welkom hans. leuk, een mini als eerste auto
de kwaliteit van een auto staat of valt niet bij het al dan niet aanwezig zijn van een dashboardkastje. dat was een optie, maar daar rijdt de mini geen haar beter of minder door.
Voorstellen
- MiniHans07
- One wheel wonder
Bericht
Als ik zoiets lees als wat kwiebje schrijft, dat dingen uitvallen tijdens het optrekken van de auto is dat iets wat me niet echt lekker zit. Voor mij is het belangrijk dat ik een beetje zekerheid heb, als ik er 18.000 voor neer zou leggen blijft dat voor mij een hoop geld. En als dingen gaan uitvallen kan de Mini nog net zo lekker rijden maar dat gaat op den duur alleen maar irriteren. Ik laat het niet afhangen van een dashboard kastje, maar dat is iets wat ik me even af vroeg, omdat het altijd wel pratisch is om daar wat dingen in op te bergen. Er zijn tal van merken die op Mini willen lijken en dat gaat ze nooit lukken. Ik bedoel de nieuwe Swift bv. Zelf vind ik hem best mooi, ja ik weet het lijkt veel op een mini, dat weet ik wel. Van Suzuki weet ik wel dat die betrouwbaar zijn. Dat geldt hetzelf voor een Toyota. Alleen de Yaris vind ik niet echt fraai. Liever dan nog de kleine Aygo. Maar we hebben het hier over de Mini. Ik ben wat sceptisch aan het worden als ik hoor dit valt uit en dat is niet goed e.d. Van een merk als BMW mag ik toch wat goeds verwachten. Afijn ik hoop dat ik een Mini aanschaf en me er lekker in ga voelen, want om te zien is het echt een plaatje. Bij mijn zusje in Rotterdam staat er ook altijd een donkergroene Mini Cooper S Cabrio voor de deur, niet dat die van me zusje is maar ik moet altijd ff kijken 

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik vermoed dat Kwiebje bedoelt dat er dingen uit z'n dashboardkastje vallen tijdens het optrekken....
Voor alle 2de hands auto's geldt hetzelfde: niemand kan garanderen dat je er geen problemen mee krijgt. Maar je kan wel zelf de "risico's" enorm beperken door bijvoorbeeld een aankoopkeuring te laten doen, een fabrieksonderhouden MINI te kopen, te kopen bij een dealer met Next garantie etc.
En het is dan aan jouw om uit te vinden waar dat evenwicht tussen het beperken van risico's en de aanschafprijs voor jou ligt.
Een tip, als je gaat proefrijden ben je zeker verkocht

Voor alle 2de hands auto's geldt hetzelfde: niemand kan garanderen dat je er geen problemen mee krijgt. Maar je kan wel zelf de "risico's" enorm beperken door bijvoorbeeld een aankoopkeuring te laten doen, een fabrieksonderhouden MINI te kopen, te kopen bij een dealer met Next garantie etc.
En het is dan aan jouw om uit te vinden waar dat evenwicht tussen het beperken van risico's en de aanschafprijs voor jou ligt.
Een tip, als je gaat proefrijden ben je zeker verkocht

Laatst gewijzigd door frankie op 16 dec 2006, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- MiniHans07
- One wheel wonder
Bericht
Bedankt frankie, dat geeft de burger weer moed en vertrouwen in het product. Ik was toch zeker van plan om hem bij een mini dealer te kopen, dus dan zit het wel ok 

- MiniHans07
- One wheel wonder
Bericht
Hoe minder zorgen hoe beter 
Ik was vandaag even het internet aan het afzoeken. Blijken er naast de Mini Next modellen op de mini homepage ook nog andere Mini Next modellen te zijn bij de garages zelf. Of de website van de garage is achterhaald of van min zelf. Beetje verwarrend af en toe. Zo kwam ik nog aardig wat andere leuk modellen tegen die ik niet zeg bij de site van mini zelf.
Met die locatiekaart van deze site hop je zo van dealer naar dealer
Ik weet zelf al wel een beetje wat ik wil, grijs metallic of britsch racing green, met zwart dak en zwarte spiegels en als het even kan een elec schuifdak. Dan heeft het toch een beetje cabrio gevoel met zo'n opendak als het mooi weer is. Behalve als er ineens een duif zijn shit laat vallen.

Ik was vandaag even het internet aan het afzoeken. Blijken er naast de Mini Next modellen op de mini homepage ook nog andere Mini Next modellen te zijn bij de garages zelf. Of de website van de garage is achterhaald of van min zelf. Beetje verwarrend af en toe. Zo kwam ik nog aardig wat andere leuk modellen tegen die ik niet zeg bij de site van mini zelf.
Met die locatiekaart van deze site hop je zo van dealer naar dealer

Ik weet zelf al wel een beetje wat ik wil, grijs metallic of britsch racing green, met zwart dak en zwarte spiegels en als het even kan een elec schuifdak. Dan heeft het toch een beetje cabrio gevoel met zo'n opendak als het mooi weer is. Behalve als er ineens een duif zijn shit laat vallen.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Je kan niet alles hebben hè! Duiven moeten zo nu en dan ook een keer poepen, want anders krijg je duiven van 30 kg. En daar wil je er niet 5 van op je dakgoot hebbenMiniHans07 schreef: Dan heeft het toch een beetje cabrio gevoel met zo'n opendak als het mooi weer is. Behalve als er ineens een duif zijn shit laat vallen.

