Hallo allemaal!
Ik heb me net aangemeld op het forum na een tijdje alleen te hebben meegelezen en dacht me eerst maar voor te stellen.
Vrouw, net 31 geworden, gedeeltelijk Marketing Manager bij een chopperbike-bouw-bedrijf in Ede, gedeeltelijk eigen bedrijf in "print, web & brand design", waarbij ik vooral veel websites en webshops bouw.
Samenwonend, geen kinderen, geen huisdieren.
Positief, eigenwijs, zelfstandig, enthousiast, sterk communicatief en chaotisch. Typisch een "creatief" en een tweeling (sterrenbeeld).
Ik 'spaar' al zeker 4 jaar (waarvan het laatste halfjaar echt serieus) om een mooie cooper te kopen.
Nu heb ik eindelijk een fijne dealer getroffen waar ik me prettig bij voel en wil ik 'm bestellen voor september, lees ik opeens dat er volgend jaar een nieuwe versie komt! Daar wacht ik nu dus op.
Over een paar weken nieuwe offerte, duidelijkheid over prijzen, kleuren en opties en dan maar weer (opnieuw?) kiezen.
Eigenlijk roep ik al jaren dat ik een PW wil met zwart dak en spiegelkappen, maar ik ben nu wel benieuwd naar die nieuwe rode kleur. Die lijkt me ook prachtig!
Verdere wensen: leren bekleding (verwarmde?), visibility pakket, chili pakket, 17" webspoke wielen, geen hoodstriping. Misschien unieke bestickering van de achterzijde (afhankelijk van de uiteindelijke kleur).
Alleen 2x proefgereden in een cooper, omdat een cooper-s wel weer veel duurder is en ik heb gehoord van chiptuning.
Bij nieuws laat ik van me horen. Tips zijn altijd van harte welkom.
Geniet van de zomer in jullie mooie auto's!
Jeannette
Volgend jaar de 2007-versie....
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hi Jeannette,
Welkom op het forum van de NewMINIclub!
Succes en sterkte met het wachten. Ga je eerst nog wachten tot de nieuwe voor een proefrit beschikbaar is? Motorisch gaan ze nog wel wat veranderen t.o.v. de huidige versie.
Tot meets!!
Welkom op het forum van de NewMINIclub!
Succes en sterkte met het wachten. Ga je eerst nog wachten tot de nieuwe voor een proefrit beschikbaar is? Motorisch gaan ze nog wel wat veranderen t.o.v. de huidige versie.
heb je dat gehoord bij de dealer over chiptuning?njuwdaijen schreef:ik heb gehoord van chiptuning
Tot meets!!

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- njuwdaij
- Nieuwsgierig
Bericht
Dank je wel!
Chiptuning werd me niet verteld door de dealer, maar door een kennis. Daarna kwam ik het overal tegen. Wat het precies inhoudt weet ik niet
, maar het zorgt toch voor dat hij sneller accelereert (?) en dat is dan weer fijn.
Ik lees wel vanalles door, maar zodra de mini besteld is zal ik me er eens meer in verdiepen. Ik hoorde wel dat het ook wellicht bij de dealer kan, maar dat heb ik nog niet besproken.
Wat wordt dan het verschil tussen een cooper en cooperS? Nog net niet helemaal even snel, de luchtinlaat op de motorkap en het logo?
Natuurlijk zou ik liever net de MCS kopen, maar die 5000 euro extra zorgt er weer voor dat ik lang moet sparen en ik wil hem nu eindelijk wel eens rijden!
Chiptuning werd me niet verteld door de dealer, maar door een kennis. Daarna kwam ik het overal tegen. Wat het precies inhoudt weet ik niet

Ik lees wel vanalles door, maar zodra de mini besteld is zal ik me er eens meer in verdiepen. Ik hoorde wel dat het ook wellicht bij de dealer kan, maar dat heb ik nog niet besproken.
Wat wordt dan het verschil tussen een cooper en cooperS? Nog net niet helemaal even snel, de luchtinlaat op de motorkap en het logo?

Natuurlijk zou ik liever net de MCS kopen, maar die 5000 euro extra zorgt er weer voor dat ik lang moet sparen en ik wil hem nu eindelijk wel eens rijden!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Allereerst welkom hier en alvast gefeliciteerd met je nieuwe (nog te doen) aankoop.
Maar met tunen zal ik nog even wachten want het nieuwe model cooper krijgt een nieuwe motor met turbo (143PK) dus ruim meer dan het huidige model
daarna zal er vast wel een setje komen voor nog meer PK's..
enhe.. dat genieten gaat wel lukken deze zomer ..
Maar met tunen zal ik nog even wachten want het nieuwe model cooper krijgt een nieuwe motor met turbo (143PK) dus ruim meer dan het huidige model

enhe.. dat genieten gaat wel lukken deze zomer ..

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Welkom !
Chiptuning behaald bij de huidige Cooper wel wat winst maar zeker niet het nivo van een Cooper S. Je haald rond de 125PK ipv de standaard 115PK.
Let er wel op dat je geen garantie over je motor meer krijgt als je gaat chiptunen.
Zie ook antwoord van Hans
En verschillen tussen de Cooper en de Cooper S is naast de compressor, luchtinlaat ook de spoilers en veel opties die in een S als standaard zijn en bij een Cooper tegen meerprijs zijn.
Chiptuning behaald bij de huidige Cooper wel wat winst maar zeker niet het nivo van een Cooper S. Je haald rond de 125PK ipv de standaard 115PK.
Let er wel op dat je geen garantie over je motor meer krijgt als je gaat chiptunen.
Zie ook antwoord van Hans

En verschillen tussen de Cooper en de Cooper S is naast de compressor, luchtinlaat ook de spoilers en veel opties die in een S als standaard zijn en bij een Cooper tegen meerprijs zijn.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hallo Jeanette en welkom hier.
Misschien ben jij dan de eerste met foto's van het 2007 model in de NewMINIclub gallery?
Ik ben benieuwd.
De Turbo Cooper zou een goede keus kunnen zijn. Die is bedoeld om het huidige gat tussen de Cooper en Cooper S qua prijs en vermogen wat op te vullen. En met het tunen van een turbo is veel winst te bereiken, wat dan raadzaam is als je Cooper b.v. uit de garantie is en er goed duidelijk is wat er wat dat betreft tegen die tijd te krijgen is.
Misschien ben jij dan de eerste met foto's van het 2007 model in de NewMINIclub gallery?

Ik ben benieuwd.
De Turbo Cooper zou een goede keus kunnen zijn. Die is bedoeld om het huidige gat tussen de Cooper en Cooper S qua prijs en vermogen wat op te vullen. En met het tunen van een turbo is veel winst te bereiken, wat dan raadzaam is als je Cooper b.v. uit de garantie is en er goed duidelijk is wat er wat dat betreft tegen die tijd te krijgen is.
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Maaij
- King of the Groupbuy
- Contacteer:
Onze sponsors