel leuk vinden.




- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
- Brightness
- NMC Legend
- A i r
- 4 op een rij!
- Casper
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Noord Holland
Bericht 
mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition
Erg mooi, mooie hommage aan 1 van me helden toen ik jong was
en ook erg mooi gedaan ziet er mooi uit





mods: dual oil catch can. M7 Vortex carbon hoodscoop, Carbon zijpanels/ achterspoiler/dashboard/pook/middentunnel/deurgrepen binnen en buiten, JCW Carbon spiegelkappen JCW Remmen/lerder dashboard/spoilertrim/extra tellers. Erbach achterstabistang. Chrome gone. Diff achter. ramen getint achter. Jap racing velgen 17 inch 8,25 J. MINI OEM dagrij LED verlichting. short antenna
- P5ycH0
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Hillywood
- Barracuda_82
- Mod virus alert!
- Locatie: Oss
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition - The Making Of
Zo. Tijd voor een "the making of". Ik heb veel foto's en filmpjes gemaakt tijdens het hele transformatie proces, en ik zal proberen met een selectie daarvan de tot-stand-wording in beeld te brengen.
Het is allemaal begonnen met de zoektocht naar een mooie livery (bestickeringsschema?) voor de Mini. Iets met een blauw/witte basis, om er voor te zorgen dat ik geen full-body wrap hoefde te doen. Scheelt een hoop moeite bij vormen zoals die van de achterbumper en de mistlampen.
Dit is één van de photoshop's die ik gemaakt heb van een foto van mijn Mini. Dit om een beeld te krijgen hoe het geheel uit zou pakken op de auto:

Het idee was om De Lijn tussen de koplampen en de wielkastranden door te laten lopen, recht over de bumper (achter de nummerplaat langs).
Even met isolatietape de lijn uitgezet op de auto en er een paar keer omheen gelopen, maar de lijn was niet mooi. Het klopte niet.

Toen aan het denken gegaan en besloten de lijn bovenlangs de koplampen te laten lopen en in een verticale lijn door naar beneden. Dat ook even gephotoshoped en op de auto geplakt en yes, dat moest hem worden
(helaas geen beeld van)
Dus na een paar nachten er over geslapen te hebben begonnen met het bestellen van de folie en alle benodigdheden in Engeland.
In de tijd dat ik op de bestelling heb moeten wachten ben ik de garage voor gaan bereiden. Deze word normaal ook voor veel houtbewerking gebruikt, dus helemaal stofvrij gemaakt.. daar alleen al ben ik 2/3 dagen mee bezig geweest, maar je wil absoluut geen folie en stickers gaan plakken in een stoffige ruimte, en dat is de moeite waard geweest.
Zodra de bestelling binnen was (net voor de Ikea meet in Eindhoven) begonnen met de demontage van alle randjes en dingetjes en op de zaterdag ochtend na de meet vroeg begonnen met het uitzetten van de definitieve lijn met behulp van een schietlood en veel schilderstape:

Toen dat goed was was het moeilijkste deel aan de beurt, de lijn over de motorkap:

Deze heb ik gekopieerd naar de andere kant met behulp van een groot stuk vloeipapier. Deze op de rechterkant gelegd, met potlood het relief overgetrokken, uitgeknipt en ondersteboven op de andere kant gelegd:

Die lijn heb ik verder overgenomen met isolatietape, maar daar ben ik later weer van af gestapt, omdat die te veel uitrekt en daarmee vervormd. Schilderstape werkt toch beter:

Toen verder de lijn uitgewerkt over de panelen ná de motorkap. Vanaf ongeveer de spiegel loopt de lijn evenredig aan de raamrand, maar daarvoor moest alles nog uit de losse pols.

Nadat de lijn uitgezet was met tape kon de knifeless tape aangebracht worden. Dit is de tape waaroverheen je je folie plakt en waarmee je later de wrapfolie snijd. In deze tape zit een heel dun kevlar draadje waarmee je de folie snijd. Een beetje zoals je een rond pak koekjes openmaakt door aan het rode flapje te trekken.

Dan een stuk folie afsnijden. Ik heb ruim te veel folie besteld, maar je wil toch een beetje zuinig doen, dus heb ik de folie met klemmen op de werkbank vast gezet en langs de rand van de bank gesneden, zodat ik altijd een recht stuk folie af zou snijden en niet zou eindigen met een superscheef stuk rol.

Het eerste stukje op de onderkant van de bumper zat er snel op. En ó wat werkt die knifeless tape lekker! yay!

Dan een moeilijker stukje (door de randjes en het klepje in de bumper):

Maar ook die zit er superstrak op:

En toen kwam het... het moeilijkste deel... de motorkap
Eerst een stuk folie van 190 (x 152) afgesneden en in de breedte op de auto gelegd. Die zwarte magneten zijn echt goud waard met het wrappen, dus als je er ooit aan begint: schaf die ook een paar aan!

Begonnen met de helft van het backingpaper weg te halen en de folie vanuit het midden van de kap in een cirkelvorm naar buiten toe op strijken. Honderd keer los trekken, fohnen, weer vast, weer los....

