Hallo allemaal,
Ik ben Boy, 23 jaar, woonachtig in Almere samen met mijn vriendin Priscilla. Mijn vriendin is al jaren weg van de Mini en ik eigenlijk van BMW. Eigenlijk dus allebei van het zelfde merk!
Ik hou dit Forum al een tijdje in de gaten. Dit komt omdat mijn schoonouders destijds een Mini R56 hebben gehad in de kleur Mellow Yellow. Deze werd verkocht en er kwam een Z4 voor in de plaats. Dus Mini forum niet meer nodig gehad.
Nu zijn ze sinds afgelopen donderdag weer in het bezit van de nieuwe Mini Cooper S cabrio met JCW pakket. Na een lange levertijd (februari besteld) hebben ze hem dan eindelijk. In één woord SUPER! al een aantal keer in gereden en echt super!
Nu rij ik zelf vanaf volgende week een nieuwe Punto Evo diesel van het werk uit maar heb daarnaast nog een BMW Z3 2.8 staan. Dit is nu mijn 3e Z3, ben begonnen met een 1.8, daarna een 2.8 coupe en nu weer een 2.8 cabrio. Na in de mini gereden te hebben van mijn schoonouders ben ik eigenlijk verkocht aan mini. Ben dus eigenlijk op zoek naar een mooie Cooper S vanaf 2005 facelift model voor een redelijke prijs. (2005 schijnt volgens verschillende berichten 1 van de betere te zijn)
Ik werk zelf als auto verkoper en wij hebben zelf een rode Cooper S staan met 119.000 km van eind 2005 voor niet te veel geld. Niet al te veel luxe, het standaard Chili pakket met als extra chrono pakket en harman kardon. Ook heb ik een Mini Cooper S zien staan met 99000 km van 2003 met het JCW tunings pakket. Volgens de dealer heeft hij nu 225 pk. hier vragen zie aanzienlijk meer voor dan onze 2005 uitvoering. Zit in een dubio waar mijn voorkeur naar uit gaat.
MINI aanwezig + nieuwe info
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Welkom (terug)
Ik heb zelf een Cooper-S en gebruik m ook al Dailydrive.. als je de snelheid ene beetje constant houd en niet ver boven de 100 gaat is 1:12 goed te doen.. met tunen is maar net hoe ver je gaat en hoever je (haar) rechtvoet gaat
Ik heb zelf een Cooper-S en gebruik m ook al Dailydrive.. als je de snelheid ene beetje constant houd en niet ver boven de 100 gaat is 1:12 goed te doen.. met tunen is maar net hoe ver je gaat en hoever je (haar) rechtvoet gaat

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- boy1803
- 4 op een rij!
Bericht
Wellicht 1 gevonden gewoon bij mij op het werk.
wat vinden jullie ervan. Ex-lease auto geweest en daarna 1 eigenaar nog geen jaar gehad.
Mini Cooper S
Hoor het wel!
wat vinden jullie ervan. Ex-lease auto geweest en daarna 1 eigenaar nog geen jaar gehad.
Mini Cooper S
Hoor het wel!
- Daveke
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
- boy1803
- 4 op een rij!
Bericht
Nu hebben wij op het werk iemand die het leder wel kan aanpakken en heb een bevriende spuiter om de kap opnieuw te laten spuiten wilde gelijk de brievenbus in het zwart laten spuiten en het dak zwart laten wrappen. Wat de velgen betreft daar komen denk ik wel een keer nieuwe voor of ook in het zwart. Lijkt net of ik hem al gekocht heb haha.
Maar ik heb nu iets van 193 pk in mijn Z3 en heb nog een g-power uitlaat eronder weet niet of dat iets uitmaakt. Nu rijdt de Mini een stuk strakker dan de Z3 denk dat het komt doordat de mini een dak heeft. Even naar minispeed en de cooper s heeft ook 193pk.
Zitten wel wat kleine plekjes aan. Leder is op de wang iets aangetast, steenslag op de motorkap vooral rond de linker koplamp, achterruit is gigantisch bekrast en velgen zijn wat beschadigd.Daveke schreef:Die ziet er op het eerste gezicht heel erg netjes uit
Hoeveel PK heeft je Z3 nu?
Nu hebben wij op het werk iemand die het leder wel kan aanpakken en heb een bevriende spuiter om de kap opnieuw te laten spuiten wilde gelijk de brievenbus in het zwart laten spuiten en het dak zwart laten wrappen. Wat de velgen betreft daar komen denk ik wel een keer nieuwe voor of ook in het zwart. Lijkt net of ik hem al gekocht heb haha.
Maar ik heb nu iets van 193 pk in mijn Z3 en heb nog een g-power uitlaat eronder weet niet of dat iets uitmaakt. Nu rijdt de Mini een stuk strakker dan de Z3 denk dat het komt doordat de mini een dak heeft. Even naar minispeed en de cooper s heeft ook 193pk.
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht

