Hallo allemaal!
Ik zal me even voorstellen. Mijn naam is Aart en ben nieuw op deze site. Wat een prachtige site zeg. Ben blij hierop geregistreerd te zijn.
Momenteel ben ik op zoek naar een mooie cabrio. Eerst hebben we gedacht aan een Z3 maar deze zijn toch vaak op leeftijd en het belangrijkste: de kids kunnen dan niet mee. We hebben ons oog laten vallen op de Mini Cabrio Cooper. Nu zijn we op zoek. Ik rijd een leasewagen en onze prive auto moet verkocht worden (dit is een Skoda fabia uit 2009 met weinig kms). Kortom, een goede inruil zal belangrijk zijn! Hopelijk gaat dit lukken. Een ritje in een mini heeft ons echt overtuigd!
Ik had aan jullie kenners een paar prangende vragen:
1. Is het verstandig om in te ruilen, of is het verstandig om particulier te verkopen en dan de mini aan te schaffen?
2. Er wordt wel eens geadviseerd om in Duitsland een mini te importeren. Iemand ervaring? Dan wordt inruilen natuurlijk lastig!
3. Is de kap van de Mini Cooper Cabrio bestand tegen onze winters wanneer deze buiten staat. Iemand ervaring?
4. Ik heb gehoord dat er verschillende generaties minis zijn. Dat de autos na 2007 o.i.d. beter zouden zijn. Is dat zo? Waar moet ik dan op letten? Moet ik gaan zoeken vanaf een bepaald jaar?
5. Is de mini onderhoudsgevoelig? Kan het kwaad om er een met bijv. 100.000 km (of meer) te kopen?
We zoeken overigens de 115 pk versie of de Cooper S. 115 pk vinden we echter zat.
Wie kan mij op weg helpen? Wellicht weet iemand ook een goed adres waar veel minis (liefst buurt van Utrecht) te koop zijn en te bezichtigen zijn.
Groetjes en alvast mega dank!
Aart
Op zoek naar de Mini Cabrio!!
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
Welkom hier!
Als je de zoekfunctie een beetje gebruikt of gewoon wat ronddoolt op het forum zul je zien dat er al een hoop van je vragen beantwoord worden.
Op twee punten wil ik alvast reageren:
1) inruilen of niet? - Hangt er vooral vanaf hoeveel tijd je er voor over hebt (of hoeveel geduld je hebt
). Particulier verkopen kost meer tijd, maar loont wel omdat je je auto vaak voor meer kunt verkopen dan dat je er bij inruil voor krijgt en je ook vaak nog een korting kunt bedingen op de MINI als je niets inruilt.
Er wordt regelmatig een soort van twee sporen beleid gevolgd: Laat voor de MINI die je op het oog hebt een offerte maken met en zonder inruil en spreek een datum af wanneer je de MINI komt halen. Verkoop je je huidige auto niet voor die tijd dan kan je altijd nog inruilen.
2) MINI zelf importeren uit Duitsland - Dit kan zeker interessant zijn. Er bestaat ook een topic over ergens hier op het forum. In Duitsland zijn de auto's vaak rijker uitgerust en ook nog eens goed onderhouden. Hoe ouder de auto hoe meer korting je krijgt op de BPM bij het invoeren. Ik denk dat het grootste prijsvoordeel te halen is bij een MINI tussen 2004 en 2008.
Succes met het doorspitten van het forum
en veel plezier met je zoektocht naar jullie ideale MINI.
Als je de zoekfunctie een beetje gebruikt of gewoon wat ronddoolt op het forum zul je zien dat er al een hoop van je vragen beantwoord worden.
Op twee punten wil ik alvast reageren:
1) inruilen of niet? - Hangt er vooral vanaf hoeveel tijd je er voor over hebt (of hoeveel geduld je hebt

Er wordt regelmatig een soort van twee sporen beleid gevolgd: Laat voor de MINI die je op het oog hebt een offerte maken met en zonder inruil en spreek een datum af wanneer je de MINI komt halen. Verkoop je je huidige auto niet voor die tijd dan kan je altijd nog inruilen.
