Ik zal eens beginnen met mezelf voor te stellen. Mijn naam is Mark, ben 21 jaar oud en woon in het zuides des lands in een plaats genaamd Heerlen. Al sinds ik klein en jong was had ik al een passie voor auto's en daardoor ben ik ook op mijn 17de begonnen met een HBO opleiding Automotive Management te Eindhoven.
Mijn echte passie ligt bij Japanse auto's maar aangezien ik hot hatches ook prachtige machines vind kan deze niet ontbreken als daily. Ik deel mijn hobby samen met mijn vader en hierdoor kunnen we het veroorloven om een kleine collectie auto's op te bouwen.
Op mijn 16de is de eerste auto aangeschaft. Dit was een Toyota Supra MK4 Non-Turbo, dit was niet veel speciaals en na een jaar was deze weer verkocht en is er een Twin Turbo Model aangeschaft welke nogsteeds in bezit is en na verloop van jaren hier en daar is aangepakt. Zo heeft deze de basis upgrades gekregen. Denk aan luchtfilter, intercooler, boost controller en nodige onderhoud. Cosmetisch heeft deze facelift-lichten rondom gekregen, wingwest voorlip, en CCW Classics kunnen niet ontbreken! Daarnaast is er een Rotora BBK voor en achter erop gekomen om de auto van voldoende stopkracht te voorzien.
Een jaar erna is er ook een Nissan Skyline R33 GTS-T Sedan bij het rijtje auto's gekomen. Deze is nogsteeds in bezit en is voorzien van een Nistune ECU en ook de basismods en voor de rest niet veel speciaals behalve dat het zeldzaam is in Nederland.
Op mijn 18de verjaardag heb ik een Datsun 260Z 2+2 aangeschaft met de hoop deze te resto-modden. Door het moeten verhuizen van garages, en het toename van auto's is er nog niet veel van gekomen. Ik was van plan om hier een 1UZ blok uit een lexus in te lepelen in combinatie met een 350Z 6-Bak en voor de rest jaren 70'er racerlook aan te houden. Bij deze auto heb ik een haat-liefde relatie. Ik vind het een prachtige auto maar het is nog oooh zoo veel werk dus ik twijfel om het gewoon te verkopen en door te gaan met wat anders.
1.5 Jaar geleden is het echte paradepaardje in de collectie gekomen en dat is de Nissan Skyline R32 GTR. Deze is werkelijk van top tot onder aangepakt en na revisie van de motor(door een fout van de vorige eigenaren) maakt deze 785PK aan de wielen. Dit is de snelste R32 GTR van Nederland en heeft een unieke setup. Volledige Syvecs ecu-pakket om het zo betrouwbaar mogelijk te maken en deze monster onder controle te kunnen houden.
Nu over op de hot hatches. Toen ik 18/begin 19 was kocht ik een Renault Clio RS 182 als eerste Hot Hatch. Het ruwe karakter sprak me aan, prachtig geluid en prachtig om de auto bij het nekvel vast te pakken en eens een lesje te leren. Dit was een rechtsgestuurde auto en ik heb deze vorige maand uit elkaar gehaald om te verkopen in onderdelen. Soms mis ik het wel eens en zou ik nog een ritje erin willen maken maar helaas pindakaas!
Nu rijd ik dus een Mini Cooper S R53 met Aero pakket. Ik heb deze in Oktober 2014 gekocht via Marktplaats maar deze is wel ooit in bezit geweest van een Forumlid. Ik heb deze auto op eerste gezicht overgeslagen toen ik deze op MP zag vanwege de hoge KM-stand van 203000 maar besloot het toch een kans te geven. Bij aankomst zag ik veel dingen die niet vermeld waren in de advertentie waaronder een volledige onderhoudshistorie bij BMW/MINI en een leuke Play-mini uitlaat!
Ondertussen zit ik op 210000 KM en hij bevalt me nogsteeds al heb ik hier en daar wel wat moeten vervangen. In de eerste 2 weken merkte ik dat mijn vermogen steeds werd weggenomen en hiervoor heb ik een ABS sensor vervangen en weg was het. Zojuist heb ik de kachelradiateur met buizen vervangen aangezien mijn raam volledig beslagen werd en het onmogelijk was om te rijden. Genoeg over de minpuntjes en op naar de Mods.
Aangezien ik van goed geluid hou ben ik bezig om mijn geluidssysteem onder handen te nemen. Hiervoor heb ik een Pioneer DEH80PRS aangeschaft, 2 versterkers van Rockford Fosgate, 10 inch subwoofertje van Rockford Fosgate en bijpassende speakers/compo-set van een en dezelfde merk.
Ook ben ik aan het kijken voor een schroefset. Kan een KW V1 schroefset voor een koopje overnemen maar deze is van onder een R50 en met de code die op de schroefset staat kan ik niet veel informatie vinden. Ook wil ik een 17% pulley plaatsen, dus als iemand een pulley removal tool te leen heeft, graag! Dit icm met een fatsoenlijke airbox, intercooler en remap zal het voldoende moeten zijn voor een daily. Op naar de Foto's: