Johan's R56 FJCW Senna Edition

Stel je hier even voor.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Re: Mini (f)JCW

09 feb 2015, 13:14

Op zich zou het niet zo'n probleem moeten zijn om met dat rateltje te rijden, maar ik ben inmiddels wat stappen aan het nemen richting een oplossing. Ik heb contact opgenomen met Mini Nederland en werd van daar doorgestuurd naar een lokale dealer (ik kreeg eerst Amsterdam aan de lijn, maar heb zelf maar de dealer in Uden gebeld) en die gingen mijn probleem weer voorleggen aan Mini Nederland. De dealer gaf wel al aan dat de coulance regeling betrekking had op motoren zonder "spie" die ook inhouden en dat de coulance niet zomaar geldt voor álle distributie gerelateerde problemen... zal wel weer een lang kastje-naar-de-muur verhaal worden, maar wie niet waagt, wie niet wint.

Ondertussen heb ik ook contact gehad met mijn rechtsbijstand en ga de verkoper van de Mini in gebreke stellen en hem twee weken de tijd geven om een oplossing aan te dragen. Als daar niets uit komt ga ik de auto zelf laten repareren. De reparatiekosten lopen nogal uiteen van 500 euro bij Beek tot 1000 euro bij de dealer, maar Beek is ver weg, en ik kan ook niet te lang zonder auto. Daar moet ik dus nog iets voor verzinnen.

Maar goed. Ondertussen heb ik de set spotlights ontvangen, dus die kan binnenkort (vanavond wss) gemonteerd gaan worden.

Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 feb 2015, 08:57

Gisteren na het sporten natuurlijk meteen aan de gang gegaan met de lampen. De grill was er zo af, en de beugels kunnen maar op 1 manier op de auto gemonteerd, dus dat was ook easy.

Afbeelding

Daarna kwam het moeilijkste, de grill op maat maken. Ik wilde per sé dat de grill mooi aan zou sluiten op de beugels, dus moest ik secuur te werk gaan. Na honderd keer passen, meten, aftekenen en kleine stukjes wegzagen en dremelen had ik het voor elkaar. Jammer van het opstaande stukje op de beugel, anders was het helemaal mooi geweest:

Afbeelding

Daarna was het al laat en heb ik alleen de lampen even op de auto gezet. Hiervan moet ik de schroefdraad nog inkorten en het draadje in de zwarte krimkous zetten.

Afbeelding

Daarna heb ik de letters van één van de afdekkappen wit gemaakt met een stukje wit carbon-folie. Wat zeggen jullie? Met witte letters, of wat subtieler met alleen een zwart relief?

Afbeelding

Nu ga ik even nadenken over de LED lichtbalk... zal ik er eentje maken tussen de lampen (max 20"), of eentje die ik in plaats van de lampen kan monteren (max 23 á 25")?

Even een snelle photoshop van hoe zo'n 20" balk er tussen de spotlights uit zo kunnen zien:
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

10 feb 2015, 08:59

waar is zo'n ledbalk voor dan ?
kun je niet beter zwaailicht op de auto zetten?
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Mini (f)JCW

10 feb 2015, 09:01

ik zou de tekst op DL kappen gewoon zwart laten ;)
en het liefst helemaal geen kappen erop.
Afbeelding
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2015, 09:42

Geen extra lampen en een schroefset! :P :mrgreen:
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 feb 2015, 09:44

speedy schreef:waar is zo'n ledbalk voor dan ?
kun je niet beter zwaailicht op de auto zetten?
Een zwaailicht? Daar heb je niets aan als je midden in de nacht in een bos diep in Zweden rijdt. Zo'n lichtbalk met 120+ watt aan led licht helpt dan wel. Daar is het voor.

Op vakantie in Zweden wil ik dus zo'n led balk kunnen voeren. De vraag is alleen, maak ik de spotlights uitwisselbaar met een balk, of zorg ik dat ik de balk toe kan voegen tussen de lampen.

In de onderste grill zou in theorie kunnen, maar aangezien de balk niet permanent op de auto moet komen wil ik gebruik maken van de huidige beugels en gaten in de bovenste grill, in plaats van de onderste grill ook te verzagen.
MartijnGizmo schreef:Geen extra lampen en een schroefset! :P :mrgreen:
Don't worry, Martijn. Ik ben nog niet klaar ;)

Andere wielen en een schroefset staan zeker nog op de planning. Ik wil alleen niet te veel inleveren qua veer-comfort. Volgens mij is het standaard JCW onderstel al kneiterhard vergeleken met een normale, dus het zal wel meevallen, maar toch eerst even uitzoeken.
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2015, 09:52

Mijn R50 werd juist een stuk minder hard toen ik van origineel Sport-onderstel naar KW V1 ging... MINI's zijn standaard belachelijk hard, want dat vindt 'men' sportief. Niet direct funtioneel nee, met een fJCW Roadster had ik zo ooit moeite een GT86 voor te blijven in de Ardennen, ondanks het voordeel in koppel/vermogensopbouw.

Je zou zo'n LED-balk ook op een (voorste) dakdrager kunnen maken, nog wat effectiever qua lichtopbrengst en prima te plaatsen/verwijderen.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 feb 2015, 09:59

MartijnGizmo schreef:Mijn R50 werd juist een stuk minder hard toen ik van origineel Sport-onderstel naar KW V1 ging... MINI's zijn standaard belachelijk hard, want dat vindt 'men' sportief. Niet direct funtioneel nee, met een fJCW Roadster had ik zo ooit moeite een GT86 voor te blijven in de Ardennen, ondanks het voordeel in koppel/vermogensopbouw.
Ik heb natuurlijk al lang niet meer in de Impreza gereden, maar het JCW onderstel doet niet onder voor het BC onderstel op standje leip, met PU bushes en alles.
Je zou zo'n LED-balk ook op een (voorste) dakdrager kunnen maken, nog wat effectiever qua lichtopbrengst en prima te plaatsen/verwijderen.
Oeh, op een dakdrager is ook wel vet... maar waar laat je dan de stroomvoorziening? Een gat in het dak boren is ook weer zoiets :P

Misschien een stekker/plug verbinding in de parafaan en dan met een krul-snoer naar boven? Of gewoon lomp een draad via de deur naar binnen (beetje lastig in de regen)?
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 feb 2015, 10:22

Ik weet niet of bij een R56 de kunststof afdekkap op de a-stijl ook makkelijk los kan, anders kan daar prima een snoer onderdoor. :)
speedy
NMC Legend
NMC Legend

ja kan prima ;)
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

breken wel is :-)
Afbeelding
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 feb 2015, 10:24

Lol, ik moest effe op de parkeerplaats gaan kijken hoe de a-stijl er uit zag, maar dat zou inderdaad een optie kunnen zijn.
Barracuda_82
Mod virus alert!
Mod virus alert!

10 feb 2015, 18:53

Inmiddels is mijn creatieve brein op hol geslagen en begint er een plannetje te ontstaan voor wat ik misschien met de Mini ga doen. Iets met dakdragers, imperial, verhogen, offroad banden, led lampen... :D

Terug naar “Who are U?”