Van een Impreza WRX naar Mini...dilemma........

Stel je hier even voor.
stef1978
One wheel wonder
One wheel wonder

Van een Impreza WRX naar Mini...dilemma........

02 mar 2011, 21:19

Beste Mini liefhebbers,

Ik ben stef 32 jaar uit zoetermeer, en heb een dilemma en hopelijk weten jullie me te overtuigen of juist te weer houden..........

Ik ben al een aantal jaren subaru gek heb een gtt 97 gehad en sinds 2008 tot heden een prachtige subaru wrx 2003
Afbeelding
Aangezien hij al maanden te koop staat en het niet storm loopt, leuk he die crisis :S Zag ik ineens vorige week in mijn email post vak een mail, deze jongen bied mijn een Mini One 1.6 Salt bj 2002 met 45.000 op de teller hij is bereid er wat bij te betalen, aangezien ik eigenlijk niet wilt ruilen ben ik me "stom"genoeg toch in de mini's gaan verdiepen en word er stiekem toch een beetje verliefd op, alleen is deze mini niet echt mijn smaak hij is vrij standaard en is ver van sportief en stoer uiterlijk wat ik gewent ben/was zoals de impreza is,aangezien de kmstand laag is en verzekering en wegenbelasting en brandstof met deze mini toch meer gunstiger is dan de wrx twijfel ik eraan om toch de stap te nemen, is deze mini nog een beetje te pimpen zoals leuk uitlaatje velgen ect ect ect......................

Afbeelding

Om even een stukje tekst over te nemen wat deze jongman mijn te vertellen heeft over de mini

"Echter het weg gedrag van een Mini is echt zeeeeer goed!
Er zit een John Cooper Works onderstel onder en je kan echt merken dat het een stuur-auto is.
Hij heeft "maar" een 1.6 echter weegt de auto ook slechts 1000kilo. Tis een auto die snel uitnodigt tot sportief rijgedrag."

Geen idee of dit correct is maar zal wel iets van waarheid in zitten?

grt Stef
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 21:34

Beste Stef,

Het is de "One", wat betekend dat je over 90 wild trappelende ponies onder de motorkap beschikt, dat staat in nogal schril contrast tot wat je nu hebt natuurlijk. Hij is wel mooi zwart en je kunt leuke dingen met velgen, uitlaten, stickers en nog meer doen. Maar ik denk persoonlijk dat je met de One niet de beste koop zult doen.
Bovendien: een dikke auto uit 2003 ruilen voor een instapper uit 2002.. Is dat slim?

Ik babbel je met liefde naar een Mini, echt, maar ik denk dat een One in de Salt uitvoering je liefde voor Mini snel zal doen bekoren.
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
MarcoFr
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

02 mar 2011, 21:48

het zal idd een teleurstelling zijn t.o.v. je Subaru. maar ...... het kan natuurlijk ook zijn, dat dit wellicht helemaal niet zo'n slechte deal is als je denkt. als het bijbetaalde bedrag klopt, en je eens rond kijkt wat zo'n mini oplevert ...........
de Mini kun je op elke straathoek verkopen en inruilen. de Subaru niet. de Mini is best een waarde vaste auto, de Subaru niet. dus effe rond tuffen in de Mini is mischien zo slecht nog niet.
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 mar 2011, 21:49

hallo stef,

ik heb je wel eens zien rijden.. mooie wrx hoor.. maar ik ben het eens met floor-is. de auto die aangboden wordt is een one en dus en heel ander caliber dan de wrx die je hebt. maar dat neemt niet weg dat een mini een funcar is.

Ik heb voor de clubman iets meer dan 2 jaar een cooper gehad. DIe was erg veel fun om me te rijden. een echte kart.
Als je echt weer een beestige machine wilt moet je minimaal gaan voor een R53 (cooper S).. nou mischien tot ooit meets. in je WRX of andere nieuwe bolide.. hopelijk een mini 8)
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 21:52

Hey , nou die Mini kun je zoveel pimpen/modden als je wilt ..
Er is voor geen andere wagen zoveel te krijgen als voor een Mini ..
En Beek zet die 90PK zo om in 120 meen ik ..

Ojah en welkom natuurlijk !! :mrgreen:
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 21:56

Welkom Stef!

