Gisterenavond de auto weer opgehaald bij Klaas. De distributieketting was vervangen, het gescheurde rubber van de inlaat is vervangen en de auto is even nagekeken. Ik had al een vermoeden dat een van de wiellagers stuk was, en het blijkt dat de rechter achter wiellager zijn beste tijd heeft gehad. Dat wordt dus het volgende "project"
Ik begreep van Klaas dat je goed kan zien of een ketting uitgerekt is door hem op z'n kant te houden. Schijnbaar heeft een goede/nieuwe ketting zo weinig speling dat ie bijna niet door gaat hangen. De versleten ketting van mijn auto ziet er zo uit:
En nog een kleine mod meteen mee besteld. Een subtiel verschil, maar als je het weet is zo'n korte antenne een stuk mooier dan die originele spriet:
De auto is gisteren ook even gecontroleerd op bekende problemen en op mijn verzoek is het inlaatspruitstuk ook even los gehaald om te kijken hoe erg het gesteld is met de koolstof afzetting. De foto heb ik in mijn mail gekregen, en gezien de hoge kilometerstand (131k) vind ik de hoeveelheid afzetting best nog meevallen:
Ik ga het wel een keer laten reinigen, maar niet op korte termijn. Dat kan over een maandje of wat ook nog wel.
Als het weer goed weer is buiten mn spruit er ook eens afhalen. Gewoon eens kijken hoe erg t is na zo'n 50dkm.
Ik heb de carterventilatie al aan 1 kant los, dus al minder kans op vervuiling.
Zou wel een catchcan of andere oplossing fixen als je t laat stralen, anders meot je het over een poos weer doen...
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie