Hallo Mini-fans!

Stel je hier even voor.
MF
MFV

Hallo Mini-fans!

08 nov 2008, 10:56

Voorstelrondje: Ik ben Marie uit de Randstad en sinds vandaag op dit forum actief. Zelf heb ik nog geen Mini, maar jullie voelen 'm al aankomen: ik ben wel op zoek!
Heb al flink wat topics bekeken en heb het idee dat hier behoorlijk wat mensen aan dit forum deelnemen die echt verstand hebben van de kleine maar oh zo grootse MINI!
Ik vraag me wel het een en ander af en misschien hebben jullie een antwoord?
Als ik bij een echte Mini-dealer kijk, sla ik eerlijk gezegd stijl achterover van de prijzen die gevraagd worden voor gebruikte Mini's. Soms met ruim 100 000 op de teller en dan nog een vraagprijs van meer dan 20 000 keiharde euro's. Komt dat omdat de Mini behoorlijk waardevast is ofzo? Want nieuw zijn ze ook best duur als je de prijs vergelijkt met andere (nieuwe) auto's. De prijzen op sites als Marktplaats liggen beduidend lager. Is het verstandig om bij een particulier te kopen als je er zelf GEEN BAL verstand van hebt? Of hebben jullie een betrouwbaar adres waar ik met eerlijke mensen te maken krijg?
Nog een vraag: een Mini met ruim 100 000 op de teller, hoort die al bij de wat 'oudere' exemplaren of is ie eigenlijk 'net ingereden' en kan je er nog gemakkelijk klokje mee rond? Eigenlijk ben ik op zoek naar een leuke gebruikte MINI, liefst met zo min mogelijk km op de teller (logisch), lichtmetalen velgen (liefst 17 inch) en een panoramadak..... En liever geen deuken en krassen (duh!)
Iemand die iets weet?

Alvast erg bedankt!
Groetjes,

Marie
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 11:31

Eej Marie,

welkom op het forum. Veel plezier hiero.

tsja, een MINI is idd wat duurder in vergelijking met andere auto's van hetzelfde caliber, leeftijd, aantal kilometers etc. Maar ja, dan rij je wel MINI :mrgreen: . Vorig jaar of in '06 is MINI geloof ik in Duitsland uitgeroepen tot waarde vaste auto, maar of dat nu met een financiële crisis ook geldt ..... dat merken we vanzelf. Mocht je van een particulier kopen, dan ga je altijd een risico aan (eigenlijk geen garantie), maar dat zie je terug in de prijs. Persoonlijk ben ik dat risico altijd aangegaan en heb gelukkig nooit problemen gehad. Onderzoek van te voren hoe of wat, kijk hier op het forum eens naar het "verkoop gedeelte", zo heeft Carl een leuke MINI te koop, Spenki heeft als clubsponsor vaak leuke aanbiedingen (een aantal leden hebben bij hem gekocht en zijn geloof ik tevreden), mocht je voor een Cooper S kijken, dan heeft StefanCS een dikke MINI staan. Mocht je via marktplaats.nl kijken, dan moet je heel alert zijn. Succes met je zoektocht, gebruik de zoekfunctie op het forum en mocht je er dan niet uitkomen dan kun je hier altijd advies vragen.

marss
ITSU028
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 nov 2008, 11:43

Hola Marie,

Welkom hier :D
Tja, wat Marss zegt..er is veel te koop,wel dealer,geen dealer.
Als je zelf niet al te veel weet van auto's tracht iemand in je omgeving te vinden die dat wel enigzins heeft (of iemand van de club :mrgreen: )Die kan je in iedergeval helpen bij het "beooordelen" van een geschikte occasion.
Steek vooral tijd in het lezen van de diverse topics en je komt ook als "leek" veel te weten over basic zaken waar je op zou kunnen letten.

Veel plezier hier en suc 6 met je zoektocht,

Gr/ Mike
F56S JCW PRO LCI
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 11:57

Welkom hier op het forum en veel succes met de zoektocht naar een mooie mini :D:D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 nov 2008, 12:55

Welkom Marie.

100.000 hoeft geen probleem te zijn, die van mij staat al op 140.000 km en daar zitten ook aardig wat km's circuit en Nurburgring bij. Het hangt een beetje af hoe er met de auto is gereden. Bij 100.000 en stevig rijden zijn b.v. wel de voor ophangrubbers versleten van de voorwielophanging. Dat is te zien als je remt en gas geeft, dan gaat het voorwiel heen en weer in de lengterichting. Na tot stilstand komen bij wat flinker remmen veert de auto weer een beetje terug.

Succes met zoeken :rijden
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 15:51

Hé Marie!

Gezellig dat je erbij bent :)

Succes met je speurtocht. Je gaat slagen, let maar op!

www.mini-next.nl of importeren uit Duitsland zijn leuke opties.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 17:25

Hey Marie,

Welkom hier en veel succes met de zoektocht naar een Mini.

Als je een Mini met een lagere km stand en leuke opties zoekt, kun je wellicht eens in Duitsland te kijken. Daar is keus zat! :wink:
spenki
Sponsor
Contacteer:

08 nov 2008, 20:02

Hoi Marie:

Allereerst welkom hier bij deze gezellige club.
Je zult hier heel veel info vinden over de Mini.
Als je een Mini zoekt met Panoramadak, daar heb ik er nog 3 van
Een One van 2001,een Cooper van 2003 en een Cooper S van 2002
Allemaal ook met AIRCO en sportvelgen en tussen de 50 en 92 dkm gereden
Kijk anders op mijn website: www.autospenkelink.nl
Ook voor info over de Mini mag je me rustig mailen of bellen.
Succes

Gr Roy Spenkelink
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 23:00

Hartelijk welkom en heel veel Mini-plezier !!!!!
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

10 nov 2008, 20:57

Olla,

welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :D veel plezier hier en succes met je zoektocht :wink: en mijn COOPERtje staat momenteel op 130.000 KM en geen probs :mrgreen:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2008, 21:13

Welkom Marie!
Leuk je hier te zien
Succe smet je zoektocht naar die ene perfecte MINI.
Enne er zijn best MINI's met weinig kilometers hoor.
Onze rode Cooper is drie en een half en heeft 35000 gereden.
Dus het kan best :wink:

groet Stein
Afbeelding
Kroon
4 op een rij!
4 op een rij!

12 nov 2008, 11:28

leuk je hier te verwelkomen marie,

het zoeken naar een mini is de eerste leuke bezigheid van de mini zelf! mag best ff duren :)

en km HOEFT iig geen probleem te zijn, mijne is van 2004 en heeft nu al reeds 160.000 km gedraaid, en nog geen noemenswaardige problemen meegemaakt. dat kan dus ook best ;)

Groeten Kroon

Terug naar “Who are U?”