2) MINI zelf importeren uit Duitsland - Dit kan zeker interessant zijn. Er bestaat ook een topic over ergens hier op het forum. In Duitsland zijn de auto's vaak rijker uitgerust en ook nog eens goed onderhouden. Hoe ouder de auto hoe meer korting je krijgt op de BPM bij het invoeren. Ik denk dat het grootste prijsvoordeel te halen is bij een MINI tussen 2004 en 2008.
Succes met het doorspitten van het forum

MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
1+2 moeten andere mensen maar beantwoorden. Ik houd niet van gedoe dus heb voorkeur voor Nederlandse dealer..
Je zou eens bij Autobedrijf Klijn kunnen checken of die een mooie Mini voor je heeft staan. Die zit in Kaatsheuvel (Brabant)
3.
De kap van alle versies Mini cabrio slijt als gevolg van het weer, en vooral als je hem in bedenkelijk weer ook open rijdt. Maar de kap kan ertegen als je auto altijd op straat geparkeerd staat.
De slijtage toont zich in een aantal punten op het linnen dak, maar er is nog nooit iemand geweest waar het water "door de gaten naar binnenliep", dus het is optische schade.
4.
Voor cabrio heb je 2004-2008 eerste generatie, typenummer R52, en 2009-heden is Gen.2 , typenummer R57. Een R57 heeft over het algemeen meer functioaliteit aan boord en rijdt zuiniger. R57 heeft daarentegen ook minder "beleving".
Als je de R52 S vergelijkt met R57-S, dan heb je het over compressor versus turbo.
5. Mini's met meer dan 100.000 kilometer op de teller zijn gewoon prima. Zowel Gen1 als Gen2.
Je zou eens bij Autobedrijf Klijn kunnen checken of die een mooie Mini voor je heeft staan. Die zit in Kaatsheuvel (Brabant)
3.
De kap van alle versies Mini cabrio slijt als gevolg van het weer, en vooral als je hem in bedenkelijk weer ook open rijdt. Maar de kap kan ertegen als je auto altijd op straat geparkeerd staat.
De slijtage toont zich in een aantal punten op het linnen dak, maar er is nog nooit iemand geweest waar het water "door de gaten naar binnenliep", dus het is optische schade.
4.
Voor cabrio heb je 2004-2008 eerste generatie, typenummer R52, en 2009-heden is Gen.2 , typenummer R57. Een R57 heeft over het algemeen meer functioaliteit aan boord en rijdt zuiniger. R57 heeft daarentegen ook minder "beleving".
Als je de R52 S vergelijkt met R57-S, dan heb je het over compressor versus turbo.
5. Mini's met meer dan 100.000 kilometer op de teller zijn gewoon prima. Zowel Gen1 als Gen2.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Erjen
- Bijna verslaafd
- Locatie: Zuid-Holland
Bericht
Hoi en welkom op het forum.
Ik kan met je meepraten. Ik ben zelf eigenaar geweest van een Z3, wegens ouderdom van de auto (het facelift model vind ik overigens nog steeds super) overgestapt op een R56 Cooper S. Wijze keuze om toch een wat nieuwere auto te kiezen. In de Cooper ga je zeker lol beleven want het rijd echt als een klein scheurijzertje! Het onderhoud is prijzig en ze lusten ook wel een slokje olie (dat is bij de S, bij de gewone Cooper & One weet ik 't niet).
Het levert het meeste geld op als je de auto particulier verkoopt en de Cooper dan koopt. Alleen vindt maar eens een gek die zoveel geld wil neerleggen bij een particulier. Vaak willen mensen toch garantie en zekerheid (hoewel er ook zat schimmige autohandelaren zijn). Het lijkt me verstandiger om gewoon wat dealers af te gaan en uit te laten rekenen wat je terug krijgt voor je Skoda.
Ik zou toch adviseren om je auto bij een dealer te kopen. Dan krijg je de Mini Next garantie voor 2 jaar. Plus de auto's daar hebben weinig kilometers en de wagens zijn altijd dealer onderhouden geweest. Het enige nadeel is dat de wagens wat duurder in aanschaf zijn, maar daar krijg je wel garantie en zekerheid voor terug, want een dealer geeft die garantie niet als hij een slechte auto verkoopt. Dat kost hun ook alleen maar centen.
