Onverwacht een Mini... maar wat is het leuk!

Stel je hier even voor.
bullibeer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Onverwacht een Mini... maar wat is het leuk!

18 jul 2010, 12:07

Hallo Mini-Fans!

Mijn naam is Bernhard
Ik heb me lang onthouden... maar nu is het er toch van gekomen. Van 1 van de meest iconische auto's!
Mijn eerste Mini. Totaal onverwacht... maar juist daarom extra leuk. Ben er nu al gek op.

Maar even de samenhang.

Ik heb de afgelopen jaren elke keer bij de BMW dealer bij de Mini gestaan. Van buiten mede de mooiste auto's.... maar van binnen kon ik niet zo wennen aan al het plastic. Maar ook heb ik mijn andere dromen op het lijstje gezet.

I 'reed' sinds 4 jaar op de zaak een oude Saab 900 Turbo cabrio. Prachtige klassieker. Prachtig design. Altijd trouw...

Tot...
Eind 2008 heb ik een prachtige Porsche 911 (964) gekocht.... een jeugd droom... die binnen 4 maanden alleen ellende bleek te zijn. Ook had ik hem bij een van de bekenste dealers gekocht.... alle papieren... etc. Alleen ellende. Water op de stoelen... overal.. nieuwe koppeling,.. afslaan.. sensor stuk... afslaan... water... weer terug.. water... het bleef zo maar. En na 4 maanden was ik er klaar mee. En ging ie terug naar de dealer. Einde droom.

Gelukkig had ik de Saab nog. Een trouwe vriend.

Ofwel het bleef jeuken. En zelfs nog 2 weken geleden dacht ik... ahhh Boxster S dan maar.
Maar nee. Niet in deze tijd. Te opvallend. Weer veel onderhoud... bla... bla... nee blijf de Saab rijden!!!!!

Tot afgelopen maandag... onweer... wind... veel wind. En plots het telefoontje van de benedenbuurman op kantoor. "Hé... dat is toch jouw Saab, niet? Die ligt onder een boom!!!' :shock: :shock:

En ofwel wel te herstellen.. was de magie weg. Te veel schade en kosten. Niet gedekt door de verzekering. Wat nu???????
Welke auto???

Weer na de BMW dealer... Clubmen zitten. Ohh dat plastic. 116i voor dagelijks zakelijk gebruik??? tja....

En toen zag ik hem. Wat een lelijke kleur.. zou ik nooit kopen. Ofwel... met dat witte dak...mhhhh.. en bij deze auto. Ja...
En van binnen prachtig. mooi leer. En ja die dikke plastic schif in het midden mist. Ahhh navigatie. En S.... mooi. Wat works.. wat is dat. Ahhhhhhh 200pk... o-100 6.7 sekonden . Ohhhh.

Dus ik kan zakelijk onopvallend rijden en toch heel veel plezier hebben. :P :P :P

YESSSSS.... en voor ik het wist was ik verliefd en MINI minded.

En daar is ie dan. Heerlijk. Het geluid,.. de wegligging. De smile op je gezicht.
Fijn dat dit soort iconische auto's nog gemaakt worden!

Ik hoop hier nog veel te leren en extra fun te hebben.
Super forum. En prachtige informatie en foto's!

Nu bij mij nog de vraag welke en of ik er strepen op moet zetten. Dacht aan de race-strepen (2 op midden) op motorkap en achterdeksel. Dak vindt ik mooi zo wit. En wellicht 2 extra lampjes op de voorkant. Wat denken jullie?

Bedankt,

Bernhard

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2010, 12:11

Welkom hier op het forum bernhard en mooie kleur heb je gekozen :D
Veel plezier met de MINI :D
Kees en Annet
Racende reporter

18 jul 2010, 12:15

Bernard,

Welkom op dit forum.

Mooie mini heb je daar zeg.
Heel veel plezier ermee.

Annet
Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2010, 13:05

Welkom Bernhard! Mooie introductie en schitterende JCW.

Komt deze bij De Beier vandaan uit Heerenveen?

Driving Lights zou ik niet doen, stoer op een classic MINI, maar ik vind het persoonlijk geen gezicht op een NewMINI.

Racestrepen zijn altijd cool!

