Beste Mini liefhebbers,
Na drie jaar heb ik me toch maar eens aangemeld hier. Ik lees hier regelmatig leuke dingen over Mini's We hebben nu drie maanden een Mini Cooper in de kleur pepper white van bouwjaar 2011. De auto bevalt ons geweldig! Het is een 10 years uitvoering.
We twijfelden over een gewone Cooper of een Cooper S. Uiteindelijk is het de gewone Cooper geworden. Deze stond nieuw op voorraad. We konden dus rijden binnen een week.
http://www.autoweek.nl/autoreview/32600/mini-cooper
Toch is het verschil enorm tussen een gewone Cooper en een Cooper S... Is de gewone Cooper te tunen of chippen en waar kan dit het beste?
Ons verbruik is gemiddeld 1 op 13 is dat "normaal" ?
Cooper pepper white
- Ward
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoi Marwin welkom bij de club!
De 10 years uitvoering is erg compleet, dus het is een mooie auto geworden. Het is dan wel geen Cooper S, maar met een Cooper ga je zeker ook veel plezier beleven hoor
Van motortuning heb ik helaas niet zoveel verstand, maar ik las laatst dat een Cooper vrij lastig te tunen is, aangezien deze geen turbo heeft. Ik weet niet of er toch nog andere mogelijkheden zijn, maar daar kan iemand anders je misschien mee verder helpen.
Enjoy!
De 10 years uitvoering is erg compleet, dus het is een mooie auto geworden. Het is dan wel geen Cooper S, maar met een Cooper ga je zeker ook veel plezier beleven hoor

Van motortuning heb ik helaas niet zoveel verstand, maar ik las laatst dat een Cooper vrij lastig te tunen is, aangezien deze geen turbo heeft. Ik weet niet of er toch nog andere mogelijkheden zijn, maar daar kan iemand anders je misschien mee verder helpen.
Enjoy!