Het model mini is toch een persoonlijke keuze. Ik zelf heb voor de R56 gekozen (het huidige model) Omdat deze er net wat moderner uitzag als de R53. Je vind de R53 nog schaars bij dealers, bij inruil worden deze toch weer doorverkocht aan handelaren. Dus echt veel zal je er niet vinden.
Importeren uit Duitsland heb ik geen ervaringen mee. Er komt een hele hoop gedoe bij kijken met BPM etc. Het zal ongetwijfeld schelen. Alleen ik zou me dan afvragen hoeveel je zou besparen. Ik zelf ben ook van het gemak en heb mijn R56 gewoon bij de dealer gekocht met de 2 jaar Mini Next garantie.
De dealer geeft standaard de auto bij aanschaf een soort APK van Mini Next. De auto wordt dan grondig gecontroleerd. Ik zou dan even vragen naar de distributieketting. Er zijn nogal wat problemen geweest hiermee in het verleden.
Tenzij je een geldboompje in de tuin hebt en je de Cooper nieuw kan kopen, zou ik altijd hiervoor kiezen
De canvaskappen bij BMW/Mini zit wel snor, ik heb op de z3 nog nooit problemen gehad. Stevig canvas wat makkelijk schoon te maken is. Dit zal bij de Mini niet anders zijn.
Ik kan met je meepraten. Ik ben zelf eigenaar geweest van een Z3, wegens ouderdom van de auto (het facelift model vind ik overigens nog steeds super) overgestapt op een R56 Cooper S. Wijze keuze om toch een wat nieuwere auto te kiezen. In de Cooper ga je zeker lol beleven want het rijd echt als een klein scheurijzertje! Het onderhoud is prijzig en ze lusten ook wel een slokje olie (dat is bij de S, bij de gewone Cooper & One weet ik 't niet).
Het levert het meeste geld op als je de auto particulier verkoopt en de Cooper dan koopt. Alleen vindt maar eens een gek die zoveel geld wil neerleggen bij een particulier. Vaak willen mensen toch garantie en zekerheid (hoewel er ook zat schimmige autohandelaren zijn). Het lijkt me verstandiger om gewoon wat dealers af te gaan en uit te laten rekenen wat je terug krijgt voor je Skoda.
Ik zou toch adviseren om je auto bij een dealer te kopen. Dan krijg je de Mini Next garantie voor 2 jaar. Plus de auto's daar hebben weinig kilometers en de wagens zijn altijd dealer onderhouden geweest. Het enige nadeel is dat de wagens wat duurder in aanschaf zijn, maar daar krijg je wel garantie en zekerheid voor terug, want een dealer geeft die garantie niet als hij een slechte auto verkoopt. Dat kost hun ook alleen maar centen.
Het model mini is toch een persoonlijke keuze. Ik zelf heb voor de R56 gekozen (het huidige model) Omdat deze er net wat moderner uitzag als de R53. Je vind de R53 nog schaars bij dealers, bij inruil worden deze toch weer doorverkocht aan handelaren. Dus echt veel zal je er niet vinden.
Importeren uit Duitsland heb ik geen ervaringen mee. Er komt een hele hoop gedoe bij kijken met BPM etc. Het zal ongetwijfeld schelen. Alleen ik zou me dan afvragen hoeveel je zou besparen. Ik zelf ben ook van het gemak en heb mijn R56 gewoon bij de dealer gekocht met de 2 jaar Mini Next garantie.
De dealer geeft standaard de auto bij aanschaf een soort APK van Mini Next. De auto wordt dan grondig gecontroleerd. Ik zou dan even vragen naar de distributieketting. Er zijn nogal wat problemen geweest hiermee in het verleden.
Tenzij je een geldboompje in de tuin hebt en je de Cooper nieuw kan kopen, zou ik altijd hiervoor kiezen

De canvaskappen bij BMW/Mini zit wel snor, ik heb op de z3 nog nooit problemen gehad. Stevig canvas wat makkelijk schoon te maken is. Dit zal bij de Mini niet anders zijn.
