ik heb dit topic vluchtig doorgelezen en kwam langs een facelift model en een pre-facelift works...?
hoe dan ook zou ik het facelift model verkiezen boven een pre-facelift, ookal is deze voorzien van works pakket. er zijn technisch een aantal dingen verbeterd en een works pakket is nog steeds verkrijgbaar (scherp geprijsd bij jonkers).
StefanCS stelt zich voor...
- stanleyh
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb een post face lift Cooper S (02-2006)
Kleur is Asro Black en uitrusting is erg compleet (schuifdak, stoelverwarming, 18" worksvelgen etc)
kilometerstand 19000 km.
ik ga zelf kijken voor een nieuwe clubman
dan is de mijne dus te koop tegen de inruilprijs
Gegevens op mijn website
Mini-rijden is een verslaving.
Bedenk goed waar je aan begint!
Gr Stein

Kleur is Asro Black en uitrusting is erg compleet (schuifdak, stoelverwarming, 18" worksvelgen etc)
kilometerstand 19000 km.
ik ga zelf kijken voor een nieuwe clubman
dan is de mijne dus te koop tegen de inruilprijs

Gegevens op mijn website
Mini-rijden is een verslaving.
Bedenk goed waar je aan begint!
Gr Stein

- stanleyh
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Astro Black is metallic.
Als de zon erop schijnt lijkt het wel een donker blauwe schijn te hebben.
Ik vind hem wel chique.
ik heb hem inderdaad vorige week geruild met Marco
Ik wil nog steeds wel een clubman bestellen en hoop voor de mini meer inruil te krijgen dan voor mijn bmw
maar alles is natuurlijk ook gewoon te koop
Als de zon erop schijnt lijkt het wel een donker blauwe schijn te hebben.
Ik vind hem wel chique.
ik heb hem inderdaad vorige week geruild met Marco

Ik wil nog steeds wel een clubman bestellen en hoop voor de mini meer inruil te krijgen dan voor mijn bmw

maar alles is natuurlijk ook gewoon te koop

- erikawf
- Enthousiast
Bericht
Hoi Stefan welkom hier, zo te zien "zit je er al aardig in" hier op het forum. Verslavend he. Zeker in het begin, dan wil je nl. ALLES weten.
Trouwens over die remmen, gelukkig heb ik op mijn mini works remmen, verleden maand werd ik bij het invoegen op A9 richting A10 bijna geplet door een vrachtwagen met oplegger. De chauffeur had mij NOOIT gezien en hierdoor had ik nog 15 cm tussen de vangrail en de vrachtwagen. Gelukkig had ik dus works remmen want anders had ik het NOOIT kunnen navertellen. ( daarna nog 5 minuten hart kloppingen
).
Nou wie weet kom ik je nog een keer tegen, want ik werk nu nog in Hoevelaken maar vanaf volgende maand wordt het Leusden, enneh wel zwaaien he.
Trouwens over die remmen, gelukkig heb ik op mijn mini works remmen, verleden maand werd ik bij het invoegen op A9 richting A10 bijna geplet door een vrachtwagen met oplegger. De chauffeur had mij NOOIT gezien en hierdoor had ik nog 15 cm tussen de vangrail en de vrachtwagen. Gelukkig had ik dus works remmen want anders had ik het NOOIT kunnen navertellen. ( daarna nog 5 minuten hart kloppingen

Nou wie weet kom ik je nog een keer tegen, want ik werk nu nog in Hoevelaken maar vanaf volgende maand wordt het Leusden, enneh wel zwaaien he.

mini works for me
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik had vorige maand al proefgereden met een Mini. Mijn pa is ook autoliefhebber en wilde ook weleens rijden met deze wagen. Dus vandaag proefgereden bij de plaatselijke BMW dealer. Daar stond een Mini Cooper S Works in mijn kleur. Ik was zelf ook zeer benieuwd naar het verschil in vermogen met een orginele S en een Works.
Mijn ervaring:
Zitpositie wederom erg fijn, lekker laag. In de 206 blijf ik dat een "slecht" punt vinden. Alhoewel de 206 nog niet nieteens zo hoog zit. Afgelopen week reed ik 2 dagen in een jaar oude Ford Fiesta...WTF.....leek wel een busje, reed ook voor geen meter. Auto kost nieuw iets van 13000, zou er dus NOOOIT voor uitgeven, maar dat terzijde
Het belangrijkste....het vermogensverschil. Viel me tijdens het warmrijden eigenlijk beetje tegen. Hij is onderin stuk feller uiteraard dan mijn 206, maar had er meer van verwacht. Na 15 minuten de toerenteller naar de 6500 toeren geschoten. Vanaf de 4000 toeren komt ie echt los en trekt hij er flink aan met 200+ pk's. Overschakelen (wat overigens erg fijn gaat) en pakt gelijk weer op! In zijn 2 spint ie nog bij overschakelen naar zijn 2
Het motortje is echt gemaakt om filnk te gassen. Ik vind hem niet erg fijn rijden als je rustig rijdt. Hij is een beetje onrustig, maar das natuurlijk het nadeel van het Works pakket. Hij geluid is super door de compressor. Echt dat gejank
Helaas was het druk op de snelweg, dus niet harder dan 140 km/h gereden. Erg comfortabel is de 6e versnelling ook, bij 140 km/h draai je iets meer als 3000 toeren. Lijkt wel een diesel!! 
Maargoed, ik had eigenlijk iets meer verwacht van het Works vermogen. Ik denk eigenlijk dat mijn Seat sneller was. Deze had ook 200 pk's, maar daarintegen al een koppel van 300Nm bij 3000 toeren. Dit is echt een toerenmotortje, wat natuurlijk hard gaat als ie boven de 4000 toeren komt...
Maar genoeg geluld....nog paar foto's gemaakt. Over 3 weken zal ik zeer waarschijnlijk een Mini kopen, zodat deze 3e kerstdag kan worden afgeleverd

