Aves in the house!

Stel je hier even voor.
Aves
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Aves in the house!

07 sep 2011, 20:56

Beste mede forumleden

Ik ben Wouter, kom uit Sittard en ben 21 jaar. Op het moment zit ik in het 2e jaar van de opleiding Fysiotherapie.

Waarom heb ik me hier aangemeld? Ik heb namelijk op het moment al een auto een peugeot 206 GTI 2.0. Geweldige auto, rijdt lekker. En heb er tot nu toe (even afkloppen) weinig tot geen problemen mee gehad. Heb hem wel pas 11 maanden, maar toch!
Afbeelding

Nu is zo`n kanon op wielen leuk om te rijden, maar de portemonnee raakt er steeds minder vol door! Iets wat ik niet zo fijn vind, ben kortom maar een student.

Nu weet ik niet meer precies hoe ik bij een MINI ben uitgekomen (wellicht omdat ik er heel veel laatst op de nordschleife heb gezien) maar ook omdat de MINI net wat zuiniger is dan mijn 206. Dit ligt natuurlijk eraan wat van auto dat je hebt (motorinhoud) en hoeveel standen je rechtervoet heeft! :mrgreen:

Nu ben ik opzoek naar een auto rond de 5000/6500 euro. Is dit een reeel bedrag om toch een fatsoendelijk auto te rijden zonder al te veel mankamenten. Misschien heeft iemand hier ervaring met dit soort auto`s (kwa waarde dan: 5000/6500 euro)
Laatst gewijzigd door Aves op 07 sep 2011, 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Dennisvdh
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Contacteer:

07 sep 2011, 21:10

Welkom hier!

Ik vrees dat je voor bovengenoemd bedrag geen MINI kunt vinden die niet al teveel heeft gelopen. Misschien een van de eerste MINI's uit bijv. 2001... even autoscouten.

Succes met de zoektocht! 8)
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Aves
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 sep 2011, 21:13

Erg weinig kilometer hoeft hij niet gelopen te hebben. Rond de 100k á 130k.

Paar voorbeeldjes:
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vtt3axkrlmxl

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vttvezprtmws

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=wkk2b1lqkrvo

Wat is jullie mening
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2011, 21:45

Welkom Wouter!

De voorbeeldjes die je hier toont zien er op het eerste gezicht goed uit. houd er wel rekening mee dat er bij sommige nog BPM bij komt ;)

Ook hebben de eerste generaties last van een zwakke versnellingsbak, als je even zoekt op het forum kan je daar alle ins en outs over vinden ;)

Verder wens ik je veel succes met je zoektocht, ik denk dat een goede speurtocht best wel wat leuks en goeds op kan leveren voor jou budget!

Sowieso is een MINI natuurlijk al een enorme vooruitgang ten opzichte van een Peugeot :lol: :mrgreen: nee Peug ziet er ook goed uit hoor, en zal ook best goed rijden :P

Groet,

Mark
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2011, 21:47

En nog een toevoeging, De eerste generaties staan niet direct bekend om hun zuinigheid. dit is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van je rechtervoet zoals je zelf al aan geeft.
Laat ik je wel waarschuwen dat een MINI best wel uitnodigd tot een lekkere rijstijl :P
Aves
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 sep 2011, 22:47

mini cabrio schreef:En nog een toevoeging, De eerste generaties staan niet direct bekend om hun zuinigheid. dit is natuurlijk ook heel erg afhankelijk van je rechtervoet zoals je zelf al aan geeft.
Laat ik je wel waarschuwen dat een MINI best wel uitnodigd tot een lekkere rijstijl :P
Wat versta jij onder zuinig? Mijne haalt vaak maar 1:11, snelweg 1:13 top! :lol:
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2011, 22:59

Daar kan ik je helaas geen gericht antwoord op geven, aangezien wij nooit een eerste generatie gehad hebben :oops: er zijn hier vast wel mensen met MINI rijstijl en een R50 die je dat wel kunnen vertellen ;)
Aves
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 sep 2011, 23:11

stefan740 schreef:Volgens mij moet je gewoon met het ov naar heerlen (alleen daar geven ze fysio toch? HSZuyd) en zo wat (benzine)kosten besparen ipv een andere auto te zoeken. De 206 bevalt, je weet wat je eraan hebt en de MINI wordt echt niet veel goedkoper.

