Mijn naam is Bernhard
Ik heb me lang onthouden... maar nu is het er toch van gekomen. Van 1 van de meest iconische auto's!
Mijn eerste Mini. Totaal onverwacht... maar juist daarom extra leuk. Ben er nu al gek op.
Maar even de samenhang.
Ik heb de afgelopen jaren elke keer bij de BMW dealer bij de Mini gestaan. Van buiten mede de mooiste auto's.... maar van binnen kon ik niet zo wennen aan al het plastic. Maar ook heb ik mijn andere dromen op het lijstje gezet.
I 'reed' sinds 4 jaar op de zaak een oude Saab 900 Turbo cabrio. Prachtige klassieker. Prachtig design. Altijd trouw...
Tot...
Eind 2008 heb ik een prachtige Porsche 911 (964) gekocht.... een jeugd droom... die binnen 4 maanden alleen ellende bleek te zijn. Ook had ik hem bij een van de bekenste dealers gekocht.... alle papieren... etc. Alleen ellende. Water op de stoelen... overal.. nieuwe koppeling,.. afslaan.. sensor stuk... afslaan... water... weer terug.. water... het bleef zo maar. En na 4 maanden was ik er klaar mee. En ging ie terug naar de dealer. Einde droom.
Gelukkig had ik de Saab nog. Een trouwe vriend.
Ofwel het bleef jeuken. En zelfs nog 2 weken geleden dacht ik... ahhh Boxster S dan maar.
Maar nee. Niet in deze tijd. Te opvallend. Weer veel onderhoud... bla... bla... nee blijf de Saab rijden!!!!!
Tot afgelopen maandag... onweer... wind... veel wind. En plots het telefoontje van de benedenbuurman op kantoor. "Hé... dat is toch jouw Saab, niet? Die ligt onder een boom!!!'

En ofwel wel te herstellen.. was de magie weg. Te veel schade en kosten. Niet gedekt door de verzekering. Wat nu???????
Welke auto???
Weer na de BMW dealer... Clubmen zitten. Ohh dat plastic. 116i voor dagelijks zakelijk gebruik??? tja....
En toen zag ik hem. Wat een lelijke kleur.. zou ik nooit kopen. Ofwel... met dat witte dak...mhhhh.. en bij deze auto. Ja...
En van binnen prachtig. mooi leer. En ja die dikke plastic schif in het midden mist. Ahhh navigatie. En S.... mooi. Wat works.. wat is dat. Ahhhhhhh 200pk... o-100 6.7 sekonden . Ohhhh.
Dus ik kan zakelijk onopvallend rijden en toch heel veel plezier hebben.

YESSSSS.... en voor ik het wist was ik verliefd en MINI minded.
En daar is ie dan. Heerlijk. Het geluid,.. de wegligging. De smile op je gezicht.
Fijn dat dit soort iconische auto's nog gemaakt worden!
Ik hoop hier nog veel te leren en extra fun te hebben.
Super forum. En prachtige informatie en foto's!
Nu bij mij nog de vraag welke en of ik er strepen op moet zetten. Dacht aan de race-strepen (2 op midden) op motorkap en achterdeksel. Dak vindt ik mooi zo wit. En wellicht 2 extra lampjes op de voorkant. Wat denken jullie?
Bedankt,
Bernhard