Mijn ervaring:
Zitpositie wederom erg fijn, lekker laag. In de 206 blijf ik dat een "slecht" punt vinden. Alhoewel de 206 nog niet nieteens zo hoog zit. Afgelopen week reed ik 2 dagen in een jaar oude Ford Fiesta...WTF.....leek wel een busje, reed ook voor geen meter. Auto kost nieuw iets van 13000, zou er dus NOOOIT voor uitgeven, maar dat terzijde

Het belangrijkste....het vermogensverschil. Viel me tijdens het warmrijden eigenlijk beetje tegen. Hij is onderin stuk feller uiteraard dan mijn 206, maar had er meer van verwacht. Na 15 minuten de toerenteller naar de 6500 toeren geschoten. Vanaf de 4000 toeren komt ie echt los en trekt hij er flink aan met 200+ pk's. Overschakelen (wat overigens erg fijn gaat) en pakt gelijk weer op! In zijn 2 spint ie nog bij overschakelen naar zijn 2

Het motortje is echt gemaakt om filnk te gassen. Ik vind hem niet erg fijn rijden als je rustig rijdt. Hij is een beetje onrustig, maar das natuurlijk het nadeel van het Works pakket. Hij geluid is super door de compressor. Echt dat gejank

Maargoed, ik had eigenlijk iets meer verwacht van het Works vermogen. Ik denk eigenlijk dat mijn Seat sneller was. Deze had ook 200 pk's, maar daarintegen al een koppel van 300Nm bij 3000 toeren. Dit is echt een toerenmotortje, wat natuurlijk hard gaat als ie boven de 4000 toeren komt...
Maar genoeg geluld....nog paar foto's gemaakt. Over 3 weken zal ik zeer waarschijnlijk een Mini kopen, zodat deze 3e kerstdag kan worden afgeleverd

- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Maar het prijsverschil bij gebruikte MINI's is ook redelijk groot. Voor een Works vragen ze toch best wel wat meer. Terwijl een stage 2 tuningskitje bij Beek al voor meer vermogen zorgt twv 800 euro.
Alleen Stage 2 tuningskitje en aero pakketje. Verlagen en andere velgen hoeft van mij niet. Mini staat niet extreem hoog op zijn pootjes. Wellicht nog AP remsetje, aangezien ik gewend ben dat mijn auto stopt als ik met mijn grote teen het pedaal aantik
Maar daar blijft het dan bij...
Jah, dat was me al duidelijk. Maar rijdt ie dan minder onrustig??? Ik merkte gisteren dat als je laag in toeren rijdt (onder de 2000 toeren bijv) dat ie bij gas los nogal schokt...speedy schreef:works heeft 198 pk's, je kunt altijd nog naar beek gaan , dan heeft die voor 325 euro ongeveer 217 pk's![]()
succes met de koop
Maar het prijsverschil bij gebruikte MINI's is ook redelijk groot. Voor een Works vragen ze toch best wel wat meer. Terwijl een stage 2 tuningskitje bij Beek al voor meer vermogen zorgt twv 800 euro.
Dit kost inderdaad minimaal 2000 euro en krijg ik bij verkoop niks xtra voor. Ik heb ontzettend veel afgeschreven met mijn huidige 206, dat ik eigenlijk niet superveel meer wil doen.enhe.. niet snel genoeg.. gooi er even euro 98 in, een 4-2-1 spruitstukje, GP intercooler, crank pulley, en wat software en je heb 230pk.. snel zat, daaag seat!
Alleen Stage 2 tuningskitje en aero pakketje. Verlagen en andere velgen hoeft van mij niet. Mini staat niet extreem hoog op zijn pootjes. Wellicht nog AP remsetje, aangezien ik gewend ben dat mijn auto stopt als ik met mijn grote teen het pedaal aantik

- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik heb zelf een cooper s met stage 2 tuning van beek voor ongeveer 850 euro incl. testbank en heb nu 210 pk.
Auto rijd wel onrustiger als eerst, maar als je wilt dat je gaspedaal minder gevoelig is , dan kun je dat aangeven bij beek en kunnen ze het afstellen.
Auto rijd wel onrustiger als eerst, maar als je wilt dat je gaspedaal minder gevoelig is , dan kun je dat aangeven bij beek en kunnen ze het afstellen.
Onze sponsors