- kiekertak76
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo!
Dank alvast! Dat is inderdaad info waar ik wat mee kan. Ik denk dat we voor een model vanaf 2007 gaan. De rijeigenschappen hebben ons sowieso wel overtuigd. Nu nog een goede prijs vinden voor de fabia. Ik weet volgens koerslijsten en waardebepalingen wel wat ie maximaal waard is, maar of men dat er in de praktijk voor wil geven?!?
Financieel is in Duitsland kopen wel interessant (blijkt na een paar berekeningen). Het geeft meer gedoe inderdaad. Bovendien kun je je auto dan sowieso niet inruilen. Een uit 2007 full options met 80k kost 8900 eur (zonder de BPM uiteraard). Het is interessant, maar Uhr, inderdaad, goede service vind ik ook belangrijk. Ik zal eens gaan vragen wat een goede merkdealer voor de fabia over heeft.
Dat wordt nog even een zoektocht
Groetjes,
Aart
Dank alvast! Dat is inderdaad info waar ik wat mee kan. Ik denk dat we voor een model vanaf 2007 gaan. De rijeigenschappen hebben ons sowieso wel overtuigd. Nu nog een goede prijs vinden voor de fabia. Ik weet volgens koerslijsten en waardebepalingen wel wat ie maximaal waard is, maar of men dat er in de praktijk voor wil geven?!?
Financieel is in Duitsland kopen wel interessant (blijkt na een paar berekeningen). Het geeft meer gedoe inderdaad. Bovendien kun je je auto dan sowieso niet inruilen. Een uit 2007 full options met 80k kost 8900 eur (zonder de BPM uiteraard). Het is interessant, maar Uhr, inderdaad, goede service vind ik ook belangrijk. Ik zal eens gaan vragen wat een goede merkdealer voor de fabia over heeft.
Dat wordt nog even een zoektocht

Groetjes,
Aart
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Welkom!
Goeie keus zo'n cabrio, maar waar vind jij een 2007 cabrio voor 8900 euro? Dat is wel heel erg goedkoop namelijk. Heb je toevallig een link?
Import is trouwens helemaal geen gedoe hoor. Het is echt appeltje eitje. Het enige verschil is dat je iets verder moet rijden (masar dat hoeft helemaal niet) en dat je een week op je kenteken moet wachten. Dat is het enige "probleem" Voor de rest stelt het allemaal niks voor.
Goeie keus zo'n cabrio, maar waar vind jij een 2007 cabrio voor 8900 euro? Dat is wel heel erg goedkoop namelijk. Heb je toevallig een link?
Import is trouwens helemaal geen gedoe hoor. Het is echt appeltje eitje. Het enige verschil is dat je iets verder moet rijden (masar dat hoeft helemaal niet) en dat je een week op je kenteken moet wachten. Dat is het enige "probleem" Voor de rest stelt het allemaal niks voor.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
hoe weet jij dat allemaal?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
Bericht
FF snel zoeken op mobile, MINI Cabrio, vanaf 2007, tot €10.000,-, tot 100.000 km. Dan is de eerste hit exact wat kiekertak omschrijft...
Heb ik van jou geleerd hoor....
Heb ik van jou geleerd hoor....

MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Justa Cooper

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
- Cannuccia
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Uithoorn
- kiekertak76
- Nieuw Lid
Bericht
Klopt! alleen... ik zie dat de auto 'schäden' heeft. Defecten. Daar zit ik niet op te wachten. Verklaart ook de lage prijs!!! Ik vond het zelf ook wel goedkoop.
Ik heb info ingewonnen bij een dealer tbv inruil skoda. Dat valt me vies tegen. Zo schiet het niet op.
De optie import blijft open. Lastig is dat ik eerst de fabia moet verkopen.... ik kan ook weer niet te lang zonder die auto zitten (al rijd ik voor werk een andere wagen; het is dan dat vrouwlief zonder auto zit).
Ik heb info ingewonnen bij een dealer tbv inruil skoda. Dat valt me vies tegen. Zo schiet het niet op.
