Ik ben Job Raaymakers maar omdat dat zoveel typwerk is kort ik het af naar Jobraay,
Vanaf mn 15e ben ik werkzaam in de autoschadewereld momenteel als voorbewerker/spuiter bij autoschade Paul Hol in Uden,
Ik heb twee hobby’s en dat zijn mn werk en auto’s
Ik ben op het moment (nog 2 weken) 20 jaar en heb dus nog niet zon gek spannend auto verleden,
Ondanks dat ik te lui ben om mn naam volledig te typen heb ik hier toch een heel verhaal getypt..
Ik ben begonnen met een gare oude Mazda uit het jaar krentenbol op goed advies van mn vader ( je eerste auto rijd je altijd Total loss waren zijn wijze woorden) en ja hoor na 2 weken had ik het al voor mekaar en reed ik tegen een verkeersbord :S. auto in principe Total loss maar met een 2dehandse motorkap en bumper en koplamp heb ik er toch nog 6 maanden mee weten te rijden, totdat ik het zo zat was om in zo’n gare bak te rijden en wilde wat meer luxe.
Ik had een golf 4 uit Duitsland gehaald welke wat vandalismeschade, wilde een perfecte auto dus heb hem compleet overgespoten, alles in kleur (spiegels daklijsten enz.)
Het was een golf 4 v6 4 motion uit 2000 met 204pk beige leer en full options, aangezien ik deze na 5 maanden alweer zat was en wilde verkopen heb ik er alleen andere velgen op gedaan, helaas ging de verkoop niet zo voorspoedig en heb ik er ruim 14 maanden mee rond gereden.

Deed behoorlijk pijn in de portemonnee aangezien hij behoorlijk zwaar was (1425 kilo) en gruwelijk zoop ( 1 op 5/6)
Maar eindelijk was de mooie dag daar iemand was bereid de hoofdprijs te betalen voor mn golf en ik heb hem meteen de deur uit gedaan.
Toch wilde ik weer een snelle auto en was op zoek naar een BMW m3, toevallig moest ik dezelfde week een jcw terug brengen naar een klant en dit was toch ook wel een leuke wagen,BMW snel uit mn hoofd gezet want dan zou ik er in kosten alleen maar op achteruit gaan, even rondgekeken en een Sje uit 2004 gevonden, wel in Frankrijk maarja moet er iets voor over hebben..
Op een zaterdag ochtend ernaartoe gereden en in de middag kwamen we dan aan de mini had een leuke schade (rondom bekrast een deuk in motorkap, voorbumper door de midden en linker deur flinke deuk) en geen koplampen
De deur had ik al snel gevonden motorkap was gemakkelijk uit te deuken en voorbumper linker sideskirt heb ik nieuwe besteld.
Ik was toch al van plan om hem weer compleet in de kleur te zetten dit geeft toch het mooiste resultaat.
Na weken te hebben gewacht op mn taxatierapport heb ik hem vorige week eindelijk naar de rdw met eendagskenteken naar rdw te zijn gereden zonder koplampen en wagen aan mekaar geplakt met ducktape. Was allemaal snel geregeld en kon na uurtje alweer terug
Nu zit ik te twijfelen hoe ik hem ga spuiten weer opnieuw metallic grijs maar dan de donkerste flop ( vind hem nou te licht)
Of mat grijs met matte blanke lak
Een ding is zeker en dat is dat de velgen, klinken,grill,tankdop,spiegelkappen en dak black chrome worden

Het is een lastige keus want ik vond de mini niet heel snel dus zit nu alweer te denken aan een jcw van +- 2004 of een sje uit eind 2006 (170) en deze wat te tunen bij beek tot 210 pk, facelift model is er toch wat beter op gebouwd heb ik begrepen.
Hoe dan ook ik heb de mini nu 6 weken maar ben er nu al helemaal gek van wat en hoe het gaat worden zal ik jullie zeker nog laten zien.
Het loopt op het moment alleen niet zo rap want door vertrek van een van mn collega’s is het een gekkenhuis op het werk en de vrije dagen die ik op kon nemen om aan mn mini te werken kon ik op mn buik schrijven.
Het ziet ernaar uit dat ik over 1.5 pas de mini kan gaan schuren en dan word hij ook gespoten ik wil hem toch zeker op mn verjaardag klaar hebben (16 juni) dus hopelijk kan ik dan jullie wat fotos laten zien