Lees hier al met enige regelmaat een tijdje mee en ben hier aanbeland na een aantal keer het forum bezocht te hebben n.a.v. een web-adres op o.a. Driving-Fun forum en andere fora, waaronder het BMW3seriesForum waar ik zelf ook moderator ben.
Wie ben ik?
Ik ben Joop (35), in het dagelijks leven werkzaam als projectleider bij een architectenbureau in het midden van het land. Bij dit bureau kan ik me zowel met de vormgeving als de techniek bezighouden, wat een leuke mix oplevert wat je in een autohobby terug ziet komen.
Als liefhebber van de Bauhaus-architectuur ("Less is More"en "Form Follows Function") kan ik de vormgeving van Duitse auto's dan ook erg waarderen. Het merk BMW staat bovenaan mijn lijstje, op gelijke voet met Porsche. De stap daadwerkelijk richting het Porsche-bezit zetten, blijkt nog wel een grote... De iconische MINI zal altijd Brits blijven, maar sinds in handen van de Duitsers nog immer even aantrekkelijk.
Het BMW-virus heb ik opgepakt na een stuk gestuurd te hebben in een E34-M5 en vanaf het moment dat ik mijn rijbewijs heb gehaald tot op heden rijd ik nog steeds BMW.
De auto's die ik voor mijn huidige auto heb gehad zijn:
- BMW E36-318i (M40) sedan (1992);
- BMW E36-318i (M43) LCI sedan (1998);
- BMW E46-320Ci (M54) coupe (2001);
- BMW E46-320Ci (M54) LCI coupe (2003);
- BMW E92-325i Coupe (2006)
...en op dit moment rijd ik al weer 3,5jr in een E92 330iA met M-sport pakket (2008), wat voor mijn doen eigenlijk lang is, aangezien er na 2jr meestal weer wat anders staat (m.u.v. de eerste die na 5mnd al het veld ruimde). Autorijden is voor mij vooral voor de fun bedoeld, al wordt de auto ook zakelijk gebruikt en per saldo vooral bedoeld als liefhebberij van de sportieve rijstijl. Het autootje wil af en toe nog wel eens een stukje Ring zien, waar ik enkele leden van dit forum ook al wel eens heb gespot.

Er zal aankomend jaar toch wel een opvolger gaan komen, maar op dit moment spoken er diverse scenario's door mijn hoofd:
- Weer een BMW, maar ja wat voor eentje? Een 2er coupe of een 4er coupe? Afgelopen zomer al uitgebreid wezen proefrijden in en om München, maar kan nog slecht een keuze maken tussen de twee... Aangezien ik de atmosferische zescilinder vaarwel moet gaan zeggen. Zie ook het verslag op het 3seriesforum: BMW on Demand: F22 M235i vs F32 435i M-sport coupe
- Toch de stap zetten naar mijn eigenlijke vervolgdroom; de Porsche en dan de stuurauto van het stel de Cayman (weliswaar de 987, vanwege het budget); kan ik toch nog even blijven genieten van de 'ouderwets' lekker atmosferische zescilinder boxer.
- Of toch iets heel anders en waarvoor ik me hier maar eens voorstel, een autootje eveneens uit de BMW-stal: Een New MINI. Dit zou dan een F56 Cooper S moeten worden. Met de laatste (landelijke) actie van MINI wederom zeer prettig kennis gemaakt met de laatste generatie en ondanks dat de auto voorwielaangedreven is en een knap beetje minder vermogen heeft als de 3er coupe blijft het toch een erg leuke stuurauto, waarbij ieder landweggetje een verkapte rallyproef wordt.

Vooral voor de F56 Cooper S ben ik vooral benieuwd naar de mannen (en vrouwen) die inmiddels al overgestapt zijn naar deze laatste generatie om te zien wat ze er van vinden en wat er nog meer van te maken valt. Misschien dat de logge Bimmer dan toch voor een speelse MINI het veld gaat ruimen.