Hallo mede-mini-fans!
Mooi forum!
Mijn naam is Tom en ik ben nu enkele maanden de trotse eigenaar van een R53 Cooper S uit 2004. Hiervoor vanwege de vele kilometers altijd BMW gereden. Wat erg goed beviel overigens maar een Mini is toch wat meer fun.. Maar goed, dat hoef ik jullie uiteraard niet uit te leggen!
Afgelopen oktober ben ik na uitvoerig rondkijken op internet met vaders naar het noorden van Duitsland gereden om bij een particulier te gaan testrijden (en uiteindelijk ook kopen) met een zilveren R53. Wel spannend natuurlijk want je hebt garantie totdat je de straat uit bent... Maar gelukkig heeft mijn vader wat ervaring in het importeren van auto's dus ik had er vertrouwen in. Auto zelf goed nagekeken, testrit gemaakt, deal gesloten, tijdelijk Duits kenteken erop en terug naar Nederland met dat geweldige kompressor geluid en die plop-plop in de uitlaat! Naar de keuring; enige probleem waren de rubbers van de motorsteun. Wel een beetje prijzig in de uren maar ja..
Inmiddels heb ik ook al wat dingen aangepast; racing stripes, hoogglans zwarte scoop, zwarte grill (met dank aan de uitleg op r53.nl!) en zwarte Brock velgen voor de winterbanden. Ik zal binnenkort ook n foto plaatsen!
Meteen wat vragen; waar zijn de data te vinden voor meetings en zijn er al plannen voor Mini United?
Groet!
Tom
Hi there
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Tom welkom op het forum!
Leuk verhaal over het importeren. Ik heb er zelf ook aan gedacht, maar de belasting die er bij komt is toch nog best wel veel dus in mijn geval is er niet zo veel voordeel. (ik zoek een R56, vandaar)
Het ziet er uit als een erg mooie auto dus ben benieuwd naar de foto's! Voor meetings moet je even onderaan in het forum index kijken bij de onderwerpen ( zoals ' show your ride' en 'who are u') daar staat ergens events voor 2012 en daar staan de meetings en MU. Ik ben nu even op me mobiel, dus ik kan een link posten, maar ik denk dat je het wel vindt
Groeten Ward
Leuk verhaal over het importeren. Ik heb er zelf ook aan gedacht, maar de belasting die er bij komt is toch nog best wel veel dus in mijn geval is er niet zo veel voordeel. (ik zoek een R56, vandaar)
Het ziet er uit als een erg mooie auto dus ben benieuwd naar de foto's! Voor meetings moet je even onderaan in het forum index kijken bij de onderwerpen ( zoals ' show your ride' en 'who are u') daar staat ergens events voor 2012 en daar staan de meetings en MU. Ik ben nu even op me mobiel, dus ik kan een link posten, maar ik denk dat je het wel vindt

Groeten Ward
- mini cabrio
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom Tom!
Verhalen klinken goed, maar inderdaad zeggen plaatjes meer als 1000 woorden natuurlijk...
hahaha
Veel plezier op het forum, en geniet van je MINI!!
Groet,
Mark
Verhalen klinken goed, maar inderdaad zeggen plaatjes meer als 1000 woorden natuurlijk...

Veel plezier op het forum, en geniet van je MINI!!

Groet,
Mark
- GreyCooperS
- Forum Junky
- BlueCooperS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Tom,
Welkom hier,en kom maar op met de foto's
Welkom hier,en kom maar op met de foto's

Gr. Johnny
.......... _\_____