Hoi,
Na enkele weken meelezen stel ik me nu toch maar eens voor.
Ik ben Joeri en woon in een klein plaatsje in Limburg. Het tot nu toe alleen maar VAG auto's gereden waarvan het merendeel Audi.
Tja hoe kom ik dan hier terecht? Sinds een aantal weken hebben mijn pa en zusje samen een Mini One aangeschaft in het zilver. Na een testritje was ik verkocht! Man wat een wegligging. In mijn geval houdt alleen het motorvermogen wat te wensen over omdat ik zelf al een tijdje TDI rijdt. Voor mij zou het dan een Cooper S moeten worden. Verder is het kilometrage wat ik jaarlijks rijd ook een probleem. Dus daar maar eens een berekening op losgelaten en nu blijkt dat ik met 32.000 km per jaar aan gelijke kosten kom voor de Cooper S als de Audi a4.
Dus ja, jullie raden het al, de Audi moet er tzt uit en er zal een S voor terugkomen.
De eerste tijd nog een beetje sparen en voorlopig lees en schrijf ik alleen nog een beetje mee...
Gr. Joeri
Audissimo; zoektocht geslaagd!!!
- Ivo
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ok, de eerste generatie diesel zou ook niet mijn keus zijn. Die is er alleen als One geweest en had voor de facelift 75 pk en erna 90 (was een 1.4 diesel van Toyota). Echt rap zijn ze niet en in Nederland is de eerste generatie diesel nooit officieel geleverd (vandaar het minimale aanbod). Diesels van de tweede generatie (R56) zijn er tweedehands vanaf zo'n 15k.
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Weet wel dat een Cooper S van de eerste generatie erg veel verbruikt
Ik haal met moeite 350-400 km op 1 tank (50 liter). Dan rij ik wel vaak korte afstanden.
Misschien handig om te weten, gezien de KM's die je per jaar van plan bent te rijden

Misschien handig om te weten, gezien de KM's die je per jaar van plan bent te rijden

- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- Adriaan
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dan zal het verbruik wel lager zijn dan bij mij. Ik heb btw wel een Works, die verbruikt een klein beetje meer...
audissimo schreef:hmmzz... had eigenlijk wel op 1 op 12 gerekend. Ik rijd bij mij het dorp uit en de autobaan op (2km) en dan bij het werk weer autobaan af (23 km verder)
dus over het algemeen autobahn

- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Goede eerste stappen
Als je het koppel van de diesel gewent bent, en je echt power wil, zou ik zeker doorsparen voor een S...voor relatief weinig kun je daar het vermogen ook nog eens lekker opvoeren...
Succes met je keuze en hopen dat de audi snel weg is

Als je het koppel van de diesel gewent bent, en je echt power wil, zou ik zeker doorsparen voor een S...voor relatief weinig kun je daar het vermogen ook nog eens lekker opvoeren...
Succes met je keuze en hopen dat de audi snel weg is

- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
ten overvloede: doorsparen voor een S! zat forumleden hier die achteraf "spijt" (in hoeverre kun je spijt krijgen van een MINI?
) krijgen dat ze niet gelijk voor een S zijn gegaan. Dan beter langer wachten en doorsparen. Maarrr, desalniettemin is elke mini te gek, zijn zat volle coopers te vinden !! succes met de verkoop eerst en welkom bij de club! 

Onze sponsors