Een One is absoluut een erg leuke auto om in te sturen, maar als je 280 pk gewend bent in je Subaru zou het mij ook niks verbazen als dat vermogen je echt tegen gaat vallen. Er is met chiptuning nog wel een pk'tje of 120 uit te halen, maar dan houdt het wel op. Ik weet niet wat je plannen zijn en hoeveel je wil uitgeven aan een opvolger voor de WRX, maar een Cooper S is met 163 pk wel een lekker rap bakkie.

O ja, theoretisch is het denk ik wel mogelijk, maar ik kan me haast niet voorstellen dat een volledig standaard MINI One is voorzien van een JCW-onderstel.
Afbeelding
stef1978
One wheel wonder
One wheel wonder

02 mar 2011, 22:11

Ik ben sowieso geen sneller rijden en trapte de wrx zeker niet altijd in, het gaat me erom dat de wrx bijna 6 dagen in de week stil staat en alleen in het weekend even eruit gaat als je dan berekend dat hij met dit ene ritje a 58 p/md wegenbelasting kost a 60 euro verzekering en een volle tank euro 98 , 80 euro , zo dan op de 200,- euro per maand zit,mijn op de lange tijd te duur gaat worden,daarin tegen zal het vrouwtje de meeste km's maken met de mini,mijn voorkeur zal niet deze mini zijn in eerste instantie , maar meer voor de cooper met 160 pk's dikke velgen en een beetje gepimpt, daarin tegen is helaas mijn buget na eventueel verkoop van de wrx wanneer dat ook zal mogen zijn helaas niet toereikend genoeg om door te stappen met bijleg van enkele duizenden euro's naar deze snellere model mini........Misschien toch deze mini kijken hoe hij bevalt lekker door sparen en dan kijken hoe het loopt..............
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 22:15

Je kunt er altijd nog een S van maken , heeft Sam ook gedaan :mrgreen:

http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=19311
Laatst gewijzigd door Blue Chaser op 02 mar 2011, 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 22:17

Blue Chaser schreef:Hey , nou die Mini kun je zoveel pimpen/modden als je wilt ..
Er is voor geen andere wagen zoveel te krijgen als voor een Mini ..
En Beek zet die 90PK zo om in 120 meen ik ..

Ojah en welkom natuurlijk !! :mrgreen:
Dat chippen was ik eigenlijk gladweg vergeten, voor €325 kan je van de 90 ponies onder de motorkap toch al snel een stuk of 115-120 renpaarden maken immers :)

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 22:24

Ik had zelf een Polo GTI Cup Edition met 220 pk,maar mocht in die tijd dat mijn vrouw een 90 pk Mini One had, er toch heel graag in rijden 8)
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 22:33

Ik had voor mijn S ook een one, heb me er altijd mee geamuseerd, maar om nu nog terug te keren... No way! Ik zou me doodergeren! Ik had een relatief snelle mini, hij was gechipt, luchtfiltertje en was gewoon om tegen zijn tanden te krijgen, maar hoe snel je ook door de bocht kan, je gaat toch echt pk's te kort komen.

Een one of cooper heeft echt geen koppel in lage toeren, dus als je een beetje snel wil rijden moet je hem echt in toeren jagen.

Ik ben vrij zeker dat je, je die stap zal beklagen. Zeker een S nemen, er is vast wel wat te vinden. Zo duur zijn ze niet meer :wink:
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 22:52

Tegelijkertijd: het is gemakkelijker een Mini te verkopen dan een WRX. Dus als je dan een One hebt met het vermogen van een Cooper... Dan kan zijn vrouw er best van genieten en als ze wat hebben gespaard is het een kwestie van de One verkopen en een Sje kopen ;)

Kijk even goed naar de verkoopwaarde van de One, check hiervoor sites als Zomoto en gaspedaal zou ik zeggen.

Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2011, 22:54

Geen slecht idee mss... Je koopt velgen, schroefsetje en je chipt de hap, sparen en vervolgens zet je gewoon alles over op die S.

Voila... another mistery solved :mrgreen:
stef1978
One wheel wonder
One wheel wonder

02 mar 2011, 23:04

Waar het op neer komt is de one niet doen :? de sub verkopen en een S kopen dus :roll: haha.......lastig allemaal, de sub verkopen is een lastig ding.....daarin tegen moet er waarschijnlijk teveel geld bij om een S aan te schaffen..........dilemma tsjonge......... :roll: :roll: :roll: :s

1 ding is zeker een auto is de slechtste investering die je maar kan doen en zeker in de "crisis" haha....

Terug naar “Who are U?”