Gelukkig is de folie super vergevingsgezind en heb ik alle f**k (op een paar baardharen onder de folie na) weg kunnen werken. Dit was ook de eerste keer dat ik met "airrelease" folie heb gewerkt en dat is een waar genot. Nooit meer luchtbellen onder je folie!

Zodra ik meer foto's geupload heb vervolg ik het verhaal. Als daar interesse voor is, natuurlijk
Het is allemaal begonnen met de zoektocht naar een mooie livery (bestickeringsschema?) voor de Mini. Iets met een blauw/witte basis, om er voor te zorgen dat ik geen full-body wrap hoefde te doen. Scheelt een hoop moeite bij vormen zoals die van de achterbumper en de mistlampen.
Dit is één van de photoshop's die ik gemaakt heb van een foto van mijn Mini. Dit om een beeld te krijgen hoe het geheel uit zou pakken op de auto:

Het idee was om De Lijn tussen de koplampen en de wielkastranden door te laten lopen, recht over de bumper (achter de nummerplaat langs).
Even met isolatietape de lijn uitgezet op de auto en er een paar keer omheen gelopen, maar de lijn was niet mooi. Het klopte niet.

Toen aan het denken gegaan en besloten de lijn bovenlangs de koplampen te laten lopen en in een verticale lijn door naar beneden. Dat ook even gephotoshoped en op de auto geplakt en yes, dat moest hem worden

Dus na een paar nachten er over geslapen te hebben begonnen met het bestellen van de folie en alle benodigdheden in Engeland.
In de tijd dat ik op de bestelling heb moeten wachten ben ik de garage voor gaan bereiden. Deze word normaal ook voor veel houtbewerking gebruikt, dus helemaal stofvrij gemaakt.. daar alleen al ben ik 2/3 dagen mee bezig geweest, maar je wil absoluut geen folie en stickers gaan plakken in een stoffige ruimte, en dat is de moeite waard geweest.
Zodra de bestelling binnen was (net voor de Ikea meet in Eindhoven) begonnen met de demontage van alle randjes en dingetjes en op de zaterdag ochtend na de meet vroeg begonnen met het uitzetten van de definitieve lijn met behulp van een schietlood en veel schilderstape:

Toen dat goed was was het moeilijkste deel aan de beurt, de lijn over de motorkap:

Deze heb ik gekopieerd naar de andere kant met behulp van een groot stuk vloeipapier. Deze op de rechterkant gelegd, met potlood het relief overgetrokken, uitgeknipt en ondersteboven op de andere kant gelegd:

Die lijn heb ik verder overgenomen met isolatietape, maar daar ben ik later weer van af gestapt, omdat die te veel uitrekt en daarmee vervormd. Schilderstape werkt toch beter:

Toen verder de lijn uitgewerkt over de panelen ná de motorkap. Vanaf ongeveer de spiegel loopt de lijn evenredig aan de raamrand, maar daarvoor moest alles nog uit de losse pols.

Nadat de lijn uitgezet was met tape kon de knifeless tape aangebracht worden. Dit is de tape waaroverheen je je folie plakt en waarmee je later de wrapfolie snijd. In deze tape zit een heel dun kevlar draadje waarmee je de folie snijd. Een beetje zoals je een rond pak koekjes openmaakt door aan het rode flapje te trekken.

Dan een stuk folie afsnijden. Ik heb ruim te veel folie besteld, maar je wil toch een beetje zuinig doen, dus heb ik de folie met klemmen op de werkbank vast gezet en langs de rand van de bank gesneden, zodat ik altijd een recht stuk folie af zou snijden en niet zou eindigen met een superscheef stuk rol.

Het eerste stukje op de onderkant van de bumper zat er snel op. En ó wat werkt die knifeless tape lekker! yay!

Dan een moeilijker stukje (door de randjes en het klepje in de bumper):

Maar ook die zit er superstrak op:

En toen kwam het... het moeilijkste deel... de motorkap

Eerst een stuk folie van 190 (x 152) afgesneden en in de breedte op de auto gelegd. Die zwarte magneten zijn echt goud waard met het wrappen, dus als je er ooit aan begint: schaf die ook een paar aan!

Begonnen met de helft van het backingpaper weg te halen en de folie vanuit het midden van de kap in een cirkelvorm naar buiten toe op strijken. Honderd keer los trekken, fohnen, weer vast, weer los....

Gelukkig is de folie super vergevingsgezind en heb ik alle f**k (op een paar baardharen onder de folie na) weg kunnen werken. Dit was ook de eerste keer dat ik met "airrelease" folie heb gewerkt en dat is een waar genot. Nooit meer luchtbellen onder je folie!

Zodra ik meer foto's geupload heb vervolg ik het verhaal. Als daar interesse voor is, natuurlijk

Laatst gewijzigd door Barracuda_82 op 17 jun 2015, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition - The Making Of
Daar is zeker interesse voor! Erg leuk om te lezen hoe je aan dit fantastisch resultaat bent gekomen! 

- MartijnGizmo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Almere
Bericht
Re: Johan's R56 FJCW - Senna Edition - The Making Of
Yes, ook de rest willen we graag zien. En van baardharen gaat een MINI alleen maar sneller!
Onze sponsors