Ik ben Martijn, 35, afgelopen weekend bij een dealer gekeken voor een vervangende 2e auto voor m'n vrouw. Twee maanden op onderzoek uitgegaan en het zou een Polo worden. Eenmaal bij de dealer (niet VW) trok een felrode rakker onze aandacht. Toch maar eens een proefritje gemaakt. En zo blij als kinderen. Wat een beleving. Geweldig.
Dus deze week trotse eigenaar van onze eerste Chili Red Mini ONE 1.6 16V (eind 2005) in mooie staat van onderhoud en met weinig kilometers.
Zoals op de foto's te zien is valt er nog wel behoorlijk wat aan op te leuken, maar dat maakt het juist zo tof. Het feit dat er zoveel mogelijk is zegt eigenlijk ook al een hoop. Wellicht dat we deze in de toekomst verruilen voor een echte Cooper S maar eerst maar 'ns een paar jaar van deze peper genieten.
Door de mogelijkheden zie ik het bos niet echt meer. Ben er inmiddels achter dat het een R50 moet zijn. We willen graag het eea opleuken maar niet over-the-top. Had wel gelezen dat het juist voor de ONE heel interessant kan zijn om 'm te (laten) chippen (bluefin?).
Verder het volgende:
- 17" R91 Bullet velgen (er staat een setje te koop)
- Witte zijknippers (chroom)
- Tunen
- Stripings (wit of zwart not sure yet!)
- Chromen tankdop
- Misschien dak wit/zwart coaten (of striping)
- Misschien 3cm verlagen (Coendek?)
Ik heb eigenlijk geen ervaring met sleutelen aan auto's. Maar somehow lijkt het me onwijs leuk hier met deze ONE verandering in te brengen.
Zal na verloop van tijd wat updates posten om de vorderingen te laten zien. Er moet zeker iets moois van te maken zijn.
Suggesties zijn uiteraard meer dan welkom.
Groeten,
Martijn