Welkom op de club en wel zwaaien als je een andere Mini tegenkomt (in Almere) he? (Wij hebben er twee
)
Je kunt er overigens niet van uit gaan dat je Mini dadelijk 193pk heeft na de kuur bij BAR/Beek/Minispeed. Ik heb een PlayMini uitlaat onder de R53 en een andere luchtinlaat en haal dan 193.2pk. Zonder die in- en uitlaat zou dat best wel eens een stukje minder kunnen zijn!
Haha, je werkt bij Smeeing? Daar was ik nog bijna gaan kijken voor een Mini, maar toch besloten dat hij niet compleet genoeg was voor me. Uiteindelijk heb ik een nogal spartaans model gekocht waar niet eens een achterbank in zit, dus bleek het argument redelijk onzin maar tochboy1803 schreef:Wellicht 1 gevonden gewoon bij mij op het werk.
Mini Cooper S
Hoor het wel!

Welkom op de club en wel zwaaien als je een andere Mini tegenkomt (in Almere) he? (Wij hebben er twee

Je kunt er overigens niet van uit gaan dat je Mini dadelijk 193pk heeft na de kuur bij BAR/Beek/Minispeed. Ik heb een PlayMini uitlaat onder de R53 en een andere luchtinlaat en haal dan 193.2pk. Zonder die in- en uitlaat zou dat best wel eens een stukje minder kunnen zijn!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
- boy1803
- 4 op een rij!
Bericht
Hey,
Ik werk inderdaad bij smeeing! Ben je toevallig naar de rode wezen kijken? Of naar een andere die wij hadden staan? Ik zag dat je inderdaad een GP gekocht heb, echt super! Altijd baas boven baas he. Maar ik begrijp dat je ook nog een "normale" cooper S heb staan. Misschien is het een keer leuk om af te spreken zodat ik eens kan kijken of het verschil tussen de 170pk en 193pk echt de moeite is. Aangezien ik volgende week de Mini mee naar huis ga nemen omdat ik er zo goed als uit ben met mijn baas wil ik direct het een en ander in werking stellen. Ben eignelijk opzoek naar een aerokit maar deze zijn vrij prijssig als er nog aan te komen is. Waar woon je in Almere?
Gr Boy
Floor-is schreef:Haha, je werkt bij Smeeing? Daar was ik nog bijna gaan kijken voor een Mini, maar toch besloten dat hij niet compleet genoeg was voor me. Uiteindelijk heb ik een nogal spartaans model gekocht waar niet eens een achterbank in zit, dus bleek het argument redelijk onzin maar toch
Welkom op de club en wel zwaaien als je een andere Mini tegenkomt (in Almere) he? (Wij hebben er twee)
Hey,
Ik werk inderdaad bij smeeing! Ben je toevallig naar de rode wezen kijken? Of naar een andere die wij hadden staan? Ik zag dat je inderdaad een GP gekocht heb, echt super! Altijd baas boven baas he. Maar ik begrijp dat je ook nog een "normale" cooper S heb staan. Misschien is het een keer leuk om af te spreken zodat ik eens kan kijken of het verschil tussen de 170pk en 193pk echt de moeite is. Aangezien ik volgende week de Mini mee naar huis ga nemen omdat ik er zo goed als uit ben met mijn baas wil ik direct het een en ander in werking stellen. Ben eignelijk opzoek naar een aerokit maar deze zijn vrij prijssig als er nog aan te komen is. Waar woon je in Almere?
Gr Boy
- boy1803
- 4 op een rij!
Bericht
De mini gaat eraan komen. Ik ben er zo goed als uit met mijn baas. Ik heb wel de Z3 nog even op marktplaats gezet voor iemand die misschien iets meer bied voor mijn z3 zodat er weer wat over blijft voor de mini. Ook gaat de i10 van mijn vriendin de deur uit.
Ik ga eerst een weekje naar duitsland en waarschijnlijk heb ik de mini over 1,5 week op naam staan. Ik wil wel gelijk het een en ander laten doen aan de auto. Maar hier over later meer.
gr
Ik ga eerst een weekje naar duitsland en waarschijnlijk heb ik de mini over 1,5 week op naam staan. Ik wil wel gelijk het een en ander laten doen aan de auto. Maar hier over later meer.
gr
- boy1803
- 4 op een rij!
Bericht
Uiteindelijk wil ik ook een andere uitlaat en soort van CAI. zou alleen niet weten wat het moet gaan worden.
Dat is voor het gevoel wel meer dan mijn z3 denk ik. Z3 is natuurlijk al van 1997 dus zijn wel al wat paarden ontsnapt ga ik van uit. Ga het geluid van de 6 cilinder wel missen maar krijg er wel wat leuks voor terug.Daveke schreef:Uitlaat en CAI doen niet heel veel qua PK's
Meer qua geluid. Hou rekening met 190 PK.. zit je altijd goed
Uiteindelijk wil ik ook een andere uitlaat en soort van CAI. zou alleen niet weten wat het moet gaan worden.