Hi allemaal,
Ik ben Süheyl. Kom uit Enschede.
Na lang wikken en wegen ben ik eruit, ik wil een R55 JCW! Nu heb ik er eentje op het oog in Duitsland.
Kunnen jullie mij vertellen waar ik expliciet op moet letten?
Groet,
Süheyl
R55 JCW
- speedy
- NMC Legend
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: R55 JCW
welkom hier enschede-er! 
er valt heel veel te vinden hier op het forum wat betreft de 2e gen. mini's
maar let vooral welke type blok je neemt ALS je gaat tunen!
voor en na 2011 zit het verschil!

er valt heel veel te vinden hier op het forum wat betreft de 2e gen. mini's
maar let vooral welke type blok je neemt ALS je gaat tunen!

voor en na 2011 zit het verschil!
- griendar
- 4 op een rij!
- suheyl
- One wheel wonder
Bericht
De auto is van oktober 2010. Is dat dan al het nieuwere type dan? Wat ik heb kunnen vinden is dat de JCW van 5-2010 tot 6-2012 motorcode N14B16A had, daarna N18B16A. Dus dat er voor en na 2011 het verschil zit, snap ik even niet... Bron: http://new.minimania.com/MINI_model_designations
De auto heeft nieuwe TÜV en ik laat een aankoopkeuring doen door een derde partij. Deze checken bijvoorbeeld ook op schade door o.a. de dikte van de laklaag te meten. Verder uiteraard een uitgebreide technische keuring
De auto heeft nieuwe TÜV en ik laat een aankoopkeuring doen door een derde partij. Deze checken bijvoorbeeld ook op schade door o.a. de dikte van de laklaag te meten. Verder uiteraard een uitgebreide technische keuring
- Markos
- Mod virus alert!
Bericht
175pk is oud (N14), 184pk is nieuwe versie (N18).
Edit: oeps... je zoekt naar een JCW... is altijd 211 pk. Zie antwoord hieronder dan
Edit: oeps... je zoekt naar een JCW... is altijd 211 pk. Zie antwoord hieronder dan

Laatst gewijzigd door Markos op 04 dec 2015, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
De facelift heeft in 2011 plaatsgevonden en daar zit normaliter het verschil tussen de N14 en N18 motor maar bij de JCW is dit weer anders > die heeft pas vanaf halverwege 2012 de N18 motor gekregen.
Verschil tussen beide motoren is genoeg info over te vinden (ketting, etc)
Verschil tussen beide motoren is genoeg info over te vinden (ketting, etc)
- speedy
- NMC Legend
Bericht
ik heb ook een jcw blok 2012 (n14) en is een heerlijk blokkie 
maar je moet er niet mee gaan tunen.

maar je moet er niet mee gaan tunen.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Kan best, als het maar goed gebeurt.speedy schreef:maar je moet er niet mee gaan tunen.

- Martijnmini
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb ook een N14 blok. S uit 2008. bij mij rijd hij prima. ketting moet je in de gaten houden.
ik heb gehoord dat je deze niet moet gaan tunen, maar er is wel een JCW kit voor. kan dit dan wel?
ik heb gehoord dat je deze niet moet gaan tunen, maar er is wel een JCW kit voor. kan dit dan wel?
Laatst gewijzigd door Martijnmini op 04 dec 2015, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
- speedy
- NMC Legend
- suheyl
- One wheel wonder
- Minimoto
- One wheel wonder
Bericht
Welkom, nice hoor een R55 JCW! Maar hoe cool MINI'S ook zijn, motor blijft een ander verhaal qua kick haha wat rijdt je?
Onze sponsors