Mijn naam is Nicolette en mijn pseudo is Njoy! De N staat dus voor Nicolette en joy betekent vreugde, want ik ben altijd het zonnetje in huis. Tesamen vormt N en joy dus Njoy, hetgeen weer staat voor genieten. En dat doen we zoveel mogelijk.
Precies twee maanden geleden heb ik op mijn verjaardag mijn droomauto kunnen ophalen: een Mini Cooper S Cabrio!

Eigenlijk ben ik helemaal verliefd op de oude VW kever, met de bekende brilruit achter. Maar die is nauwelijks te koop, of in goede staat en al zeker niet praktisch voor woon-werk verkeer. En aangezien ik toch veel moet rijden voor mijn werk, is een moderne en praktische auto toch wel handig. Momenteel rijd ik een lease-auto, Audi A4 Avant is ook niet vervelend, maar het doet me helemaal niets. En aangezien het lease-contract ten einde loopt, is het moment daar om de auto te gaan rijden waar ik wel veel gevoel bij heb. Een Mini dus! Nostalgie in een modern jasje.
Zoals ik al schreef wil ik zoveel mogelijk genieten, dus ben ik voor de Mini Cabrio gegaan. In eerste instantie gingen we voor de kleur Dark Grey en was een 'gewone' cabrio voor mij prima geweest. Maar mijn vriend, Roderick, zei dat als we dan toch voor de droomauto gaan, we dan ook een Cooper S moesten kopen. Na een tijdje zoeken op internet (mobile.de, autoscout24.be etc.), zagen we in Sprang-Capelle een zwarte (Astro Black) Cooper S Cabrio staan uit 2007. Een van de laatste nog met een compressor motor

https://picasaweb.google.com/1152820404 ... 1671838354
Helaas wel wat kleinigheidjes gehad, waaronder een gescheurde rubberen ring na de intercooler, waardoor de motor valse lucht aanzoog en erg onregelmatig liep. Tja, het is te verklaren. Als de auto meer in de garage heeft stil gestaan dan ermee is gereden, drogen rubber delen uit en gaan uiteindelijk scheuren. Het jammerlijke is dat hierdoor mijn eerste kennismaking met vele andere Mini liefhebbers tijdens de Maasroute tocht op 1e Pinksterdag figuurlijk in het water viel. Flink balen, want het was een prachtige dag en ik heb alleen maar leuke verhalen gehoord en gelezen. Alles is netjes hersteld en gerepareerd onder garantie en de Mini loopt nu als een zonnetje!
Inmiddels zijn we al twee keer bij de Mini-Mac treffen in Breda geweest en hebben we kennis gemaakt met een aantal leden. Echt leuk dat Mini zo leeft onder de leden! We hopen dus vaak aanwezig te zijn bij allerlei events en kennis te maken met andere Mini lovers om verhalen en ervaringen uit te wisselen!
Groetjes en Njoy!,
Nicolette