Student uit het hoge noorden klopt aan

Stel je hier even voor.
bdenny
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Student uit het hoge noorden klopt aan

03 mei 2013, 23:33

Dag allen,

Mijn naam is Denny, ben 24 jaar en ik kom uit Groningen! :D
Ik studeer Informatiedienstverlening en -management aan de Hanzehogeschool. Op dit moment voer ik een onderzoek uit voor de RDW en daar kom ik eigenlijk voor. Ik heb namelijk een enquete ontwikkeld voor mijn onderzoek. De beheerder van dit forum heeft mij aangeraden om mij eerst voor te stellen voordat ik hem ga plaatsen.

Een MINI-liefhebber ben ik niet in hart en nieren zoals jullie, maar vind ze erg leuk om naar te kijken en zou er ook wel eentje willen hebben (wie niet? ;)). Enige MINI-ervaring van mij is nog met de oude Mr. Bean versie zeg maar, nog niet de BMW-versie.

Het uitgebreide verhaal over mijn onderzoek zal ik morgen plaatsen met daarin de link naar de enquete. Het komt erop neer dat de RDW gegevens heeft van voertuigen die ze beschikbaar moeten stellen aan de markt. Dit is in opdracht van de Nederlandse overheid in het kader van open data. Open data zijn gegevens van overheidsinstanties waarmee derden kunnen doen wat ze willen (er rusten geen rechten op). Op dit moment heeft de RDW een deel van haar kentekenregister openbaar gemaakt als open data. Er zijn al leuke apps en websites met deze data gemaakt waarmee je trends en statistieken van voertuigen in Nederland kunt bekijken.

Mijn opdracht is om uit te zoeken welke andere gegevens van de RDW het meest gewild zijn door particulieren. Dit helpt de RDW om gegevens gerichter vrij te geven. Met deze gegevens zouden jullie bijvoorbeeld een eigen database kunnen bijhouden van Mini's in Nederland en in welke smaken ze rijden. Morgen zal ik het topic met daarin de enquete plaatsen. Ik kijk er naar uit om met jullie over dit onderwerp te praten :)

Cheers,
Denny
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mei 2013, 09:59

Leuk onderzoek! Ik kan me wel wat gegevens bedenken die interessant zijn.
Succes en we zien de link wel verschijnen.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
Raj
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 mei 2013, 10:24

ben benieuwd!

In ieder geval al succes met je onderzoek
louisvdd76
De Scheurende Rechter
Contacteer:
Nederland

04 mei 2013, 12:36

Leuk, ben altijd dol op die app's. Ik zal meedoen.

Terug naar “Who are U?”