Hallo allemaal,
Na al een tijdje diverse topics te hebben doorgelezen werd het maar eens tijd om ook een account aan te maken en me voor te stellen. Mijn naam is Marc en we zijn, je raadt het al, op zoek naar een Mini die hoofdzakelijk door de mrs gereden zal gaan worden (vooral woon werk verkeer, snelweg) Omdat we al regelmatig in een Cooper S (R53) hebben gereden en ze nu in een VAG TDI rijdt, moet het een 'S' worden.
We twijfelen echter nog of het een R53 ( eentje uit de laatste bouwjaren ) of een R55/R56 moet gaan worden....... De reden hiervoor is vooral de vele berichten over motorische problemen met de 2de generatie S'jes en dan de grote kosten die dat met zich meebrengt.
De komende tijd zullen we vooral diverse draadjes doorlezen om een wat beter beeld te krijgen maar alle hulp, tips en adviezen zijn uiteraard meer dan welkom !
De groeten,
Marc
Nieuw hier
- thaward
- Enthousiast
- Contacteer:
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Bedankt voor het welkom allemaal.
@Haward; weet ik
echter als ik zo beoordeel wat ik lees heeft het ene mechaniek wel wat meer problemen als het andere mechaniek
Om de vraag dan misschien maar eens heel even heel concreet te stellen; Wat zouden jullie adviseren bij, een Gen 1 Cooper S ( een van de laatste gebouwd ) of een relatief vroeg model Cooper S uit de Gen 2 ?
Qua prijs lijken ze zo op het net niet heel veel te verschillen.
@Haward; weet ik

Om de vraag dan misschien maar eens heel even heel concreet te stellen; Wat zouden jullie adviseren bij, een Gen 1 Cooper S ( een van de laatste gebouwd ) of een relatief vroeg model Cooper S uit de Gen 2 ?
Qua prijs lijken ze zo op het net niet heel veel te verschillen.
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Welkom-welkom!
Als R53 rijder zal ik natuurlijk zal ik natuurlijk zeggen: Neem een R53!
Maar het is maar net waar je de auto voor wilt gebruiken en wat je ideeën zijn.
- De R56 is iets comfortabeler; ga je verlagen? Dan maakt het niets meer uit, dan ligt het aan je nieuwe schroefset.
- Wil je motorisch gaan tunen? Neem een R53. Iets meer mogelijkheden en meer kans dat het allemaal heel blijft.
- Wil je echt vaker langere stukken gaan rijden? Neem een R56; zie comfort.
- Wil je echt volop beleving? Neem een R53; een schreeuwende compressor en knallen uit de pijp.
- Een R53 kan je het beste zo compleet mogelijk aankopen. Speciale onderdelen zoals bodykits worden schaars.
Als R53 rijder zal ik natuurlijk zal ik natuurlijk zeggen: Neem een R53!
Maar het is maar net waar je de auto voor wilt gebruiken en wat je ideeën zijn.
- De R56 is iets comfortabeler; ga je verlagen? Dan maakt het niets meer uit, dan ligt het aan je nieuwe schroefset.
- Wil je motorisch gaan tunen? Neem een R53. Iets meer mogelijkheden en meer kans dat het allemaal heel blijft.
- Wil je echt vaker langere stukken gaan rijden? Neem een R56; zie comfort.
- Wil je echt volop beleving? Neem een R53; een schreeuwende compressor en knallen uit de pijp.
- Een R53 kan je het beste zo compleet mogelijk aankopen. Speciale onderdelen zoals bodykits worden schaars.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Broekies
- Mod virus alert!
- Broekies
- Mod virus alert!
Bericht
Re: Nieuw hier
Bedankt voor je reactie.
ik had gehoopt dat iemand de auto en daarmee de geschiedenis hier kent.
ik had gehoopt dat iemand de auto en daarmee de geschiedenis hier kent.
Onze sponsors