Uiteindelijk, na veel zoeken en vergelijken, een mooie Mini Cooper S uit 2003 gevonden met (relatief) maar 90.000km op de teller. De auto is voorzien van velerlei opties, zoals climate control, xenon, leder interieur, panoramadak, 17 inch lichtmetaal, etc. Gisteravond een proefrit gemaakt en de auto vervolgens direct meegenomen. De verkopende garage had kort daarvoor nog een beurt aan de auto uitgevoerd en de auto voorzien van een nieuwe APK. Kortom, het komende jaar kunnen we er hopelijk flink van genieten zonder onderhoud.
Foto's zeggen vaak meer dan woorden, dus hieronder treffen jullie een aantal foto's van van mijn nieuwe aanwinst aan. Dit zijn nog de foto's van de site van de verkoper. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om foto's te maken.

De auto rijdt fantastisch, kan niet anders zeggen. Optisch gezien moeten c.q. wil ik er wel een paar dingen gebeuren c.q. aan doen: (paravaan)roosters bij de ruitenwissers op de motorkap vervangen, één nieuwe sierlijst op de dorpel aan de bestuurderszijde plaatsen, luxe kentekenplaten, banden opnieuw laten balanceren en auto (zekerheidshalve) laten uitlijnen. Verder zijn twee van de vier velgen niet in beste staat. De vorige eigenaren hebben er de nodige stoeprandjes mee gepakt. Ik ga nog even kijken of ik daaraan iets ga laten doen (velgen opnieuw spuiten dan wel nieuwe velgen). Tot slot laat ik de auto één dezer weken nog poetsen door een professioneel poetsbedrijf, zodat de kleur er weer van af spat.
Ik hoop op dit forum (net als eerder op het MX5-forum) veel informatie te vinden over de Mini en op termijn zelf ook nuttige inhoudelijke bijdragen te kunnen leveren.
Hartelijke groeten,
Jurjen