De optie import blijft open. Lastig is dat ik eerst de fabia moet verkopen.... ik kan ook weer niet te lang zonder die auto zitten (al rijd ik voor werk een andere wagen; het is dan dat vrouwlief zonder auto zit).
- Dennisvdh
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Locatie: Breda
Bericht
Als een auto zo goedkoop is dan kun je denk ik vrijwel altijd aannemen dat er een reden voor is... anders gaat de auto wel tegen de marktwaarde weg, of iets daaronder. Wie wilt er nou niet het maximale uit z'n verkoop halen?
En terplekke goed controleren of het geen schadeauto is, desnoods keuringsrapport laten opmaken. Je zult niet de eerste zijn die wordt genept, en dat is echt zonde van je centjes!
Succes met het zoeken naar een mooie MINI Cabrio!
En terplekke goed controleren of het geen schadeauto is, desnoods keuringsrapport laten opmaken. Je zult niet de eerste zijn die wordt genept, en dat is echt zonde van je centjes!
Succes met het zoeken naar een mooie MINI Cabrio!
Austin Mini '87, Mini Cooper '91, MINI Cooper '07
Muurstickers en muurteksten
Muurstickers en muurteksten
- kiekertak76
- Nieuw Lid
Bericht
Dankje! Goede tip!
Is het per se noodzakelijk dat de auto uit de jaren na 2006 komt? of is een mini uit 2005/2006 ook van goede kwaliteit. Stel deze heeft 80k?
Het lijkt erop dat men adviseert (op het net) om de versies na nov 2006 te kopen; die zouden beter/betrouwbaarder zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Zojuist kreeg ik een indicatief voorstel per mail van een mini dealder mbt inruil van de skoda. Ik schrok van het lage voorstel. ik pass er namelijk voor om een auto uit 2009 (oktober 2009) met weinig kms en prima uitvoering (LM velgen, sportstoelen, leuke extra's) er voor zo weinig geld uit te doen!
Goede verkooptips en ervaringen met dealers zijn dus ook welkom
Is het per se noodzakelijk dat de auto uit de jaren na 2006 komt? of is een mini uit 2005/2006 ook van goede kwaliteit. Stel deze heeft 80k?
Het lijkt erop dat men adviseert (op het net) om de versies na nov 2006 te kopen; die zouden beter/betrouwbaarder zijn. Hebben jullie hier ervaringen mee?
Zojuist kreeg ik een indicatief voorstel per mail van een mini dealder mbt inruil van de skoda. Ik schrok van het lage voorstel. ik pass er namelijk voor om een auto uit 2009 (oktober 2009) met weinig kms en prima uitvoering (LM velgen, sportstoelen, leuke extra's) er voor zo weinig geld uit te doen!
Goede verkooptips en ervaringen met dealers zijn dus ook welkom

- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
Bericht
Ik zou je Skoda echt particulier proberen te verkopen...de 2e hands auto markt ligt redelijk op zn gat...en je hebt pech dat een skoda nu niet echt super geliefd is (niets ten nadele van jou auto, maar meer in t algemeen) terwijl Mini nu juist wél veel gevraagd wordt....
Dus een fabia inruilen op een Mini is helaas geen goede deal (voor de dealer / handelaar)
Particulier verkopen is dan toch de beste optie...
Dus een fabia inruilen op een Mini is helaas geen goede deal (voor de dealer / handelaar)
Particulier verkopen is dan toch de beste optie...
- kiekertak76
- Nieuw Lid
Bericht
Hopelijk krijg ik m dan uberhaupt verkocht!! Op particuliere sites tref
ik de auto aan voor zeg maar 10 a 11k maar de bewuste dealer bood
3k minder! Dat is wel schrikken. Ik wil graag gaan voor de mini maar dan
hopen we dat we de huidige auto toch wel verkocht te krijgen.
In deze tijden....
ik de auto aan voor zeg maar 10 a 11k maar de bewuste dealer bood
3k minder! Dat is wel schrikken. Ik wil graag gaan voor de mini maar dan
hopen we dat we de huidige auto toch wel verkocht te krijgen.
In deze tijden....
Onze sponsors