Johan's R56 FJCW Senna Edition

Stel je hier even voor.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Mini JCW

20 jan 2015, 17:52

Ow, dat zou wel awesome zijn :D

Ik heb ergens gelezen dat een fJCW ook andere onderdelen in de motor heeft, tov een "gewone" JCW? De zuigers en zuigerveren, als ik me niet vergis. Klopt dat? En zijn er nog meer verschillen?

Ik vind de mini's machtig interessant, maar moet wel zeggen dat het ingewikkeld materie is, al die opties, uitvoeringen en accessoires.

Bij de Impreza's was dit een stuk makkelijker. Daar had je de GL (zonder turbo), de GT (met turbo en AWD) en de STI (de JCW van Subaru, zegmaar). En van de GT had je de 555 uitvoering, de meest kale versie en de niet 555's had je met airco en elektrische ramen, en dat is het wel zo'n beetje qua opties :P
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2015, 18:04

klopt idd !
Afbeelding
jacobaco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jan 2015, 18:12

Barracuda_82 schreef:Ow, dat zou wel awesome zijn :D

Ik heb ergens gelezen dat een fJCW ook andere onderdelen in de motor heeft, tov een "gewone" JCW? De zuigers en zuigerveren, als ik me niet vergis. Klopt dat? En zijn er nog meer verschillen?

Ik vind de mini's machtig interessant, maar moet wel zeggen dat het ingewikkeld materie is, al die opties, uitvoeringen en accessoires.

Bij de Impreza's was dit een stuk makkelijker. Daar had je de GL (zonder turbo), de GT (met turbo en AWD) en de STI (de JCW van Subaru, zegmaar). En van de GT had je de 555 uitvoering, de meest kale versie en de niet 555's had je met airco en elektrische ramen, en dat is het wel zo'n beetje qua opties :P
vergeet de WRX niet :)
speedy schreef:is aan de hand van je chassis nummer dus dan zal het wel kloppen
klopt, mijn chassis nummer geeft ook JCW aan terwijl er op het blok geen JCW kenmerken (embleem) zitten
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jan 2015, 18:44

Ik heb even de papieren er bij gepakt en bekeken. De ene keer hebben ze het op bonnetjes over een Cooper S, dan over een Cooper S JCW, maar de meeste noemen hem "Mini John Cooper Work" met een modelcode er bij: "MF91".

Afbeelding

Volgens het alwetende internets staat die code voor de FJCW versie van de R56.

Maar goed, het blijft natuurlijk Wikipedia, dus: is er een manier om te bepalen of het een FJCW betreft, zonder de motor open te schroeven en de zuigers te bekijken :P Het zou een leuke ontdekking zijn om er nu achter te komen dat het een FJCW is :))

De motor ziet er zo uit:
Afbeelding

Overigens net een kleine aanpassing gedaan, namelijk de knipperlicht-lampjes voor en achter vervangen met chroom-look lampjes. Je kan die in het 100% spiegelend krijgen, maar die geven maar weinig licht. Ik heb de semi-spiegelende gekozen. Dan blijf je wel een klein beetje oranje in de lampen zien, maar heb je wel beter licht.

Boven is een normaal oranje lampje, onder de nieuwe. In het midden zie je het verschil:
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2015, 19:04

is een FJCW ! dat is wel leuk als je verwacht dat je een s koopt :-)
Afbeelding
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2015, 23:10

Haha, prachtig.
Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jan 2015, 12:26

Zo, weer een paar dagen verder en inmiddels tot de ontdekking gekomen dat de distributieketting vervangen dient te worden. Ik had hier al over gelezen voor ik de auto kocht, maar niets van gemerkt bij de testritten.

De BMW/mini dealer in Uden heeft vanmorgen het vermoeden bevestigd en nu kan ik terug naar de verkoper om dit opgelost te krijgen (ik heb garantie op de motor).

