R53 S eigenaar stelt zich even voor

Stel je hier even voor.
Eugene
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

R53 S eigenaar stelt zich even voor

01 jul 2010, 18:29

Goeiedag iedereen!

Ik ben Eugène, 25 jaar en woon in Merkelbeek (Limburg). Een aantal weken geleden een Mini gekocht in DU en zelf ingevoerd. Auto was helemaal standaard, in de tussentijd al wat mods gedaan en vandaag eindelijk het kentekenbewijs gekregen. Dus maar gelijk ook wat foto's gemaakt.

De mini wordt mijn dagelijks vervoer. Vorige auto was een Volvo C70 T5, maar wilde iets wat leuker rijden was. Vergeleken met mijn trapauto was de C70 maar een heel erg lompe auto. Tijdje gekeken naar een Focus ST en RS maar uiteindelijk maar een Mini gekocht. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen. 8)

Zoals íe er nu bij staat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Going fast on a budget...
Eugene
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

01 jul 2010, 19:31

quattro gmbh schreef:Ziet er goed uit! Umweltsticker al eraf?
Merkelbeek is dichtbij (Munstergeleen hier) dus ik zal eens opletten of ik je zie rijden :)
Dikke EVO ook in de familie zo te zien.
Umweltsticker moet er idd nog even af :oops:

Da's aardig dichtbij ja 8)

De Evo is mijn trapauto ;)
Interieur is helemaal leeggehaald, enkel 2 kuipjes. Rolkooi ligt klaar voor montage. Onderstel/remmen zijn in orde gemaakt voor circuitgebruik en momenteel ligt motorblok en versnellingsbak ernaast voor wat performance aanpassingen. (Turbo, nokkenassen, koppeling etc.). Alleen even wachten tot alle onderdelen binnen komen, wacht ik al 2 maanden op :shock:

Afbeelding

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 19:37

Welkom hier op het forum en veel plezier met de Mini en de Evo :D
Wellicht spotten we elkaar nog eens in Limburg! :)
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 22:52

Eugene,

welkom bij de club en..... :lol:

..............................veel rijplezier in SSSsss :P :) :D
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 23:53

welkom bij de club :)

veel plezier met de mini 8)

dikke wagens allebij :D

Groet,

Mark
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2010, 23:54

cool rides
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 jul 2010, 00:19

Welkom Eugène.

Ik heb het min of meer omgedraaid.
Electric Blue MINI Cooper S als Ringtool maar geen EVO ernaast als daily maar een MINI Cabrio :)

Even zwaaien als we elkaar tegenkomen op de Limburgse wegen.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2010, 00:38

Welkom :)(!

Erg mooie MINI heb je 8)! Je trapauto mag er ook zeker zijn. Wat een kanon, zo'n Evo :hap!
Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2010, 06:25

Limburg is een mooie bakkie rijker 8) Welkom!

Ik rij wel eens in de richting Vaals dus als je een CR MCS voorbij ziet komen al druk knipperend dan ben ik dat. Je bent goed te herkennen met zo'n zwarte scoop :wink:
Eugene
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

02 jul 2010, 08:45

Thanks voor het warme welkom iedereen! 8)

@quattro: Ja, eigenlijk toevallig. de DTC's op de evo puur gekozen vanwege de sterkte en het gewicht. Kun je eens een curbstone meepakken zonder bang te zijn je velg krom te rijden en ze wegen ook nog eens vrij weinig. Liggen momenteel straatbanden op maar komen Semi slicks op.

@Berthil: Ik had je ringtool topic al voor een heel stuk doorgelezen. We gaan mekaar zeker nog vaker tegenkomen op de ring, want ik ben er ook heel regelmatig te vinden. Maar dan wel met de evo.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jul 2010, 13:06

welkom Eugene, fijne collectie heb je zeg. Die EVO is ook we errrug lekker.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Eugene
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: R53 S eigenaar stelt zich even voor -> R53 GP

24 apr 2015, 14:12

Zo, de voorstelronde maar eens voortzetten, na 5 jaar :mrgreen:

De S hierboven heeft het niet lang uitgehouden als daily driver. Als je een Volvo gewend bent, is het toch wel een grote stap richting het spartaanse :wink:

Momenteel een Volvo S60 T5 als daily en de trapgeit in de vorm van de Evo is er nog steeds, maar die gaat in de verkoop. De bedoeling is iets voor erbij wat net zoveel lol is, maar iets vriendelijker voor de bankrekening.

De 2e auto moest ook wat "practischer" worden, maar daardoor niet minder fun. Weekendje weg, dagje eifel, weekje Stelvio... en omdat 't kan ook gewoon woon-werk af en toe.

Als vervanger onder andere gekeken naar een Focus RS, BMW 135i, Toyota GT86, Cayman S en een Mini GP. De eerste 2 zijn wel erg leuk, maar niet als trapgeit voor erbij, te zwaar en te "comfortabel" dus daar moet een kapitaal in geinvesteerd op ze écht leuk te maken. Toyota GT86 is erg leuk, maar voelt traag en heeft een supercharger nodig (en daarmee nog meer dan 10K aan mods) dus die viel ook af. Cayman S is ook iets te geciviliseerd, wel een erg leuke rijders auto, maar op alles zit "Porsche Tax" en een schuin stempeltje in het boekje en weg is de waarde. Dus ook dat doen we maar niet...

Ergens is het Mini virus toch wel blijven kriebelen..... een paar maanden geleden met een vriend van me een Cooper S voor hem gaan bekijken (hij heeft 'm ook gekocht) en de testrit voelde meteen weer vertrouwd. Ik zal 'm trouwens vertellen dat íe zich hier ook moet aanmelden :wink:
Daarmee kwam de GP ook weer op m'n vizier.

De afgelopen weken/maanden op mijn gemak aan het rondkijken geweest voor een mooie GP, ook een aantal gaan bekijken in Belgie maar met name de optische staat viel erg tegen.

Woensdag gaan kijken bij een GP die al een hele tijd tekoop stond in de buurt van Utrecht. 68k gelopen, dealer onderhouden, historie bekend, netjes en origineel, alleen een Supersprint uitlaat van voor tot achteren. De auto grondig geinspecteerd en goed bevonden (proefrit, op de brug bekeken, compressietest). Paar kleine puntjes, zoals zweten van de stuurbekrachtiging leidingen en de carterpanpakking, maar zowel optisch als technisch in zéér goede staat. Dus de knoop doorgehakt en de auto gekocht.

De auto bevalt tot dusver erg goed en gaat de komende tijd genoeg kilometers maken om er vertrouwd mee te raken en de zwakke punten bloot te leggen zodat we daar wat aan kunnen doen.

Mods gaan er zeker wel komen, maar aangezien het een GP is, moet het allemaal zonder gekke zaken weer terug naar origineel kunnen.

De zaken die op de planning staan:
-Supersprint is erg luid, dus de OEM catback gaat er als test terug onder. Spruitstuk blijft voorlopig zitten.
-18" is te groot en ik vind de velgen ook niet mooi, dus terug naar licht gewicht 17" velgjes met (non-RFT) plakbandjes.
-Setje serieuze remmen zouden niet misstaan
-Onderstuur! Eens onderzoeken wat we hieraan kunnen doen...
-In de recaro's zit ik niet helemaal lekker. Wellicht een setje kuipjes erin. Weet iemand hoeveel de Recaro Sportster CS wegen?

Foto's volgen dit weekend, dan maak ik een nieuw SYR topic aan voor de GP.

Terug naar “Who are U?”