Beste Mini liefhebbers,
Ben me aan het orienteren voor de aanschaf van een New Mini.
Om een juiste keuze te kunnen maken heb ik wat hulp nodig.
Of misschien kunnen jullie me verwijzen naar de juiste topics op dit forum.
Voor het gemak laat ik de cooper S even buiten beschouwing.
Wat zijn de verschillen tussen een one en de cooper? De sterkere motor van de cooper is bekend.
Wat zijn de verschillen tussen generatie 1 en 2?
Welke motoriseringen zijn af te raden en welke zijn aan te raden? (90pk/115pk)-(95pk/120pk)?
Zijn er probleemmotoren?
Zijn alle new mini motoren van bmw afkomstig?
Alvast bedankt voor jullie tips!
Frank
NEWBEE!
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Re: NEWBEE!
Welkom! 
Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je opzoek bent naar een MINI uit de 2e generatie (vanaf 2006)....?
Kortgezegd:
Verschil tussen One en Cooper zit em inderdaad in de motor.
Generatie 1 (R50-R53) is vanaf 2001, generatie 2 (R56) vanaf 2006, in 2010 een facelift (R56 LCI); zijn totaal verschillende modellen.
One en Cooper motoren zijn beide wel prima en aan te raden volgens mij.. Cooper S motoren van eerste R56 modellen zijn soms wat minder betrouwbaar...
Ik zou zeggen, lees de de topics eens door en gebruik de zoekfunctie; dan kun je hier heeeel wat informatie vinden
Succes!

Ik ga er gemakshalve maar even van uit dat je opzoek bent naar een MINI uit de 2e generatie (vanaf 2006)....?
Kortgezegd:
Verschil tussen One en Cooper zit em inderdaad in de motor.
Generatie 1 (R50-R53) is vanaf 2001, generatie 2 (R56) vanaf 2006, in 2010 een facelift (R56 LCI); zijn totaal verschillende modellen.
One en Cooper motoren zijn beide wel prima en aan te raden volgens mij.. Cooper S motoren van eerste R56 modellen zijn soms wat minder betrouwbaar...
Ik zou zeggen, lees de de topics eens door en gebruik de zoekfunctie; dan kun je hier heeeel wat informatie vinden

Succes!
- frankcooper
- Nieuw Lid
Bericht
Ik kijk inderdaad voor een one van de tweede serie.
Ik zie dat vanaf begin 2010 de 98pk motor wordt ingebouwd ipv de 95 pk motor.
Welke motor verdient de voorkeur? of zijn ze beide probleemloos?
Ik zie dat vanaf begin 2010 de 98pk motor wordt ingebouwd ipv de 95 pk motor.
Welke motor verdient de voorkeur? of zijn ze beide probleemloos?
- cooperbol
- Volledig MINI minded!
Bericht
Welkom blij de club en...
................................veel plezier met het zoeken naar een mooie Mini...

................................veel plezier met het zoeken naar een mooie Mini...

- louisvdd76
- De Scheurende Rechter
- Contacteer:
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij is het verschil tussen een deze twee dat de 95 pk versie een 1.4 is en de 98 pk een 1.6....
Verder is er ook nog een 75 pk One.
Volgens mij zijn beide blokken even betrouwbaar, geen idee eigenlijk wat de valkuilen zijn.
Weet niet wat je budget is, maar ik denk dat ik in zo'n geval voor een LCI (faceliftmodel) zou gaan
Verder is er ook nog een 75 pk One.
Volgens mij zijn beide blokken even betrouwbaar, geen idee eigenlijk wat de valkuilen zijn.
Weet niet wat je budget is, maar ik denk dat ik in zo'n geval voor een LCI (faceliftmodel) zou gaan

Onze sponsors