Aangezien mijn vrouw afgelopen maart van ons eerste kindje is bevallen en de kinderwagen niet in haar cabrio paste moesten we op zoek naar een alternatief. Nadat de cabrio verkocht is, zijn we sinds kort de trotse eigenaars van een 2003 dark silver Mini Cooper S Chili met John Cooper Works kit. Wij zijn de derde eigenaars en de gezien de staat van de auto en het feit dat alle originele documentatie (o.a. JCW certificaat, TüV certificaat voor de JCW kit, onderhoudsboekjes en zelfs de originele JCW folder met prijslijst uit 2003) nog aanwezig is gaan we vast nog heel lang plezier hebben van deze Mini.
De auto heeft een zwart lederen interieur, stoelverwarming, multifunctioneel stuur en een panoramadak. De eerste modificatie is al onderweg. Ik heb via Ebay in London voor 30 pond een zwart lederen achterbankzitting met isofixgaten gekocht (en beugeltjes besteld bij de dealer), zodat we de Maxi Cosi op onze Isofix-base kunnen klikken en niet op de achterbank hoeven te knoeien met de gordels.
Op het to do/verlanglijstje staan nog een aantal zaken: de auto moet een beurt hebben (uit de laatste onderhoudsfactuur blijkt dat ze niet de voorgeschreven bougies hebben gebruikt) en ik wil de motorsteunrubbers laten vervangen omdat ik het blok behoorlijk zwaar vind kantelen bij gas los.
Ik ben niet helemaal onbekend met Mini's: mijn moeder reed toen ik net mijn rijbewijs had ook Mini: destijds eerst een Mini 1000 en later een 1.3i Cooper BRG met wit dak en witte strepen. Uiteraard beide met sportuitlaat

Daarnaast heeft mijn broertje een 2007 Mini Cooper als leasert.