Maar dit is maar een gokje, van een munstergelaener overigens.
Haha stefan! Dat doe ik nu ook al! Maar heb ook nog andere dingen waar ik de auto voor gebruik. Uitgaan, naar vrienden, vriendinnen, sporten, etc. Dus daar worden de afstanden niet minder van.

Ja HSZuyd in Heerlen. Kon ook naar Eindhoven gaan, maar kwam door de intake heen. En de school in Heerlen is 3x beter dan in Eindhoven.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 sep 2011, 23:15

Welkom Wouter!

Ik zit met een R50 Cooper meestal zo rond de 8 l/100 km met een redelijk normale rijstijl. Bij stevig doorrijden en veel stadsverkeer ga je zo naar 9 l/100.

Een MINI is natuurlijk een heerlijk rij-ijzer, maar als je doel is om kosten te besparen t.o.v. je 206 dan kan dat nog wel eens gaan tegenvallen.
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2011, 01:55

Respect Ivo :mrgreen:

Welkom Wouter, ik ben het eigenlijk met Ivo eens.
Veel zuiniger dan dat wordt het niet, en aangezien je nu een GTI hebt denk ik dat je niet als een ''oud wijf'' rijdt dus die kostenbesparing gat je denk ik tegenvallen....

Qua looks en funfactor ga je er zeker WEL op vooruit, al is het alleen maar door deze leuke Club met dit gezellige forum 8) :D

Succes met je keuze!
Aves
Nieuw Lid
Nieuw Lid

08 sep 2011, 13:59

howww, heb gezien dat ik een foutje heb gemaakt.... je hebt natuurlijk ook de mini one (die bedoelde ik dan ook :oops: ). Was ff het modellen scala vergeten.

Mini One, Cooper, Coopers, Cooper GP works....

De Mini one, rijdt natuurlijk dat wel zuiniger....? Het zal dan eerder een One worden dan een cooper. Cooper rijdt idd wel fijn, 5 deuren verderop hebben ze er ook eentje en heb daar wel eens meerdere keren in gereden.
Aves
Nieuw Lid
Nieuw Lid

08 sep 2011, 14:21

Aves schreef:howww, heb gezien dat ik een foutje heb gemaakt.... je hebt natuurlijk ook de mini one (die bedoelde ik dan ook :oops: ). Was ff het modellen scala vergeten.

Mini One, Cooper, Coopers, Cooper GP works....

De Mini one, rijdt natuurlijk dan wel zuiniger....? Het zal dan eerder een One worden dan een cooper. Cooper rijdt idd wel fijn, 5 deuren verderop hebben ze er ook eentje en heb daar wel eens meerdere keren in gereden.
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 sep 2011, 14:34

Ivo schreef:Welkom Wouter!

Ik zit met een R50 Cooper meestal zo rond de 8 l/100 km met een redelijk normale rijstijl. Bij stevig doorrijden en veel stadsverkeer ga je zo naar 9 l/100.

Een MINI is natuurlijk een heerlijk rij-ijzer, maar als je doel is om kosten te besparen t.o.v. je 206 dan kan dat nog wel eens gaan tegenvallen.
Mijn R53 Cooper S doet dat ook :x

ik rij een mooi gecombineerd stuk land elke dag en rij gemiddeld 1:11,5
als ik veel snelweg rij dan gaat t richting de 1:13
Dus als ik dit zo lees ben je met een R53 net zo goed af als een R50 ;)

Ik rij de auto dagelijks dus ik rij veelal wat rustiger dan sommige andere hier ;) ik hou het toerental rond de 3000rpm. Als je daar te ver onder gata zitten werkt de supercharger meer tegen dan mee en gaat je verbruik omhoog ipv omlaag :P Maar zoals velen laat ik me ook weleens gaan :mrgreen:
Als je zuinig én mini wil rijden moet je de R56 pakken.. die motoren zijn beter maar voor jou budget onhaalbaar :(
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 sep 2011, 16:06

Een One en een Cooper hebben bij dezelfde rijstijl hetzelfde verbruik. Een One is een teruggetunede Cooper.

Bij 100km/h benutten ze beide maar een gedeelte van het beschikbare vermogen en zullen dan ook een vergelijkbaar baar verbruik hebben...

Helaas.

Lekker met de 206GTi blijven rijden. Als het om het besparen gaat, ga je er niet op vooruit.

Terug naar “Who are U?”