- MiniHans07
- One wheel wonder
Bericht
Hier ook wederom bedankt voor de antwoorden van jullie.
Ik heb bij Mini Next een aantal modellen gezien voorvoor ik wel wil gaan.
1. Een Mini One uit 2005 Pepper
2. Een Mini Cooper uit 2004 Chilli
De prijzen zijn nagenoeg gelijk
Ik weet inmiddels van jullie dat de laatste update is geweest na okt 2004.
Maar wat is jullie voorkeur, gezien bouwjaar e.d. Voor de meest recente gaan of maakt dat ene jaar niet zo'n wezenlijk verschil?
Ik heb bij Mini Next een aantal modellen gezien voorvoor ik wel wil gaan.
1. Een Mini One uit 2005 Pepper
2. Een Mini Cooper uit 2004 Chilli
De prijzen zijn nagenoeg gelijk
Ik weet inmiddels van jullie dat de laatste update is geweest na okt 2004.
Maar wat is jullie voorkeur, gezien bouwjaar e.d. Voor de meest recente gaan of maakt dat ene jaar niet zo'n wezenlijk verschil?
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als de km's ongeveer gelijk zijn zou ik voor de Cooper met Chili pakket gaan. Mits deze van na de facelift is. Makkeliijk te herkennen aan het rode mistlicht onder in de bumper ipv het witte achteruitrijlicht van de pre facelifts.
succes Hans!
succes Hans!
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik bedoelde idd op de spulletjes die in de mini in het kastje liggen. Daar zit nog geen klep voor, maar dit is wel in te bouwen. Het is niet de electronica of iets dergelijks wat uitvalt. Tevens scheelt het ook als je gewoon rustig optrekt, maar een S daagt je steeds uit 
Zit er nog aan te denken om eens een keer zo'n kastje te monteren. Scheelt me iig spullen rapen
Maar veel succes met de zoektocht naar de ideale mini

Zit er nog aan te denken om eens een keer zo'n kastje te monteren. Scheelt me iig spullen rapen

Maar veel succes met de zoektocht naar de ideale mini

- MiniHans07
- One wheel wonder
Bericht
Bert Story = Bad Story
Ik heb een proefrit aangevraagd
:)
Gisteren heb ik getracht Bert Story in Waardenburg te bellen. Dus heb ik maar een mailtje gestuurd, waarop ik vanmorgen antwoord kreeg. We hadden een feestje dus daarom waren we er niet. En ik vroeg kan ik een proefrit maken en kreeg daar als antwoord op
"Een proefrit maken in een van de MINI's kan altijd. Denk wel dat het
belangrijker is dat we eerst eens over prijzen gaan praten voordat ik mijn auto's uit de showroom gepoetst en al ga halen"
Of ik eerst laat blijken of ik het wel kan betalen
Wat is dit voor een arrogantie van zo'n persoon. Wil die man aan mij een auto verkopen of niet. Komt zeker omdat BMW duur is
Dan hoeft het voor mij al niet meer, bah.
Ik heb er niet meer op gereageerd en heb Breeman MINI in Rotterdam gebeld. Daar ga ik komende een proefritje maken. Ik wou dat ik een wat positievere reactie had gekregen van de andere MINI dealer, maar jah.

Gisteren heb ik getracht Bert Story in Waardenburg te bellen. Dus heb ik maar een mailtje gestuurd, waarop ik vanmorgen antwoord kreeg. We hadden een feestje dus daarom waren we er niet. En ik vroeg kan ik een proefrit maken en kreeg daar als antwoord op
"Een proefrit maken in een van de MINI's kan altijd. Denk wel dat het
belangrijker is dat we eerst eens over prijzen gaan praten voordat ik mijn auto's uit de showroom gepoetst en al ga halen"
Of ik eerst laat blijken of ik het wel kan betalen

Ik heb er niet meer op gereageerd en heb Breeman MINI in Rotterdam gebeld. Daar ga ik komende een proefritje maken. Ik wou dat ik een wat positievere reactie had gekregen van de andere MINI dealer, maar jah.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hadden zeker nog een kater daar in Waardenburg. Jammer voor Bert Story, die verkoopt in ieder geval geen auto aan je.
In ieder geval veel plezier met de proefrit bij Breeman. Waar ga je in proefrijden?
Re: Bert Story = Bad Story
MiniHans07 schreef: "Een proefrit maken in een van de MINI's kan altijd. Denk wel dat het

Hadden zeker nog een kater daar in Waardenburg. Jammer voor Bert Story, die verkoopt in ieder geval geen auto aan je.
In ieder geval veel plezier met de proefrit bij Breeman. Waar ga je in proefrijden?
Onze sponsors