Hallo??

Stel je hier even voor.
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

Hallo??

06 jun 2009, 21:21

Hoi,

Wilde ons eingelijk voorstellen als trotse eigenaar van een Cooper S R56 bj 07' als opvolger van onze Mini Cooper uit 2005.
Als het goed is gaan we deze volgende week inruilen voor de Cooper S, MAAR nu lees ik zoveel problemen met deze auto over het "diesel" geluid bij koude start dat ik erg gaat twijfelen. Schijnbaar is bij de Mini die we moeten kopen ook al eens de ketting vervangen liet de verkoper weten, staat trouwens niet bij een officiele Mini dealer. De R56 S is laser blue uit 2007, heeft 19000 km gelopen en heeft al 2 eigenaars gehad. Kenteken, mocht het iemand iets zeggen is 84-TV-DT.

Onze vraag is nu wat moeten we doen???? :cry: De oude goede mini (geen S versie, gewoon een Cooper) inruilen voor de Cooper S uit 07' of moet ik hard weglopen en deze lekker in de showroom laten. Ik heb namelijk geen zin in gezeur aangezien het de auto van mijn vriendin is.
Als ik het zo lees dan lijkt het wel of alle R56 S problemen hebben.

Graag jullie mening erover :D

Mvg

Luc en Mirelle
Sorry voor de rare voorstelling maar ik weet het even niet meer, en wat is beter dan het aan jullie te vragen :wink:
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

06 jun 2009, 21:51

Hallo en welkom!
Ik kan je helaas geen advies geven op de R56 S
Maar veel succes met je keuze :lol:
Gr Stein
Afbeelding
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

06 jun 2009, 22:07

Olla,

welkom hier :D veel plezier hier en succes met je probleem :wink: heb zelf geen ervaringen met de R56S maar er zijn genoeg mensen hier die het wel hebben

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

06 jun 2009, 22:09

Aangezien de ketting al ooit is vervangen dan zal deze er wel last van hebben gehad :? Tijdens de proefrit niks raar gemerkt of gehoord moet ik zeggen. Hij reed gewoon goed.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

06 jun 2009, 22:12

nou weet ik wel dat je van het probleem tijdens het rijden ook niks merkt :wink: gaat puur om het stationair geluid zover ik heb begrepen en het schijnt tegenwoordig goed op te lossen te zijn volgens mij maar zoals ik zij ik weet er ook het fijne niet van :lol:

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jun 2009, 00:21

Welkom. Bij mij is de distributie ook vervangen en nu loop hij een stuk beter. Als de auto nog binnen de garantie valt zou ik het gewoon doen. Kan je altijd nog de distributie laten vervangen. En voor de rest is de r56 best een degelijk autotje :)
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2009, 10:42

Welkom Luc en Mirelle!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 jun 2009, 14:18

Welkom!

Ik zou er bij de koop melding van maken, dat dit een bekend probleem is en dat je geen gezeik wilt en dus volledige garantie.

Het heeft niks met het rijden te maken, voor zover ik begreep. Heeft te maken met het geluid dat op bepaalde moment niet goed is en dan klinkt ie heel ''ongezond''! Dit geluid houdt na het starten een paar minuten (?) aan en dan is het weer weg. Maar verder weet ik er niks van, geen R56S rijder :lol:

Veel succes! :wink:
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 jun 2009, 15:14

welkom hier en veel leesplezier...
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

07 jun 2009, 15:40

Dank jullie wel :wink:

Ik hoop ook deze auto te kunnen kopen, de garantie is 6 manden bovag aangezien deze niet bij een officiele dealer te koop staat, een de ketting is al een keer vervangen geweest, maar of het nu OK is weet ik natuurlijk niet :|
Wat leesplezier bedreft, werd ik even niet vrolijk van de slechte berichten over de Cooper S (R56), en ga ik wel twijfelen over het inruilen van een goede Cooper voor eentje die ons problemen zou kunnen opleveren.
Voor de rest vinden we het een erg leuk bakje 8)
Zouden graag ook iets positief horen erover denk ik, wat de twijfels een beetje weg zou kunnen nemen.
Beetje ook het nadeel van internet, het slechte wordt vaak dik en uitgebreid beschreven, en het goede soms iets minder.
Daartegenover kan je wel veel nuttig informatie vinden zodat je niet voor onaangename verassingen komt te staan.

Willen graag een keer met zo'n toertoch/meeting meedoen maar wel met een Mini waar we plezier aan beleven en niet eentje met een zure nasmaak :evil:
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2009, 08:41

Welkom bij de club. :yeah

Even over je mogelijke aanschaf. Wat is lees uit je bericht, is dat deze MCS ook last heeft gehad van geratel.
Indien dit het geval is geweest, zou ik zeer terughoudend zijn met aankoop.
Zou je hem bij een dealer kopen, dan heb je volgens mij 2 jaar next garantie (weet het niet helemaal zeker).
Het is nog niet bekend of de laatste fix de oplossing is, en dan is een 1/2 jaar garantie niet lang.
Misschien is het mogelijk dat je kunt meeliften op een coulance-regeling van BMW/Mini.
Ik persoonlijk vind het te veel vraagtekens. M.a.w. hoe moeilijk het misschien ook is, ik zou hem laten staan.

Het is voor de rest een lekkere stevige auto, waar ik veel plezier aan beleef. :D

Heb er zelf een haat(ratel)/liefde verhouding mee. :s
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

08 jun 2009, 17:42

Dat is nu juist het probleem die haat/liefde verhouding :mrgreen:

Maar ik zal ook eerst navragen onder welk omstandigheden deze ketting vervangen is, en waarom, kan je wel achterhalen bij een Mini dealer, want daar is ie vervangen geweest.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2009, 17:55

Welkom hier op het forum! Veel plezier hier en wellicht een keer tot meets 8)
luc girardot
One wheel wonder
One wheel wonder

11 jun 2009, 00:59

Hem laten staan wordt te moeilijk :wink: Vandaag even wezen luisteren bij het starten van de koude motor......
Gelukkig niks vreemds te horen. :D
De auto komt oorspronkelijk uit Dordrecht van Duybelstein gelooft ik.
Zullen daar wel naartoe rijden en de onderhoudshistorie ervan navragen. Als het goed is laten ze je alles zien wat er al aan werkzaamheden zijn geweest.
Olie is net ververst door 5W40.
Morgen gaan we de cooper S dus ophalen :yeah
Foto's zullen volgen als ik weet hoe ik ze moet plaatsen en ze ook heb gemaakt als het zonnetje weer een beetje wil mee werken :Foto
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jun 2009, 07:59

Gefeliciteerd, met je nieuwe aanwinst. :D
Heel veel plezier en veilige kilometers. :rijden

Terug naar “Who are U?”