Veel plezier hier en wellicht tot meets!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2010, 13:06

Leuk voorstel topic en een hele dikke mini heb je daar Bernhard !! :D

Ga je veel plezier aan beleven! Als je portemonee je lief is kun je ook beter wegblijven van dit forum want je kunt die mini echt eindeloos modificeren naar je eigen smaak :lol:

c u @ Meets!!!
bullibeer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 jul 2010, 16:32

Shag schreef:Leuk voorstel topic en een hele dikke mini heb je daar Bernhard !! :D

Ga je veel plezier aan beleven! Als je portemonee je lief is kun je ook beter wegblijven van dit forum want je kunt die mini echt eindeloos modificeren naar je eigen smaak :lol:

c u @ Meets!!!

Bedankt voor de zer warme welkom!!!!

Ja ik geloof je hebt gelijk... veel moois in de topics... met nog meer tuning,.. velgen... gadgets! Cool.
En dan nog petjes JCW ;-)

Maar dat is ook het leuke van zo een auto. Veel emotie!!! Veel liefhebbers. Dan gaat het om meer dan een transportmiddel. Zijn denk ik maar weinig auto's die dat nog hebben.

Zoals gezegd... mijn droom is toch weer een oude 911. Die ronde ogen, die lijnen. Tijdloos mooi.

Maar weet wel, dat tot dan en ook daarna... de Mini elke dag veel plezier zal opleveren.
En wat een heerlijk rijgedrag.

Ben benieuwd wat ik nog tegen kom. Velgen, etc.

Maar nogmaals. Een prachtig forum met heel veel moois!

En wat een race-monsters around!
bullibeer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

18 jul 2010, 16:34

mushrop schreef:Welkom Bernhard! Mooie introductie en schitterende JCW.

Komt deze bij De Beier vandaan uit Heerenveen?

Driving Lights zou ik niet doen, stoer op een classic MINI, maar ik vind het persoonlijk geen gezicht op een NewMINI.

Racestrepen zijn altijd cool!

Veel plezier hier en wellicht tot meets!

Bedankt voor je advies. Nee komt uit het zuiden des lands. Zal denk ik eerst eens een tijdje rijden in de Mini om meer gevoel over strepen en lampen te krijgen. En of ik ze mis. Wil ook niet dat de wagen te opvallend wordt.

Groetjes,

Bernhard
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

18 jul 2010, 18:35

Welkom Bernhard.

Leuk verhaal en mooie Mini in de juiste kleur 8)
Electric Blue is blue is al opvallend genoeg al zijn misschien wat witte race strepen nog niet zo gek. Ik heb DL's gehad maar heb ze er toch weer af gehaald. Foto's in mijn Gallery.

Veel plezier hier en tot meets :rijden
chosenfew106
Be Mini
Be Mini

18 jul 2010, 18:52

Mooie auto en de foto's mogen er ook zijn. Enjoy!!!
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2010, 22:28

Hoi Bernard,

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 8) 8)
Mooie Mini 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jul 2010, 23:02

Hoi Bernhard,

Welkom bij de club en ..... :lol:

...............................heel veel rijplezier in je JCW :P :) :D
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2010, 00:37

DL's zijn gewoon gaaf, niet twijfelen maar doen! :D

Alleen al aan galleryphoto's kun je hier een maand doorbladeren, maar als je eens naar een meeting komt is alles toch net wat anders in het echt en kun je heel veel inspiratie op doen. Desalniettemin, standaard is je mini ook al superdik !!!
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jul 2010, 00:53

@ Bernhard

Hoi man, gefeliciteerd met je mooie Mini.

Porsche?? Over een maand weet je helemaal niet meer wat dat voor een auto is.
Saab??? Tja, alleen een 96 (met 2-taktmotor) is nog een optie.

Alle gekheid op een stokje. Heel veel rijplezier en nogmaals heel hartelijk gefeliciteerd!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
bullibeer
Nieuw Lid
Nieuw Lid

19 jul 2010, 07:53

Bedankt!!!

Vandaag weer lekker op pad....
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jul 2010, 10:59

Leuke wagen heb je daar!
Veel fijne km's !

(en die antenne.....die heb ik nog nooit gezien...)

Terug naar “Who are U?”