Beste leden,
Al jaren fan van mini maar gezien de gezinsuitbreiding nooit wat geworden.
Maarrrrrr......nu toch de stap willen maken naar de Mini ONE
Interesse voor een type vanaf bouwjaar 2003-2005 gezien de financiele middelen..
Ik ben van plan rond feb volgend jaar deze aan te schaffen
Waar moet ik technisch naar kijken/ op letten? Kunnen jullie me daar mee helpen?
Kan ik hier ook gerust zo'n 30000 km per jaar mee rijden?
Ik hoor graag van jullie,
Groet Rob
FF voorstellen: Rob
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom rob!
Leuk dat je toch voor een mini gaat!
Voor dat model moet je even de versnellingsbak in de gaten houden, zijn hier op het forum verschillende topics over, met alle details... via de zoekfunctie vind je die wel
Veel plezier hier op het forum, en succes met de zoektocht naar je mini!
Groet,
Mark
Leuk dat je toch voor een mini gaat!

Voor dat model moet je even de versnellingsbak in de gaten houden, zijn hier op het forum verschillende topics over, met alle details... via de zoekfunctie vind je die wel

Veel plezier hier op het forum, en succes met de zoektocht naar je mini!
Groet,
Mark
Laatst gewijzigd door mini cabrio op 29 okt 2010, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
welkom Rob!
30dkm p/j moet wel lukken hoor.
30dkm p/j moet wel lukken hoor.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom Rob
!
Succes met de zoektocht. Bij de One/Cooper van 2001-2004 is de versnellingsbak inderdaad een zwak punt. Als je voor jouw budget een mooie One kan vinden van na de facelift (in juli 2004) dan zou ik daar voor gaan. Toen is er een andere versnellingsbak in gekomen en er zijn verschillende andere verbeteringen doorgevoerd (o.a. minder piepjes en kraakjes). En veel kilometers maken met de MINI is geen enkel probleem
! Bij ons wordt er ook zo'n 30k per jaar mee gereden en dat bevalt prima!

Succes met de zoektocht. Bij de One/Cooper van 2001-2004 is de versnellingsbak inderdaad een zwak punt. Als je voor jouw budget een mooie One kan vinden van na de facelift (in juli 2004) dan zou ik daar voor gaan. Toen is er een andere versnellingsbak in gekomen en er zijn verschillende andere verbeteringen doorgevoerd (o.a. minder piepjes en kraakjes). En veel kilometers maken met de MINI is geen enkel probleem

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Welkom Rob,
Succes met de zoektocht.
(ik doe ook 30 per jaar en sta nu op 215)
Succes met de zoektocht.

(ik doe ook 30 per jaar en sta nu op 215)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Welkom Rob. Versnellingsbak is het enige echte probleem bij MINI One en Cooper uit die periode. Dus mocht je inderdaad een One vinden van na de facelift, dan zou ik daar zeker voor kiezen. Met onze vorige Cooper reed ik ca. 35k per jaar, met onze huidige Cooper S ca. 26k per jaar. Kilometers is geen probleem dus. Een MINI is klein en niet echt comfortabel maar geeft je bij elke rit een echte rijdersbeleving. Het is verslavend! 

"We've got a thing that's called...MINI love"
Onze sponsors