De zoektocht van Ernst naar een One D

Stel je hier even voor.
Ernst_v_V
Nieuw Lid
Nieuw Lid

De zoektocht van Ernst naar een One D

28 sep 2011, 15:14

Hoi,

Als nieuw lid zal ik mezelf even voorstellen. Ik ben Ernst, 35 jaar en kom uit het oosten van het land. Aangezien ik redelijk onverwacht ineens veel meer kilometers ging rijden (van minder dan 10.000/jaar naar over de 25.000) werd het op benzine rijden toch wel wat prijzig, ik reed in een Volvo S60 automaat, gemiddeld verbruik 1:12. Daarbij bleef de Volvo maar stuk gaan, de druppel was dat de auto voor de 3de keer op rij niet door de APK kwam zonder reparaties. Dus opzoek naar een leuke diesel met wat minder kilometers.

Voornemen was om een wat kleinere auto te nemen, zodat het verschil in wegenbelasting tussen de benzine Volvo en de diesel niet al te groot was. In eerste instantie gekeken naar een Fiat Grande Punto met 1.3 diesel, maar helaas geen interessante kunnen vinden. Wel veel benzine of diesels met hoge standen bij vage garages.
Tot mijn vriendin vroeg of een Mini diesel niet wat was. Mijn reactie "een Mini op diesel, bestaat dat??". Ja dus. Helaas zijn de 1.6 diesels een beetje buiten mijn budget, dus wordt het waarschijnlijk een import 1.4.

Inmiddels al eens proefgereden in ééntje, zeker omdat ik een beetje twijfels had of ik daar met mijn 1m95 wel in zou passen. Vlak over de grens stond er eentje, dus op een zaterdag die kan op gereden voor een proefrit . Dat valt zeker niet tegen. Ruim zat, en de 1.4 rijdt toch best goed. Zal natuurlijk niet zo vlot zijn als een vlotte benzine Mini (of mijn Volvo), maar goed genoeg om met het verkeer mee te komen. Zeker de tussensprintjes vallen niet tegen.

De Volvo is inmiddels verkocht aan een handelaar, ik rijd nu tijdelijk in een Opel Corsa die ik voor weinig over kon nemen (daar gaat mijn vriendin binnenkort in rijden) en ben nu druk op zoek naar een Mini One D bij de Oosterburen. Ik heb in het verleden al eens een auto geïmporteerd, en weet dus ongeveer wat ik kan verwachten. Alleen BPM berekening is wat lastiger aangezien de 1.4d hier nooit geleverd is en dus de nieuwprijs niet bekend is. Volgens de belastingdienst is dat een kwestie van een vergelijkbare auto uitzoeken en daar de nieuwprijs van opgeven. Moet goed komen. Meer als ik daadwerkelijk er eentje gekocht heb en op ga halen.
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2011, 16:48

Welkom!

Veel plezier hier op het forum, en succes met je zoektocht naar een mooie Diesel ;) :D 8)

Groet,

Mark
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2011, 20:49

Hallo Ernst,

Welkom bij de club en.... :lol:

.............................succes met het zoeken naar de juiste Dooper. :P :) :D
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 sep 2011, 12:31

Welkom! :D

Succes met je zoektocht!
Waar kom je vandaan? Misschien kan Spenki je helpen mbt een niet bekekende auto invoeren.... ;)

Ben benieuwd welke het gaat worden... :D
Floor-is
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 sep 2011, 23:08

Zoekze! Leuke karretjes hoor, vraag maar aan Woosh! ;)
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.

Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Marcel Always Open
Cabrio-King

30 sep 2011, 08:10

Hallo, welkom op het forum. De 1.4d is niet in Nederland uitgebracht, maar wel in Duitsland en in België. Je hebt proefgereden in een 1.4 , was dat ook een diesel?

cooperbol schreef:.............................succes met het zoeken naar de juiste Dooper. :P :) :D
Zal dan een "Done" moeten gaan heten en geen "Dooper"
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Ernst_v_V
Nieuw Lid
Nieuw Lid

30 sep 2011, 08:21

Bedankt voor het welkom! Spenki zit zeker bij mij in de buurt, ben er gisteren nog langs gereden. Eerst maar eens eentje zien te vinden, het invoeren wordt dan de volgende stap. Inmiddels twee op het oog, helaas komende dagen geen tijd om er "even" langs te rijden (staan toch 4 tot 5 uur bij mij vandaan), dus eerst maar eens via mail wat vragen stellen.

De 1.4 waarin ik gereden had staat inderdaad in Duitsland, en was inderdaad een diesel. Die gaat het zeker niet worden: De auto verkocht wordt als "van eerste eigenaar", maar is wel import uit Italie. Dan heb ik al geen vertrouwen meer in de handelaar.
Ernst_v_V
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 okt 2011, 14:49

Ik heb er uiteindelijk eentje gevonden. Na wat heen en weer mailen (en vooral wachten tot ze gingen antwoorden) is het deze geworden Afbeelding .
Binnenkort (morgen of volgende week zaterdag) ophalen, en dan kan die voorzien worden van gele platen.
cooperbol
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 okt 2011, 19:53

Gefeliciteerd met de aanschaf :P :) :D

En nu nog een paar mooie velgen.......... :oops: :wink:
Ernst_v_V
Nieuw Lid
Nieuw Lid

07 okt 2011, 20:09

Dank je wel! Ik heb wel gedult moeten hebben, sinds maandag geprobeerd de dealer te pakken te krijgen, vanmorgen pas reactie, ik had het eigenlijk al opgegeven.
De velgen worden nog een beetje een verrassing, op de foto staat die op winterbanden, de zomer velgen zouden 7 spaaks moeten zijn, maar daar was geen foto van.
Ernst_v_V
Nieuw Lid
Nieuw Lid

12 okt 2011, 13:29

Helaas, een kink in de kabel. De Duitse dealer waar ik de auto gekocht heb, meldde maandag ineens dat de auto vorige week al verkocht was door een collega, maar dit niet gemeld had in het systeem.
Ik heb dus een bevestiging van de koop per email met afleverdatum, door beide partijen ondertekend koopcontract, maar geen auto, want de verkoper beroept zich op een artikel uit de voorwaarden dat hij de verkoop overeenkomst ook nog een keer had moeten bevestigen.
Ik ben van mening dat dit al gebeurd is per mail voordat het contract is opgesteld, hij heeft aangegeven dat de auto voor mij gereserveerd is en ik deze a.s. zaterdag op kan halen, lijkt me een leuke klus voor Mini Duitsland of rechtsbijstand.
Skyjack
Enthousiast
Enthousiast

24 okt 2011, 21:21

Damn dat is balen, denk je een auto te hebben ritsen ze hem toch nog onder je neus vandaan. Dit riekt eerder naar (we konden hem voor meer aan iemand anders kwijt)

Succes met deze of eventueel bij het zoeken naar een andere

Terug naar “Who are U?”