Voorstellen

Stel je hier even voor.
MiniHans07
One wheel wonder
One wheel wonder

Voorstellen

14 dec 2006, 17:39

Hallo mensen. Ik heb Hans, een jongen van 37 die binnenkort tot de aanschaf hoopt over te gaan van een Mini Cooper.
Als ik er eentje op de weg zie ben ik meteen afgeleid. Veel merken hebben wel wat weg van de Mini, maar ze zijn het dan net niet, ze hebben niet de looks e.d. Ik vraag me alleen af om een eerst aankoop van zo'n auto of bij een mini dealer te doen of bij een andere garage. Ik merk nogal wat prijsverschil op diverse sites. Ik weet niet of iemand mij daarbij kan adviiseren?
Ik val wel meteen zo met de deur in huis, voorstllen en meteen vragen afvuren :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 dec 2006, 17:46

Hoi Hans en welkom,

kort gezegd ben je bij de dealer een stuk duurder uit dan bij particulier of handelaar. Voordeel is wel dat je er MINI Next garantie bij krijgt bij de dealer en dat heeft menigeen hier toch al veel geld bespaard aan nieuwe versnellingsbakken, stuurkolommen en koppelingen :)

Niet af laten schrikken om een MINI te kopen maar wel even opletten als je er één koopt
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 18:03

Welkom Hans

Hopen dat je snel iets leuks kan vinden en voor die paar centen meer zou ik toch naar de dealer gaan en dan heb je wat Berthil zegt gewoon MiniNext garantie das altijd beter :wink:

Maar laat je zeker niet afschrikken!

Wie weet tot meets
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 18:15

Heeeee welkom hier!!

Gezellig nog een MINI-enthousiasteling! Leef je uit en wellicht tot een keer op een van de meetings! :mrgreen:
Afbeelding
MiniHans07
One wheel wonder
One wheel wonder

14 dec 2006, 18:17

Die twee jaar garantie zal ook wel deels in de prijs zitten. Ik ben zelf wel al bezig geweest het internet af te zoeken. Maar het is prettig om wat reacties te horen van wat mensen die wat meer ervaren zijn. Dat geeft me wat meer zekerheid met de aanschaf van mijn eerst auto. Voor mezelf heb ik wel zoiets, een Cooper S heeft te veel vermogen als eerst auto. Het prijsverschil tussen een One en een Cooper is niehil bij de aanschaf van een tweedehans. Het is even in de buidel tasten, maar dan heb je ook wat, hoewel ik van die dingen die kapot gaan toch wat schrik? Wie mooi wil zijn moet pijn lijden gaat dan wel een beetje op ;)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

14 dec 2006, 18:23

Hoi MiniHans07 hier Blont-007 :mrgreen:
Welkom hier en suc6 met je zoektocht. :wink:
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 18:44

van de dealer weet ik dat ze voor die 2 jaar garantie een bedrag van 800 euro op de prijs leggen.
dan nog is een mini bij een dealer vaak een stuk duurder dan bij de particulier of handelaar.
ik zou toch particulier of bij een handelaar kopen en de auto laten keuren door de dekra. hier is wel het eea over te vinden op internet.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 19:09

Hey welkom, naamgenoot.. ik zal voor een Mininext gaan als je zekerheid wil, maar een Cooper is natuurlijk veel minder afgetrapt dan een S (behalve die van marco dan :wink: ) dus succes..
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 dec 2006, 19:11

Welkom toekomstige mini rijder.
Hoop dat je je droom Coopertje zal vinden :D

Genoeg info hier te vinden, en heb je er 1 dan gauw eens komen showen op een van de leuke events :D
Afbeelding

R56 Still fun but easier to live with
MiniHans07
One wheel wonder
One wheel wonder

14 dec 2006, 19:13

Het wordt voor mij de eerst auto die ik koop. Er liggen ook andere merken op de loer. Maar wat ik zij de looks he van de Mini.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

14 dec 2006, 19:14

MiniHans07 schreef:Het wordt voor mij de eerst auto die ik koop. Er liggen ook andere merken op de loer. Maar wat ik zij de looks he van de Mini.
Je vergeet de gezellige mensen die er in rijden. :wink: :mrgreen:
MiniHans07
One wheel wonder
One wheel wonder

14 dec 2006, 19:16

Ik moet wel zeggen dat ik al snel responce heb als ik even wat vraag :)
Alvast bedankt voor de (snelle) reacties.
Ik heb al menig filmpje gkeken op de site en wat andere dingen gezien, ziet er allemaal fraai uit, complimentjes aan de webmaster.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

14 dec 2006, 19:41

Vergeet niet dat de One en Cooper zo goed als identiek zijn op wat uiterlijke kenmerken en de software na. En hier hebben we wel wat adressen om een Cooper van je One te maken (of meer) door er andere software in te laden. Alleen even opletten met de MINI Next garantie dan of na aflopen van de garantie dat doen. Scheelt je een hoop geld t.o.v. een Cooper.

Dank je voor je complimenten over de website :)
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

14 dec 2006, 20:01

Hoi Hoi, Gezellig, weer een liefhebber erbij... :D

Laat je niet afschrikken door het vermogen van de Cooper S hoor... Is ook mijn eerste auto... Dat vermogen went heel snel... en het geeft echt een kick!

Maar een Cooper is ook geweldig hoor... mijn pa heeft er een gehad een paar jaar terug (zwart met wit dak), en het sturen is ook ontzettend leuk in zo'n ding... En het geluid van de standaard uitlaat is ook niet mis! :D

Er zijn twee hoofd-redenen om voor een Mini te kiezen:
1. Het ziet er prachtig uit (van binnen en van buiten)
2. Het is ontzettend lol om er een te besturen.. daar kan bv. een golf niet tegen op! Brengt elke keer een glimlach op je gezicht... :D

Succes met het zoeken!
Snelle Sjakie NL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: Voorstellen

14 dec 2006, 20:12

MiniHans07 schreef:Ik ben Hans, een jongen van 37 die binnenkort tot de aanschaf hoopt over te gaan van een Mini Cooper.
Die Hans,

Wat een geluksvogel. Je eerste auto en de mogelijkheid om daar een Mini voor te nemen. Rijdt helemaal geweldig en elke keer weer al die koppies die meedraaien om je Mini te bewonderen.

Succes met zoeken, enne, particulier, handelaar of dealer, je weet na een paar honderd kilometer pas wat je echt hebt gekocht. Bij een particulier of handelaar met een onafhankelijke keuring van bijvoorbeeld de ANWB krijg je ook redelijk in beeld wat je koopt aan kwaliteit.

Succes en Mini'se :D

Robert

Terug naar “Who are U?”