Ondertussen kruipt het bloed weer waar het niet gaan kan en ga ik zodadelijk deze dumpvalve monteren:

Afbeelding

Op de verlanglijst voor de korte termijn staat nu:
  • Navigatie updaten naar 2014 kaarten
  • Boordcomputer laten aanpassen naar NL (is nu nog DE of EN ivm duitse auto)
  • Korte mini antenne
  • Verlagen dmv veren (effe uitzoeken hoeveel cm) of een schroefset (mits niet stugger dan JCW onderstel)
  • Andere scuttles
  • Proberen spotify aan de praat te krijgen op de radio via blutooth of een kabeltje ofzo
Ik vind op Marktplaats veel mensen die DVD's aanbieden voor een paar tientjes met kaarten voor de navigatie van een mini, maar ik vertrouw dat niet zo goed.. Heeft iemand een goede tip waar ik het beste die kaarten kan halen zonder de hoofdprijs te betalen?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 jan 2015, 12:31

dit is een top adres om de nieuwste navi cd te bestellen ;)

http://link.marktplaats.nl/865533382
Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jan 2015, 13:04

De nieuwe BOV zit er al in. Ik had ergens in een youtube filmpje ofzo gelezen dat het echt vet moeilijk is om zo'n ding te monteren, dus ik had me op het ergste voorbereid, maar op een roestige inbusbout na was het echt een heel simpel klusje. En met een warme motor nog niet eens zo heel vervelend in dit koude weer :D

Dadelijk eens een rondje rijden om te kijken of het een beetje klinkt.
speedy schreef:dit is een top adres om de nieuwste navi cd te bestellen ;)

http://link.marktplaats.nl/865533382
Dan ga ik daar eens even een mailje naar toe sturen :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 jan 2015, 13:13

bij n18 blok is het een klote klusje maar bij n14 stelt het niet veel voor nee.
Je zult straks een big smile hebben door de sound :-)
best mod onder de 100 euro !
Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jan 2015, 14:01

Ik ben nog niet helemaal fan, want hij blaast wel erg veel en hard af. Even een tijdje aan kijken.

Ik ontdekte net ook nog dat de lampjes aan de onderkant van de deuren allebei stuk waren, en die heb ik meteen vervangen met LED lampjes. En toen de voorraad lampjes toch in de auto lag heb ik ook even de kaartleeslampjes, het plafondlamp en het kofferbaklamp vervangen met led.

In de kofferbak ga ik misschien aan de andere kant ook een lampje maken, en dan bij beide het binnenwerk vervangen door een printplaatje met een aantal ledjes. Lekker veel licht in de kofferbak.

Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Mini (f)JCW

23 jan 2015, 14:24

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de navigatie/radio/etc van een nieuwer model mini (mini connected heet het volgens mij?) in te bouwen in een oudere mini? Zijn er mensen die dat al eens gedaan hebben?
Cheek-O
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

23 jan 2015, 17:02

Bov op een Japans motor OF een garret, precision turbo... Maarja dat is mijn mening he:p

Je laatste vraag zou je mss even aan Robert kunnen vragen?
Hij heeft verstand van dat soort zaken:D

Hoe bevalt tie tot nu toe?!
R53 "Black Diamond" To Protect And Serve
R59S

Afbeelding
Website
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jan 2015, 19:31

Ja, dat is dus waar ik ook mee zit. Het geluid is wel goed, maar het past niet echt bij de auto... op mijn Impreza was het gaaf, maar dit is een beetje.. kweenie... het hoort niet echt.

En de auto bevalt echt heel goed! Het rare dieselgeluid van die ketting is wel even een domper op de feestvreugde geweest, maar ik heb de afgelopen week nog geen één keer in een rechte weg ergens naar toe gereden :) Elke keer wel een excuus om een stuk om te rijden :D
speedy
NMC Legend
NMC Legend

23 jan 2015, 19:33

ik vind geluid vet en ik vind het wel passen bij een mini 8-)
Afbeelding

Terug naar “Who are U?”