Hoi MINI-fans,
Even een korte introductie. Eindelijk zelf een coole MINI Cooper S aangeschaft van 2003. Pas 55.000 km gereden dus
dat was niet gek. Deze stond al heel lang bovenaan op de wensenlijst. Met een panoramadak, xenon, clima en PDC.
Helemaal zwart, dus best vet.
Al een beetje aan het kijken voor een motortuning want het enige minpunt vind ik dat de motor erg last heeft van "gashangen". Wie heeft hier een goede oplossing voor?
Ik ben Marc
- GreyCooperS
- Forum Junky
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
welkom hier 
klinkt als een mooie mini
veel plezier ermee!!
enne foto's doen het altijd wel goed hier

klinkt als een mooie mini

veel plezier ermee!!
enne foto's doen het altijd wel goed hier

- MarcEendjes
- Nieuw Lid
Bericht
Ik ben Marc
Wat ik bedoel met gashangen is het volgende. Als je doorschakelt naar een volgende versnelling heb ik geen terugval in toeren. Dat gebuert pas als je je koppling op laat komen. Hetzelfde gebeurt als je stil staat en gas geeft in z'n vrij.
Het duurt best lang voordat de toerenteller weer op het stationair toerental staat. Is dit bij alle R53's?
Het duurt best lang voordat de toerenteller weer op het stationair toerental staat. Is dit bij alle R53's?
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bij mijn r53 voor de tuning wilde hij wel eens horten en stoten bij het klimmen in de toeren. Dit was ik zo beu ( en ik had meteen een excuus voor tuning) dat ik bij beek de software heb laten aanpasen. Hierdoor loopt de auto veel beter door zijn toeren heen en heb ik in het midden gebied een vele sterkere auto. Tevens kan ik in de zes nu ook versnellen terwijl dit voor de tuning echt bijna niet mogelijk was zonder terug te schakelen.
- Ragnar
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
Onze sponsors